2015-08-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det där är ju radikala feministers sjuka fantasier. Om sexköpare gillade att köpa sex av offer för människohandel så skulle de sky avkriminalisering som pesten. Då vore ju en 100 % svart marknad att föredra i så fall. Med avkriminalisering följer sexarbetarrättigheter. Visste du att sexsäljare kan stämma kunder för utebliven betalning på Nya Zealand exempelvis? Vad tror du skulle hända om hon gör det i Sverige?

Sexköpare gillar alldeles uppenbart att köpa sex av sextraffickingoffer, barn går också strålande fint, om de inte just gjorde det skulle företeelserna inte finnas.
Och den finns överallt på jordens yta. I Europa faktiskt mest på de ställen där det råder stor marknad ( stor efterfrågan) och minst förbud, som ex. Tyskland och Holland.
Vill man öka sina chanser att köpa sig sextraffickingoffer så är mitt förslag alltså att man reser dit.
Citera
2015-08-16, 20:02
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
"Sexarbetarna själva" brukar vara rosealliance, och det företräder inte dessa grupper direkt utan mer Lisa Svensson som säljer sex för att dryga ut studiekassan till enbart utvalda män via internet.
Liksom inte den gruppen vi diskuterar.

Jo det är exakt den gruppen Amnesty tar ställning för. Sexarbetarna. Samma grupp som du försöker trampa på och förminska för att du inte tycker om dem.

Dina traffickingoffer skyddas av andra lagar.

Kriminalisering av sexköpare gör fortsatt sexarbetare mer utsatta för hot och misshandel. Alltså är avkriminalisering alternativet att föredra för en stat som värnar om alla människor.
Citera
2015-08-16, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Sexköpare gillar alldeles uppenbart att köpa sex av sextraffickingoffer, barn går också strålande fint, om de inte just gjorde det skulle företeelserna inte finnas.
Och den finns överallt på jordens yta. I Europa faktiskt mest på de ställen där det råder stor marknad ( stor efterfrågan) och minst förbud, som ex. Tyskland och Holland.
Vill man öka sina chanser att köpa sig sextraffickingoffer så är mitt förslag alltså att man reser dit.

Det finns människor som uppenbarligen kan tänka sig köpa vissa saker som kommer vara kriminaliserade oavsett om prostitution som sådan är tillåtet eller inte. De flesta sexköpare vill dock inte köpa dessa saker eftersom, enligt de 18 experterna jag citerade tidigare "Previous research that suggests that men who buy sex are in fact indistinguishable from the general population" samt "There is ample counter evidence (such as Bernstein, 2001;2007) that indicate that clients are 'normal' and increasingly seeking 'authenticity', intimacy and mutuality rather than trying to fulfil any mythology of violent, nonconsensual sex."

Nya Zeeland är ju ett av de länder som har minst andel traffickingoffer i världen och där är prostitution tillåtet, Tyskland har betydligt mindre traffickingoffer än ex. Sverige när man korrigerar för marknadens storlek. Finns inte heller något som säger att det skulle minska av ett förbud, precis som det inte minskade av förbudet i Sverige. Finland har ex. halva Sverige traffickingnivåer och de har tillåten prostitution.
Citera
2015-08-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Är det någon som har påstått att trafficking skall upphöra helt efter en avkriminalisering? Vad vi vet är att den inte verkar öka. Tyskland har betydligt lägre andel trafficking när man korrigerar för hur stor sexbranschen är där samt invånarantal. För du jämför väl inte antalet upptäckta fall, i absoluta tal, mellan ett land med 60 miljoner invånare, i hjärtat av Europa, med Sverige som inte ens innan kriminaliseringen hade någon trafficking att prata om och som ligger i Europas norra utkant?

Du svarade aldrig, är du djupt religiös?

nej jag är inte religiös, finns inte det minsta spår av nån som helst gudstro i mitt hjärna.
Blir jag riktigt livrädd så ropar jag på pappa inte på Gud. Inte heller är jag speciellt spirituellt eller andligt lagd eller tror på tomtar i skogen. ok?

nej men du har ju WW som exempel som i inlägg efter inlägg försöker få det till att legalisering skulle minska sextrafficking.

