Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-16, 13:17
  #25
Medlem
Snöjs avatar
Du verkar få mycket skit TS, och helt ärligt förstår jag inte varför. Massa kött- och potatismänniskor här bara. Jag tycker det verkar spännande! Jag har själva varit inne på samma bana, mest för att jag inte gillar att laga mat. Att sluta med mjölken och mejeriprodukter överlag är iallafall det bästa du kan göra, jag är inte riktigt där själv än för att det är så jävla gott i kaffet.. Jag har testat havremjölk men det är inte alls gott.

Det enda jag skulle påpeka är väl att mängden låter ganska lite, men mår du bra på den mängden så go for it. Man får testa sig fram vad man mår bra av. Skulle du börja må mindre bra av denna "diet" så får du helt enkelt sätta dig ner och titta på vad som är fel och vad du kan ändra. Kanske inkludera lite ris eller potatis? Mer grönsaker?

Med "mindre bra" menar jag förstås också din energinivå, känner du att du har mindre energi än vanligt så behöver din kropp mer bränsle. Stärkelse (ris, potatis, korn, majs t.ex) är en ypperlig energikälla och speciellt potatis är väl nästan komplett vad gäller vad din kropp behöver.

Var lyhörd vad kroppen säger, var inte envis och fortsätt bara för att du vill även om kroppen säger ifrån. Lycka till
Citera
2015-08-16, 14:07
  #26
Medlem
yournotlikemes avatar
Nötter innehåller ju många av de näringsämnen vi behöver få i oss samt väldigt bra fetter överlag och protein. Frukter innehåller ju inte protein men är överlag också mättande och hyfsat nyttigt beroende på vad man jämför med.

En helg klarar man sig säkert utmärkt på denna kost men under en lång tid tror jag kroppen hade sagt ifrån.
Citera
2015-08-16, 15:05
  #27
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Nötter innehåller ju många av de näringsämnen vi behöver få i oss samt väldigt bra fetter överlag och protein. Frukter innehåller ju inte protein men är överlag också mättande och hyfsat nyttigt beroende på vad man jämför med.

En helg klarar man sig säkert utmärkt på denna kost men under en lång tid tror jag kroppen hade sagt ifrån.
Helt klart uppenbart, kolla bara detta:

http://edition.cnn.com/2013/01/29/he...ll-fruit-diet/

http://health.usnews.com/health-news...hat-went-wrong

http://fox8.com/2013/01/29/diet-dang...-diet-warning/


Så fortsätt du ts ligger du snart på närmsta sjukhus ska deu se.
Citera
2015-08-16, 15:22
  #28
Medlem
MuscleSharks avatar
Bli vegan i såna fall.
Citera
2015-08-16, 15:23
  #29
Medlem
mirandakerrs avatar
Har varit med om precis samma sak!

Testade att göra en sådan där ''juice cleanse'' som jag trodde var totalt bullshit. Drack kallpressad juice till frukost och åt grönsaker, nötter och frukt till lunch samt middag i typ 15 dagar.

Mådde skitdåligt i början, var jättetrött och grinig, men efter första veckan så blev jag jättepigg. Mådde mycket bättre, fick renare hud, fräschare naglar...etc.

Sedan på dag 16 då '' cleansen'' var över, så smakade all vanlig mat bara oljigt, fett och äckligt.
Pasta, pizza och morotsbiffar smakade verkligen så jäkla ofräscht. Kunde inte ens äta min vanliga feta taco blandning.

Men jag överlever. Finns sjukt mycket recept som bara innehåller frukt, grönsaker och nötter.

Ps. Jag tror inte jag har blivit ''cleansad''. Utan jag har väl bara fått i mig betydligt mer naturliga vitaminer och mineraler än tidigare. Vilket i sin tur resulterar i att min kropp mår betydligt bättre (?)
Citera
2015-08-16, 15:26
  #30
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunstable
I torsdags beslutade jag att leva på enbart frukt över helgen,har dock fuskat med kaffe och snus men matmässigt har jag enbart hållit mig till frukt och nötter och inget annat.

Morgon 1-Då åt jag en halv banan,en halv apelsin och ett halvt äpple skurit i bitar som en fruktsallad och strödde över en halv DL hackade nötter.

Middag 1:Mixad fruktsoppa på resterna av frukostens halva frukter och mixad mandel.

Kvällmat 2:En halva avocado och vattenmelonskivor.


