Citat:
Ursprungligen postat av
Oantastlig
Ok, för du verkar i vilket fall ha en religiös syn på sex, åtminstone en väldigt frigid sådan. Är du motståndare till att människor träffas över ex. Tinder och all annan typ av casual sex?
Hur utvecklades traffickingen i andra jämförbara länder under den är tiden? Lade Tyska polisen ned mer resurser på att hitta trafficking (detta är ju ett brott som i stor del är kopplat till vilka resurser polisen lägger på att hitta det)? Fick de mer anonyma tips från kunder efter legaliseringen? Etc. utan dessa uppgifter betyder det ingenting. Men faktum kvarstår, i ex. Nya Zeeland så har de i princip ingen trafficking och där är det helt lagligt. Finland har betydligt mindre än Sverige och så vidare.
Det är vi som har all fakta, alla oberoende experter, de stora människorättsorganisationerna, de prostituerade själva på vår sida. Du har primärt några kvinnorättsorganisationer på din ; )
nej är mer din mycket märkliga inställning att sexsäljande på nått sätt ska vara det sätt som kvinnor har att vara sexuella på.
Varför skulle jag överhuvudtaget vara emot sex i vilken form den än kommer i, bara för att jag är emot att det ska vara lagligt att köpa sex?
Och varför tycks du tror att just kvinnlig sexualitet är beroende av, för sin själva existens, att säljas till män?
Jag är också emot att det ska vara lagligt att sälja knark, gör det därför att jag är emot all form av njutningsmedel?
kan du förklara hur du tänker där egentligen?
Om du tror att anledningen till att siffrorna har gått upp i Tyskland m.fl länder som legaliserat för att polisen i alla dessa länder fått mer resurser till detta just då, så får du väl komma in med nån form av bevis för att den teorin håller eller hur?
medan du letar runt efter det kan du ju svara på varför dessa länder i sånt fall alla valde att lägga mer resurser på just detta problem där och då?
Och varför skulle kunder öka sin
anonyma rapportering efter legaliseringen än före?
var väl exakt lika olagligt med trafficking före som efter. och lika lätt/ svårt vara anonym.
Finland har inte samma sexköpslag som vi eller Tyskland de har en egen variant.
new Zeeland är en ö långt nere åt fanders med 4 miljoner inv. med Australien strax bredvid som avsevärt bättre marknad för sextraffickinoffer att dumpas i. varför skulle någon vettig person släpa dit traffickingoffer? Huvustaden Wellington har ca 200 000 invånare, Sydney, inte långt därifrån, har lika många invånare som hela new Zeeland.
verkar det ekonomiskt hållbart?