Vi har redan gått igenom rapporterna kring sextrafficking från tysk polis, ligger längre bak i tråden.
Och jo siffrorna ökade i Tyskland efter 2002 de har inte minskat. finns en rapport länkad från 2008 där de presenterar staplar så långt bak som 1998. Bara suga i sig Oantastlig. Staplarna ÖKAR i höjd inte minskar, efter 2002. Och nej detta har inget med invånare, turist placering eller storlek på sexbranch att göra.
Tyskland har större andel sextrafficking fall än Sverige i förhållande till befolkning, hur ni än försöker vända ut och in på siffrorna och tvinga in dem i nån mall som mer passar era önskemål.
Ingen idé du ens försöker eller ska ni försöka så önskar jag åtminstone att ni gör det på nått sätt som är det minsta intelligent och slutar bara upprepa påståenden som redan är rejält motbevisade.
Det senare skrivet till WW, vars debatthederlighet nog får anses som förverkad vid det här laget.
Citera
2015-08-16, 20:22
Medlem
Citat:
då är vi alltså överens om att du har citerat ur fel källa. Var ju ett första steg. Sedan vet vi båda två att du inte citerar det ur den riktiga källan eftersom det inte står där. Vilket tar mig till den tredje punkten, nämligen att de har rätt i sak:

"The National Board of Health and Welfare report that due to the ban sex workers feel less trust in social authorities, police and the legal system, and half of the respondents in the RFSL study say that the current legislation prevents people seek ing help. Instead of the police being a source of protection, sex workers feel hunted by them, and are subjected to invasive searches and questioning. There is also a problem in that they are in an unclear legal position – they can be made to testify in a trial but they neither enjoy the ri ghts of the accused nor of the victim. Some report that there is an increased dependency on third parties. Now that it is difficult to make direct contact with clients, sellers must rely on agents/pimps/helpers to find clients."
http://gup.ub.gu.se/records/fulltext/140671.pdf

På tal om pajas ; )
Nej, jag har citerat originalöversättningen av exakt den utredning som "experterna" bakom ditt brev citerat. Jag vet att det inte alltid är lätt för dig att förstå sådana här saker.

Att du sedan referar till en fullständigt ovetenskaplig text från Petra Östergren gör inte mycket för att öka din trovärdighet. Inte heller där säger referenserna vad författaren med sina kraftiga tendenser lyckas vantolka dem till. Om man faktiskt läser socialstyrelsens rapport så framgår det att det råder delade uppfattningar och att det absolut inte är någon otvetydig sanning att prostituerade inte skulle våga söka hjälp vid brottsutsatthet.
Citat:
En intervjuad f.d. ”prostituerad” (hennes självbenämning) anser att sexköpslagen kan verka avskräckande och att detta är positivt; ju svårare det är att ”prostituera sig” desto mindre blir fenomenet. Hon säger att hon skulle bli förbannad om myndigheter acceptera
de prostitution och att det vore höjden av människoförakt. Enligt henne har de i prostitution (som säljer sexuella tjänster) samma rättigheter som andra medborgare. Inget hindrar dem från att starta ”massageverksamhet”, och sälja sexuella tjänster under en sådan täckmantel. Hon påpekar även att ”horstigmat” inte skulle försvinna om prostitution legaliserades. Emellertid finns även sexsäljare som kritiserar sexköpslagen i termer av tabubeläggning, svagt rättsskydd och otydliga skatteregler. Dessa kombinerade brister skapar enligt en intervjuperson en rädsla hos sexsäljare att blanda in myndigheter, t.ex. när de blivit utsatta för bedrägeri eller blivit illa behandlade.
Det Pretra Östergren vill få till en allmänrådande uppfattning bland prostituerade bygger alltså på ett (1) intervjusvar. Samma totala ohederlighet som vanlig med andra ord.
Citera
2015-08-16, 20:26
Medlem
Citat:
nej jag är inte religiös, finns inte det minsta spår av nån som helst gudstro i mitt hjärna.
Blir jag riktigt livrädd så ropar jag på pappa inte på Gud. Inte heller är jag speciellt spirituellt eller andligt lagd eller tror på tomtar i skogen. ok?

nej men du har ju WW som exempel som i inlägg efter inlägg försöker få det till att legalisering skulle minska sextrafficking.

Vi har redan gått igenom rapporterna kring sextrafficking från tysk polis, ligger längre bak i tråden.
Och jo siffrorna ökade i Tyskland efter 2002 de har inte minskat. finns en rapport länkad från 2008 där de presenterar staplar så långt bak som 1998. Bara suga i sig Oantastlig. Staplarna ÖKAR i höjd inte minskar, efter 2002. Och nej detta har inget med invånare, turist placering eller storlek på sexbranch att göra.
Tyskland har större andel sextrafficking fall än Sverige i förhållande till befolkning, hur ni än försöker vända ut och in på siffrorna och tvinga in dem i nån mall som mer passar era önskemål.
Ingen idé du ens försöker eller ska ni försöka så önskar jag åtminstone att ni gör det på nått sätt som är det minsta intelligent och slutar bara upprepa påståenden som redan är rejält motbevisade.
Det senare skrivet till WW, vars debatthederlighet nog får anses som förverkad vid det här laget.
om du tänker lite var tror det är lättare för hallickarna att föra in tjejer på en legal marknad där polis har full insyn än en undangömd marknad som polisen inte har koll på
Citera
2015-08-16, 20:29
Medlem
Citat:
Det finns människor som uppenbarligen kan tänka sig köpa vissa saker som kommer vara kriminaliserade oavsett om prostitution som sådan är tillåtet eller inte. De flesta sexköpare vill dock inte köpa dessa saker eftersom, enligt de 18 experterna jag citerade tidigare "Previous research that suggests that men who buy sex are in fact indistinguishable from the general population" samt "There is ample counter evidence (such as Bernstein, 2001;2007) that indicate that clients are 'normal' and increasingly seeking 'authenticity', intimacy and mutuality rather than trying to fulfil any mythology of violent, nonconsensual sex."

Nya Zeeland är ju ett av de länder som har minst andel traffickingoffer i världen och där är prostitution tillåtet, Tyskland har betydligt mindre traffickingoffer än ex. Sverige när man korrigerar för marknadens storlek. Finns inte heller något som säger att det skulle minska av ett förbud, precis som det inte minskade av förbudet i Sverige. Finland har ex. halva Sverige traffickingnivåer och de har tillåten prostitution.

Om män är i desperat behov av att gosa med kvinnor eller andra män, vilket jag kan ha viss förståelse för faktiskt. Så finns numera tjänsten "snugglebuddies"
http://thesnugglebuddies.com

mer sånt mindre sextrafficking tack.

och nej, kolla detta igen…jag rekommenderar en reverse i tråden, så kan du räkna själv, om du nu inte tror på mina uträkningar. Tyskland har fler per invånare än vad Sverige har. Förhållandet mellan sexmarknad och sextrafficking jämfört mellan länderna. Vad menar du att den siffran skulle säga?
Och tänk nu noga innan du bollar tillbaka den.
Citera
2015-08-16, 20:29
Medlem
Citat:
Hur menar du att just jag ska kunna svara på varför sexköpare beter sig som de gör?
Du verkar ju inte sakna vilja att spekulera när det gäller precis allting annat du påstått i tråden, så varför inte spekulera om någonting som det bara krävs grundläggande logik att förstå svaret på?
Citera
2015-08-16, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
om du tänker lite var tror det är lättare för hallickarna att föra in tjejer på en legal marknad där polis har full insyn än en undangömd marknad som polisen inte har koll på

Just för vid gränserna så sätter man upp skynken för att gömma traffickingoffer vid kriminalisering som man tar bort vid legaliseringen eller?

Det är lika lätt/ svårt föra in folk olagligt oavsett vilka sexlagar vi har.
Det är dock avsevärt lättare för polisen ex. spana på eller jobba med sexbrott om de har en lag att följa som kriminaliserar sexköp eller hur? Innebär att de kan sätta span på någon de misstänker för detta brott och på så sätt få fatt i ex. sextrafficking.

Sextrafficking är brott i båda lagsystemen och därför lika dolt.
Citera
2015-08-16, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Du verkar ju inte sakna vilja att spekulera när det gäller precis allting annat du påstått i tråden, så varför inte spekulera om någonting som det bara krävs grundläggande logik att förstå svaret på?

och du fick min "spekulering" eller hur?

om du är ute och fiskar efter nått annat svar så varför inte bara klämma fram med det?
Citera
2015-08-16, 21:08
Medlem
Citat:
Just för vid gränserna så sätter man upp skynken för att gömma traffickingoffer vid kriminalisering som man tar bort vid legaliseringen eller?

Det är lika lätt/ svårt föra in folk olagligt oavsett vilka sexlagar vi har.
Det är dock avsevärt lättare för polisen ex. spana på eller jobba med sexbrott om de har en lag att följa som kriminaliserar sexköp eller hur? Innebär att de kan sätta span på någon de misstänker för detta brott och på så sätt få fatt i ex. sextrafficking.

Sextrafficking är brott i båda lagsystemen och därför lika dolt.
du fattar ju ingenting det var inte införseln jag menade utan att har du en lagaliserad marknad så har polisen full kontroll men har du som i sverige så har inte polisen koll på marknaden. det enda lagen polisen behöver är traffickinglagen
Citera
2015-08-16, 21:08
Medlem
Citat:
och du fick min "spekulering" eller hur?

om du är ute och fiskar efter nått annat svar så varför inte bara klämma fram med det?
Jag är inte ute efter ett annat svar, eftersom du inte givit något svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in