Samma upplägg på lördagen fast vände på det och kvällsmaten blev frukost osv.Den största fördelen är att jag känt mig riktigt mätt och inte sugen på varken sötsaker eller feta maträtter.Känns fräscht,någon mer som testat?

Funderar på att fortsätta men ska först äta upp min vanliga mat och sedan kanske endast fokusera enbart på en diet med frukt och nötter.

Jag snusar och dricker kaffe och det går ju stick i stäv med fruktdieten.
Man slipper stekoset och behöver inte laga någon mat vilket jag hatar så

Nötter är så pass rikt på kalorier, och frukt på vitaminer, att en diet bestående av enbart nötter och frukt i princip motsvarar en fullskalig kost.
Citera
2015-08-16, 15:27
  #31
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Har varit med om precis samma sak!

Testade att göra en sådan där ''juice cleanse'' som jag trodde var totalt bullshit. Drack kallpressad juice till frukost och åt grönsaker, nötter och frukt till lunch samt middag i typ 15 dagar.

Mådde skitdåligt i början, var jättetrött och grinig, men efter första veckan så blev jag jättepigg. Mådde mycket bättre, fick renare hud, fräschare naglar...etc.

Sedan på dag 16 då '' cleansen'' var över, så smakade all vanlig mat bara oljigt, fett och äckligt.
Pasta, pizza och morotsbiffar smakade verkligen så jäkla ofräscht. Kunde inte ens äta min vanliga feta taco blandning.

Men jag överlever. Finns sjukt mycket recept som bara innehåller frukt, grönsaker och nötter.

Ps. Jag tror inte jag har blivit ''cleansad''. Utan jag har väl bara fått i mig betydligt mer naturliga vitaminer och mineraler än tidigare. Vilket i sin tur resulterar i att min kropp mår betydligt bättre (?)
Bra, premiera ätstörningar! Toppen!

Bara i Sverige tror människor på allvar att de lider av mineral/vitaminbrist. Vilket har lett till världens dyraste urin.

Citat:
Ursprungligen postat av breeze420
Nötter är så pass rikt på kalorier, och frukt på vitaminer, att en diet bestående av enbart nötter och frukt i princip motsvarar en fullskalig kost.
Nej.
Citera
2015-08-16, 15:57
  #32
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Har varit med om precis samma sak!

Testade att göra en sådan där ''juice cleanse'' som jag trodde var totalt bullshit. Drack kallpressad juice till frukost och åt grönsaker, nötter och frukt till lunch samt middag i typ 15 dagar.

Mådde skitdåligt i början, var jättetrött och grinig, men efter första veckan så blev jag jättepigg. Mådde mycket bättre, fick renare hud, fräschare naglar...etc.

Sedan på dag 16 då '' cleansen'' var över, så smakade all vanlig mat bara oljigt, fett och äckligt.
Pasta, pizza och morotsbiffar smakade verkligen så jäkla ofräscht. Kunde inte ens äta min vanliga feta taco blandning.

Men jag överlever. Finns sjukt mycket recept som bara innehåller frukt, grönsaker och nötter.

Ps. Jag tror inte jag har blivit ''cleansad''. Utan jag har väl bara fått i mig betydligt mer naturliga vitaminer och mineraler än tidigare. Vilket i sin tur resulterar i att min kropp mår betydligt bättre (?)

När började du, och hur länge har du hållit på?
Citera
2015-08-16, 16:30
  #33
Medlem
towbs avatar
Mycket farlig diet. Man blir mätt av att trycka i sig russin en helg också men ingen får väl för sig att leva på det.
Citera
2015-08-16, 16:38
  #34
Medlem
Snöjs avatar
Alla ni som tycker det är "farligt"; varför är det farligt? Istället för att skrika ajabaja kan ni väl komma med tips på hur det kan fungera istället. Eller säger ni bara instinktivt nej för att mamma lärt er att fett och flott är bra?
Citera
2015-08-16, 16:45
  #35
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Alla ni som tycker det är "farligt"; varför är det farligt? Istället för att skrika ajabaja kan ni väl komma med tips på hur det kan fungera istället. Eller säger ni bara instinktivt nej för att mamma lärt er att fett och flott är bra?
Kommer nog bli mycket tjat om högt protein intag ca 2g per kg som man väger och glöm inte att dra ner på kolhydraterna också .
Citera
2015-08-16, 17:30
  #36
Medlem
Steve Jobs som var fruktarian, dvs socker en masse, dog av cancer i bukspottkörteln. Samma körtel som utsöndrar insulin. Tillfällighet? Tror inte det va? http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/frukt-och-naring
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback