2015-07-11, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Jag tänder på att vara rädd. Och jag blir rädd när jag blir slagen/hotad med stryk.

2) Om en man slog/hotade mig men jag inte blev rädd så skulle jag inte tända på det.

3) Det måste var en man som kontrollerar mig genom att slå mig. Så är det för alla kvinnor.
Kvinnor blir inte rädda av män men du blir det... Bullshit.
Ibland tänder kvinnan på att bli slagen men i ett annat inlägg är smärta inte upphetsande. Ibland är det skönt med våldtäkt men ibland inte. I typ 90 % av dina inlägg kan man hitta mängder av motsägelser som verkligen är rakt emot tidigare påståenden. Ibland är det helheten kvinnan tänder på hos mannen och ibland bara våldtäkt.

Patetiskt sen att du tror du är en 10a. Helt sanslöst dålig självinsikt. Skaffa dig ett liv.
Citat:

Förnekar du att i princip alla kvinnors erfarenhet av män är att män tofflar för dem? Därför är kvinnor inte rädda för män. De kvinnor som säger annat ljuger. In fact kvinnor tycker att män är mesiga. Kvinnor förväntar sig att män ska vara "farligare" än de är och blir besvikna när de inte är det.
Citera
2015-07-11, 10:57
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Men är det verkligen på det viset? Jag inser att många kvinnor vill underordna sig sin man. Och jag tror att anledningen till att ganska många kvinnor väljer alfahannar är att det känns lättare och naturligare för dem att underordna sig någon som även de flesta andra i omgivningen underordnar sig, även andra män.
Jag tror att det handlar om att dessa kvinnor ofta ser sig själva som bottom bitches och att de känner att de kan klättra i hierarkin genom att bli direkt underställd en alfahanne som de tror har hög status.

1) Ja det är verkligen så. Det är som att fråga "tycker män verkligen om stora bröst?"

2) I kvinnors värld är det bara status bland andra kvinnor som räknas, och bland kvinnor är det status att ha sex med spännande män. Ingen bryr sig om vad män tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Sedan vill jag påstå att det finns mycket bättre alternativ än att puckla på sin kvinna. Jag anser att om man behöver göra det, då har man som man misslyckats totalt. Det är mycket bättre att blända kvinnan med bra resonemang och att få henne att inse att du som man har koll och kontroll på situationen och om hon försöker provocera, så plockar du isär henne med ord.

Lol
Citera
2015-07-11, 11:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Kvinnor blir inte rädda av män men du blir det... Bullshit.

Om man riskerar att få stryk så blir man rädd.

Citat:
Ibland tänder kvinnan på att bli slagen men i ett annat inlägg är smärta inte upphetsande. Ibland är det skönt med våldtäkt men ibland inte.

Ja man tänder på att bli slagen men man tänder inte på själv smärtan. Först blir man rädd och det gör ont sen efter en stund blir man kåt. Sen har man ont i några dagar men man blir fortfarande kåt när man tänker på att man blev slagen. Så en dos stryk kommer att göra kvinnan konstant kåt i typ en vecka.

Citat:
I typ 90 % av dina inlägg kan man hitta mängder av motsägelser som verkligen är rakt emot tidigare påståenden. Ibland är det helheten kvinnan tänder på hos mannen och ibland bara våldtäkt.

Du har bara bara låg IQ.

Citat:
Patetiskt sen att du tror du är en 10a. Helt sanslöst dålig självinsikt. Skaffa dig ett liv.

1) Jag vet att jag är en 10a.

2) Jag får ligga det får inte du.
Senast redigerad av Babianen 2015-07-11 kl. 11:07.
Citera
2015-07-11, 11:05
Medlem
För helvete. Det handlar i princip alltid om kvinnor som har vuxit upp i en familj där fadern eller fadersfiguren/erna har varit våldsamma, kontrollerande, känslomässigt svårtillgängliga, missbrukare eller bara jävliga. De känner sig därför "hemma" när de som vuxna (eller halvvuxna) träffar en likadan man. Det liksom "stämmer". Jag har en tjejkompis som i åratal valde fel män i princip rutinmässigt och hon var väldigt ledsen över att hon inte förmådde engagera sig känslomässigt i män som det inte var nåt jävla fel på.

