Citat:
Ursprungligen postat av
mdfso88
Jag har blivit antagen till juristprogrammet på SU till hösten och är väldigt kluven just nu.
Jag har ett bra jobb idag och tjänar strax över 30k i månaden, vill dock inte jobba med det hela livet.
Min fråga lyder: Tror ni det funkar att jobba kvar och strunta i alla seminarier och föreläsningar (förutom dom som är obl) men plugga kvällstid samt helger för att sedan skriva tentorna?
Tacksam för input
Mvh
Ja, det finns folk som gör så och det tycks fungera för dem. Notera dock att det tidvis kan vara ganska mycket obligatorier (se länken i min signatur). Jag tror också det kan vara svårt och tråkigt att plugga JP vid sidan av ett 9-5 jobb, men det är så klart väldigt individuellt. Om du med "funkar" menar "gå ut programmet" så ja, jag tror det går utan att närvara vid någon undervisning alls.
ed: måste förtydliga att jag tycker det är en urkass idé för de flesta. Problemet med frågor som din är att det är så oerhört individuellt hur mycket plugg man klarar av, hur man klarar av stora mängder litteratur, hur man pluggar, vilka betyg man vill ha, hur ens liv utanför studierna ser ut osv.