Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2015-08-21, 07:51
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
B12 är inte ett komplext ämne din stackars, stackars människa. Den är essentiell bara. Att du är psykotisk är ganska tydligt.

Läs det här med vetenskapliga källor presenterade och peer reviewed om varför du är så full med skit att det skvalpar över:
http://www.beyondveg.com/cat/fruit-dreams/index.shtml
All skit du spyr ur dig tas upp där, med nedslående resultat för samtliga av dina teser.

Tråd kan låsas, då ingen kan överbevisa det fantastiska arbete som Tom Billings (fruitarian 8 år) har gjort för att smula sönder pseudovetenskapligt skitsnack vad gäller fruitarianism. Märk väl att det är raw food-vänner som ligger bakom detta arbete.

Jag menade att frågan om B12, diskussionsämnet, är invecklat.

Fortfarande ingen argumentering, trots redogörelsen av vad argumentering är i det förra inlägget. Istället är det en massa ilskna påståenden. Oavsett om det beror på oförstånd eller arrogans så kan inte samtalet leda någonstans.

Vet inte vad jag ska göra med den där länken, svara med att själv länka sidor från folk partiska för min diet och beordra dig att att läsa dem?

Billings blev trött, svag, underviktig och hungrig när han åt fruktbaserat som oundviklig följd av att han åt för lite, såvida inte kaloriprincipen är falsk. Det är ett vanligt nybörjarmisstag. Ovanpå detta fastade han dessutom, vilket inte har med att äta fruktbaserat att göra.
För att med empiri styrka att det som hände med honom när han provade en fruktdiet beror på dietens innehåll så krävs dokumentation om att mängden kalorier är tillräcklig, samt andra variabler som påverka såsom vätska, sömn och stress.
Citera
2015-08-21, 08:09
  #110
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esolcsid
Jag menade att frågan om B12, diskussionsämnet, är invecklat.

Fortfarande ingen argumentering, trots redogörelsen av vad argumentering är i det förra inlägget. Istället är det en massa ilskna påståenden. Oavsett om det beror på oförstånd eller arrogans så kan inte samtalet leda någonstans.

Vet inte vad jag ska göra med den där länken, svara med att själv länka sidor från folk partiska för min diet och beordra dig att att läsa dem?

Billings blev trött, svag, underviktig och hungrig när han åt fruktbaserat som oundviklig följd av att han åt för lite, såvida inte kaloriprincipen är falsk. Det är ett vanligt nybörjarmisstag. Ovanpå detta fastade han dessutom, vilket inte har med att äta fruktbaserat att göra.
För att med empiri styrka att det som hände med honom när han provade en fruktdiet beror på dietens innehåll så krävs dokumentation om att mängden kalorier är tillräcklig, samt andra variabler som påverka såsom vätska, sömn och stress.
Du förstår inte vad jag skriver, frågan om B12 är inte alls invecklat. Det är något av det enklaste som finns: Alla behöver det annars dör deras hjärna, de blir blinda och sen dör de. Din diet innehåller ingen B12 (och en massa andra saker). Så invecklat var det.
Skillnaden på dina och mina länkar är dock att Doug Billings text har vetenskapligt understöd, något du aldrig kan få eftersom du är en galning som vill göra människor sjuka. Bara den lilla grejen.

Doug Billings beskriver också det sociala utanförskapet som kommer med en sinnessjuk diet, något du borde vara väl förtrogen med.
Ett citat sticker ut som passar in på dina gudar, bl.a Doug Graham som har stått anklagad för mord pga sin CP-diet som han tryckt på stackars lättledda människor. Han är bannlyst från alla raw food-konvent:
Citat:
Also, through lengthy experience we have become very skeptical of long-term success claims on the diet, because the overwhelming majority of such claims are eventually found to be false--i.e., the "expert" actually does not follow the diet as strictly as claimed and/or appears to be mentally/physically unhealthy.
Jag lämnar det här nu, eftersom det klart och tydligt är bevisat att du är sjuk i huvudet som tycker folk ska äta frukt som enda diet och att du påstår att människor är 'frugivorer'.
Din text är allt som behövs, du är en störd människa, och jag tycker du ska söka psykologisk hjälp istället för att försöka lura i människor en massa lögner.
__________________
Senast redigerad av StyleWars 2015-08-21 kl. 08:13.
Citera
2015-08-21, 09:08
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Du förstår inte vad jag skriver, frågan om B12 är inte alls invecklat. Det är något av det enklaste som finns: Alla behöver det annars dör deras hjärna, de blir blinda och sen dör de. Din diet innehåller ingen B12 (och en massa andra saker). Så invecklat var det.
Skillnaden på dina och mina länkar är dock att Doug Billings text har vetenskapligt understöd, något du aldrig kan få eftersom du är en galning som vill göra människor sjuka. Bara den lilla grejen.

Doug Billings beskriver också det sociala utanförskapet som kommer med en sinnessjuk diet, något du borde vara väl förtrogen med.
Ett citat sticker ut som passar in på dina gudar, bl.a Doug Graham som har stått anklagad för mord pga sin CP-diet som han tryckt på stackars lättledda människor. Han är bannlyst från alla raw food-konvent:

Jag lämnar det här nu, eftersom det klart och tydligt är bevisat att du är sjuk i huvudet som tycker folk ska äta frukt som enda diet och att du påstår att människor är 'frugivorer'.
Din text är allt som behövs, du är en störd människa, och jag tycker du ska söka psykologisk hjälp istället för att försöka lura i människor en massa lögner.

Återigen, inga argument.
Inget argument för att det att kroppen kräver B12 gör det totala ämnesområdet B12 enkelt.
Inget argument för att min diet inte innehåller något B12.
Inget argument för att Billings har vetenskapligt understöd.
Inget argument för att jag inte har det.
Inget argument för att jag vill göra människor sjuka.
Inget argument för att Doug Graham har anklagats för mord.
Inget argument för att jag är ”en galning”, ”sjuk i huvudet”, ”störd” samt för att bevis skulle vara identiska med deras budbärare vilket krävs för att dina personangrepp inte ska vara argumentationsfel.

Argumentering är per definition det enda instrumentet för att rättfärdiga en slutsats. Alltså är dina slutsatser inte rättfärdigade.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback