2015-08-16, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej ni förespråkar att sexköp ska legaliseras så att efterfrågan på bl.a. just traffickingoffer höjs.
Varför skulle sexköpare (iaf den övervägande majoriteten) gå till traffickingoffer om det finns legala och säkrare alternativ?
Citera
2015-08-16, 19:23
Medlem
Babianens avatar
Citat:

men vi kan ta ett annat exempel.

traffickingoffret som med våld och/eller hot om våld, brutits ner så mentalt så att hon säljer sig i en lägenhet nånstans. Om hon inte har sex med x antal kunder per dag och får ihop x antal stålar så får hon stryk. Hon är alltså livrädd och i en position där hon är desperat för att få ihop pengarna.
(=enda möjligheten)
Ska sexköpare förbarma sig över denna tös och glatt knulla på?
Ska myndigheterna avkriminalisera kunderna så vi är säkra på att hon m.fl verkligen är tillräckligt efterfrågade och kan få ihop sina slantar till de som hotar henne med våld?

Den kan du suga lite på.

1) Varför skulle en kvinna behöva bli nedbruten och hotad med stryk för att ha sex? Skulle en man behöva bli nedbruten och hotad med stryk för att ha sex med x antal kvinnor per dag mot betalning?

2) Erkänn att exemplet med kvinnan som blir tvingad att hora är din egen sex-fantasi.
Citera
2015-08-16, 19:24
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Hur vet du att män som inte får sex lider, du är ju kvinna. Män som säger att de lider kan ju ljuga precis som att kvinnor ljuger. (Du brukar påstå att alla kvinnor ljuger)

Därför att män är super-desperata efter sex?
Citera
2015-08-16, 19:25
Medlem
Babianens avatar
Citat:
nej ni förespråkar att sexköp ska legaliseras så att efterfrågan på bl.a. just traffickingoffer höjs.

1) Efterfrågan på att vara ett "traffickingoffer" finns bland kvinnor.

2) Män vill ha kvinnor som är kåta, glada, tacksamma de tänder inte på tvång, det är kvinnor som tänder på att bli tvingade.
Citera
2015-08-16, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Varför skulle sexköpare (iaf den övervägande majoriteten) gå till traffickingoffer om det finns legala och säkrare alternativ?

Ja du det är en väldigt bra fråga som jag tror du får fråga just sexköpare och inte mig.
Jag har som sagt stora problem med att förstå varför man överhuvudtaget vill ligga med nån som kräver betalt.

Varför vill någon köpa ett sextrafickingoffer?

För att man gillar tanken?/ lite spännande så där med våldtäktskänslan?
Superhett knulla nån som avskyr situationen? / Man är så satans blåst att man inte fattar?/ man hatar kvinnor, de är alla äckliga luder som bara ska knullas och hålla käften typ? / Man skiter i andra människor.

Lite förslag från mig, take your pick.
Citera
2015-08-16, 19:30
Medlem
Citat:
Ja du det är en väldigt bra fråga som jag tror du får fråga just sexköpare och inte mig.
Jag har som sagt stora problem med att förstå varför man överhuvudtaget vill ligga med nån som kräver betalt.

Superhett knulla nån som avskyr situationen? / Man är så satans blåst att man inte fattar?/ man hatar kvinnor, de är alla äckliga luder som bara ska knullas och hålla käften typ? / Man skiter i andra människor.

Du svarade inte på den faktiska frågan.
Citera
2015-08-16, 19:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
ja du det är en väldigt bra fråga som jag tror du får fråga just sexköpare och inte mig.

Det där är ju radikala feministers sjuka fantasier. Om sexköpare gillade att köpa sex av offer för människohandel så skulle de sky avkriminalisering som pesten. Då vore ju en 100 % svart marknad att föredra i så fall. Med avkriminalisering följer sexarbetarrättigheter. Visste du att sexsäljare kan stämma kunder för utebliven betalning på Nya Zealand exempelvis? Vad tror du skulle hända om hon gör det i Sverige?
Citera
2015-08-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Konstaterade bara fakta, behöver inte hitta på något nytt.

Du verkar fortfarande leva i villfarelsen att det är den Svenska versionen de citerar. Det är det givetvis inte utan den som de har hänvisat till i källhänvisningen: "Skarhed A. (2010) Selected extracts of the Swedish Government Report SOU 2010:49, The ban against the purchase of sexual services: An evaluation 1999-2008, Swedish Institute."

Så försök åtminstone citera relevant stycke från rätt källa så kan vi ta diskussionen därifrån.

https://ec.europa.eu/anti-trafficking/sites/antitrafficking/files/the_ban_against_the_purchase_of_sexual_services._a n_evaluation_1999-2008_1.pdf
Det finns ingen anledning för mig att citera en förkortad översättning av samma rapport, originalupplagan bevisar nämligen redan exakt det jag gör gällande. Dina s.k. "experter" tror att utredaren skulle dragit slutsatsen att lagen skulle avskräcka prostituerade från att rapportera brottsutsatthet, men om man läser utredningen så skrivs den exakta motsatsen.

Vem som helst kan se att det inte är ett hederligt sätt att tolka forskning, "experterna" bakom detta brev är inte mer än ett gäng pajasar som kört huvudena lika långt upp i arslet som dig.
Citera
2015-08-16, 19:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Det finns ingen anledning för mig att citera en förkortad översättning av samma rapport, originalupplagan bevisar nämligen redan exakt det jag gör gällande. Dina s.k. "experter" tror att utredaren skulle dragit slutsatsen att lagen skulle avskräcka prostituerade från att rapportera brottsutsatthet, men om man läser utredningen så skrivs den exakta motsatsen.

Vem som helst kan se att det inte är ett hederligt sätt att tolka forskning, "experterna" bakom detta brev är inte mer än ett gäng pajasar som kört huvudena lika långt upp i arslet som dig.

Utredaren Skarhed drog slutsatsen att den ökade stigmatisering sexarbetarna sade sig uppleva med förbudspolitiken var något positivt. Detta visar vilken perverterad och sjuk grund den svenska lagstiftningen vilar på, när en myndighetsföreträdare som arbetar på uppdrag av regeringen uttalar sig på det sättet.
Citera
2015-08-16, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina

då är vi alltså överens om att du har citerat ur fel källa. Var ju ett första steg. Sedan vet vi båda två att du inte citerar det ur den riktiga källan eftersom det inte står där. Vilket tar mig till den tredje punkten, nämligen att de har rätt i sak:

"The National Board of Health and Welfare report that due to the ban sex workers feel less trust in social authorities, police and the legal system, and half of the respondents in the RFSL study say that the current legislation prevents people seek ing help. Instead of the police being a source of protection, sex workers feel hunted by them, and are subjected to invasive searches and questioning. There is also a problem in that they are in an unclear legal position – they can be made to testify in a trial but they neither enjoy the ri ghts of the accused nor of the victim. Some report that there is an increased dependency on third parties. Now that it is difficult to make direct contact with clients, sellers must rely on agents/pimps/helpers to find clients."
http://gup.ub.gu.se/records/fulltext/140671.pdf

På tal om pajas ; )
Citera
2015-08-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Du svarade inte på den faktiska frågan.

Hur menar du att just jag ska kunna svara på varför sexköpare beter sig som de gör?

fakta är att sextrafficking existerar i all välmåga i legaliserade länder som Tyskland och Holland ex,
Dessa har avsevärt högre siffror än Sverige.
Så du får väl fråga torskarna där.
Citera
2015-08-16, 20:00
Medlem
Citat:
Hur menar du att just jag ska kunna svara på varför sexköpare beter sig som de gör?

fakta är att sextrafficking existerar i all välmåga i legaliserade länder som Tyskland och Holland ex,
Dessa har avsevärt högre siffror än Sverige.
Så du får väl fråga torskarna där.

Är det någon som har påstått att trafficking skall upphöra helt efter en avkriminalisering? Vad vi vet är att den inte verkar öka. Tyskland har betydligt lägre andel trafficking när man korrigerar för hur stor sexbranschen är där samt invånarantal. För du jämför väl inte antalet upptäckta fall, i absoluta tal, mellan ett land med 60 miljoner invånare, i hjärtat av Europa, med Sverige som inte ens innan kriminaliseringen hade någon trafficking att prata om och som ligger i Europas norra utkant?

Du svarade aldrig, är du djupt religiös?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in