Citat:
Ursprungligen postat av
Nandu
Afghanistan är ett land där de flesta kvinnor vill ha kvinnomisshandel, alltså är landet fullt av kvinnomisshandel. Sverige är ett land där få kvinnor vill ha kvinnomisshandel, alltså är det mindre förekommande än i Afghanistan. Den styrande variabeln i båda länderna är vad kvinnorna vill.
Samhället består av individer som utvecklats från djuren. I samhällsbärande individer måste finnas egenskaper som moral, självkontroll och intelligens. Självklart föds ingen med läkargener, men vissa föds med högre intelligens vilket i samband med t.ex. hög empatisk förmåga kan göra dem predisponerade för att bli läkare.
Där var en kvinna på en bild som satt och malde korn för hand. 13 timmars arbetsdag säger inget om arbetsbördan. Jag påstod aldrig att kvinnor inte kunde driva ett jordbruk, jag bad dig tänka dig en situation där 10 000 kvinnor skulle driva en stad och om du tror en sådan stad skulle vara bra att leva i.
Nej, du kan hylla dig själv hur mycket du vill, men du är inget annat än en envis person som vägrar ta åt sig ny information. Babianen har postat flera bra länkar som visar att det finns gott om kvinnor som vill bli misshandlade, ska jag då bara ignorera dessa länkar på grund av att babianen också är pervers? Vad är det för något konstigt resonemang?
För det inte är socialt acceptabelt att säga att kvinnor som blir misshandlade vill bli misshandlade. Av denna anledning kan ingen vetenskaplig analys av ämnet göras.
Det tycker jag inte och har aldrig hävdat det. Majoriteten av svenska kvinnor vill inte bli slagna och våldtagna. För övrigt har jag argumenterat emot babianen vid en del tillfällen, så det är nog snarare du som svalt idén om att babianen alltid har fel med hull och hår.
Ok. Överfallsfallsvåldtäkter ska förhindras med de medel som finns. Det finns såklart utrymme för förbättring (t.ex. att utforma bättre vapenlagar), men då går vi för mycket off-topic.
Vad det gäller det andra du säger så gör du ett felaktigt grundantagande. Kvinnor tvingas inte att fly för sina liv undan sina kontrollerande, manipulerande, förföljande, hotande och misshandlande män, de väljer kontrollerande, manipulerande, förföljande, hotande och misshandlande män eftersom de gillar det. Det är i princip det som är huvudpoängen med denna tråden, att ingen kvinna av misstag råkar hamna hos en man som helt sonika börjar slå henne.
Jag är mer källkritisk än du någonsin kommer bli, därför vill jag inte häva ur mig siffror på hur många svenska kvinnor som vill bli slagna och tvingade till sex. Siffran är dock högre än 1 kvinna och mindre än alla kvinnor. Även du kan väl hålla med om detta?
Visst accepterar många afghanskor kvinnomisshandel, men det säger inte ett dugg om de också vill bli misshandlade. De fogar sig i sin miserabla situation som underkuvade slavinnor och har inte mycket att säga till om i ett patriarkalt samhälle. De vill inte förlora sina näsor eller få sina ansikten vanställda av syra. Nu är det slutdiskuterat om afghanskor! Det är off topic.
Då är vi överens om att civiliserade samhällen inte bildas av en slump. Off topic här också.
Om en man sitter och maler korn för hand tretton timmar om dagen, då säger du naturligtvis att han har alltför stor arbetsbörda. Inte ska en stackars man sitta och mala korn i tretton timmar! Det är ju omänskligt slaveri, kommer du att vräka ur dig.Vilket korkat resonemang du för. Off topic även här.
Jag ska svara på din teoretiska fråga: Ja, jag kan absolut tänka mig situationen där 10.000 kvinnor driver en stad. Du då? En sådan stad skulle vara bra att leva i. Hellre än en stad som enbart män driver. Se bara i patriarkaliskt styrda länder i Mellanöstern: krigshärjade och brinnande rester av städer. Eller fula och otrygga städer. Jag ställer motfrågan till dig: kan du tänka dig en situation där 10.000 män driver en stad och om du tror att en sådan stad skulle vara bra att leva i? Den frågan har du inte besvarat. För min egen del föredrar jag en stad som drivs av 5000 män och 5000 kvinnor. En idealstad med andra ord. Eftersom du föredrar städer som drivs av 10.000 män och 0 kvinnor, då kan du flytta till ett renodlat patriarkat, t ex i Afghanistan eller i Mellanöstern. Där kommer du att trivas som en välmående pösmunk till kalif, ompysslad av tjugo undersköna haremskvinnor.
Jag hyllar inte mig själv. Varför ska jag göra det som alltid ser till att ta till mig ny information för att växa intellektuellt? Till skillnad från dig som envist klamrar dig fast vid gamla, förlegade myter om kvinnor. Du fattar fortfarande inte att Babianen med stor omsorg väljer ut artiklar som passar hannes sadistiska/masochistiska kvinnosyn. Då kan man lika gärna läsa artiklar som postas av sexuella sadister som t ex Hagamannen. Han påstår säkert att i princip alla män njuter av att misshandla och våldta kvinnor. Skulle du då tycka att han postat flera bra länkar som visar att det finns gott om män som vill misshandla och våldta? Det skulle du som saknar källkritiskt tänkande säkert tycka.
Kvinnor som vill bli misshandlade och njuter av det är för få för att man ska kunna göra en adekvat vetenskaplig analys av det. De som njuter av det är sådana som ägnar sig åt BDSM tillsammans med sina dominanta partners. Ibland kan den frivilliga misshandeln spåra ur så att kvinnan måste uppsöka sjukvård. Det är bara att slå upp i en valfri tidning och läsa om sådana händelser.
Nej, jag gör inget felaktigt grundantagande angående kvinnor som tvingas lämna sina misshandlande män. Googla överallt så får du läsa att jag har rätt i att kvinnor tvingas fly från eller åtminstone försöker lämna sina plågoandar till makar. Det finns så många länkar till intressanta artiklar om det. Även förklaringar till varför en del kvinnor väljer att stanna kvar i sina destruktiva förhållanden. Någonsin hört talas om normaliseringsprocessen?
http://web4health.info/sv/answers/life-family-violence.htm
http://www.varningstecken.n.nu/normaliseringsprocessen
http://www.aftonbladet.se/wendela/article11678321.ab
http://babyborderline.com/co-dependingmedberoendeskap/psykisk-misshandel/varfor-stanna-kvar/
https://www.askersund.se/download/18.4fdf0c2614231ff2f191c5/1383834746145/Kvinnofridsplan.pdf m m, det finns hur många artiklar som helst att ösa ur som handlar om att det faktiskt finns kvinnor som vill lämna sina misshandlande makar. Varför kvinnor stannar kvar hos sina våldsamma män trots att de inte gillar att bli slagna gula och blå, varför män slår och våldtar kvinnor m m.
Tycker du att det verkar som om dessa slagna kvinnor gillar läget att bli misshandlade (både psykiskt och fysiskt). Ingen man är så dum att han helt sonika slår henne direkt efter att de flyttat ihop. Det är en långsam process som kan ta flera år innan det första slaget faller. Normaliseringsprocessen du vet.
Vilken kvinna som helst kan av misstag hamna hos en misshandlande man. Den hon blir kär i är den hygglige killen, inte det kontrollerande, manipulerande, förföljande, hotande och misshandlande aset. Annars hade hon inte flyttat ihop med honom. Hans rätta sadistiska sida kommer fram mer och mer efter att de flyttat ihop. Han vore dum om han börjar ge henne stryk i ett tidigt stadium, t ex under smekmånaden. Som den psykopat han är visar han upp en perfekt fasad som den hygglige killen och alla svärmödrars dröm under en längre tid.
Kan du bevisa med seriösa vetenskapliga artiklar att kvinnor medvetet väljer kontrollerande, manipulerande, förföljande, hotande och misshandlande män eftersom de gillar det? Plocka nu inte fram artiklar från vår käre Babian. Vetenskapligt uppbyggda artiklar med statistik och hela faderullan är vad jag efterfrågar.
Naturligtvis kan du inte ta fram siffror på hur många kvinnor som vill bli slagna och tvingade till sex. Du vill inte det för du är rädd att jag har rätt i att det inte är så många kvinnor som njuter av sådant. Det var inte antalet kvinnor jag ville veta utan hur stor del (procent eller rättare sagt promille). Siffran är högre än 1 kvinna, där är jag överens med dig. Men oerhört långtifrån alla kvinnor. Kvinnorna i fråga är självdestruktiva i sina beteenden och är lyckligtvis inte så många, kanske ett par tusen stycken eller färre. De är antingen masochister och/eller ”fängelsegroupies” som söker upp våldsamma män i fängelser. Det är den lilla klicken kvinnor som du ondgör dig över.
Källkritisk kan man knappast anse att du är, och brist på källkritik har du uppvisat flera exempel på i denna tråd och säkerligen i många andra trådar. Liksom Babianen gör du selektiva val i fråga om artiklar som källor.
Det finns alltså ingen poäng med din idiotiska tråd. Det är alla andra kvinnoföraktande flashbackshannar som håller med dig som gör att tråden hålls vid liv.
Själv är jag en man. Feminist också.