Förr bland svenskar var det vanligare än det kanske är nu att pappor t ex drack för mycket (accepterat på många arbetsplatser), såg sina egna barn som nån slags jobbiga onödiga bihang som de ansåg sig inte skulla behöva "passa" osv. Jag tror män idag är bättre mot sina barn (svenska män då). Väldigt många har upptäckt att det är roligt att ha barn, att vara en familj.
Citera
2015-07-11, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangosmoothie
I mitt förhållande har vi tydliga könsroller vilket jag tycker fungerar bra för oss. Det var jag som tog initiativet till det då vi gått igenom alla jävla bråk som alla verkar ha i ett förhållande nuförtiden. Det är dock inte under hot om stryk eller skräck utan av respekt för vår förhållande (det är dessutom ganska upphetsande både för mig och honom att han är en riktig man och jag en riktig kvinna). Vi har gamla 50-talskönsroller.

Det jag vill säga är att om det blir obalans i förhållandet så är det inte alltid kvinnans fel som många flashbackare vill tro utan ibland är det faktiskt mannen som inte tar ansvar för sin mansroll. Ibland så glömmer min man detta och går tillbaka till vanlig svenssonman och då måste jag påminna honom. Samma sak gör han om jag inte tar mitt ansvar.

Låter närmast overkligt men grymt om det fungerar för er.
Citera
2015-07-11, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Jag tror män idag är bättre mot sina barn (svenska män då). Väldigt många har upptäckt att det är roligt att ha barn, att vara en familj.

Ja men effekterna vet vi inte förrän om 10-15-20 år. Hittills verkar det enbart skada barn att mannen övertar delar av det kvinnan gjorde förr. Sockerdiagnosen och explosioner av självmordstankar bland barn talar tyvärr i den riktningen. Kanske feminismen har fel att allt i livet ska handla om kvinnans rätt att undslippa ansvar?
Citera
2015-07-11, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Ja men effekterna vet vi inte förrän om 10-15-20 år. Hittills verkar det enbart skada barn att mannen övertar delar av det kvinnan gjorde förr. Sockerdiagnosen och explosioner av självmordstankar bland barn talar tyvärr i den riktningen. Kanske feminismen har fel att allt i livet ska handla om kvinnans rätt att undslippa ansvar?

Alltså blir du inte lite trött på dina egna floskler?

var nånstans säger feminister att "allt i livet" ska handla om att kvinnor ska slippa undan "allt ansvar".

Sen kan du ju komma in med ett hållbart resonemang kring hur "sockerdiagnosen" ( vad är det?)
är just feminismens fel, eller pappor som tar hand om sina barns fel.
Citera
2015-07-11, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Låter närmast overkligt men grymt om det fungerar för er.

Det var det eller skiljsmässa, så illa hade vi det. Tanken började gro i mig när jag en gång snubblade in på Karen straughans youtubeklipp och lyssnade på allt inom ämnet. Ville testa för jag ville inte att våra barn skulle bli skiljsmässobarn. Det som gjorde störst förändring i vår relation med min könsroll var att jag släppte kontrollen. Kvinnor har en tendens till att bli kontrollerande och männen ge efter i ett vanligt svenssonförhållande och ju mer kontroll hon får desto mer vill hon ha.

Det som gjorde störst skillnad med att min man tog sig an sin könsroll var att han tog det övergripande ansvaret för oss, tog beslut som gjorde hans familj lycklig. Han ska lyssna på oss och ta de slutgiltiga besluten som gör oss lyckliga genom att se ett helhetsperspektiv. I vanliga svenssonfamiljer är det kvinnan som har den rollen (även om de flesta pratar om att de tar gemensamma beslut så är det oftast inte så det är, oftast bryr sig mannen inte så mycket och kvinnan intalar sig att det har varit ett gemensamt beslut).

Han har också övergripande ansvar för de äldre barnens fostran (även om jag självklart också har det, men han har det slutgiltiga ansvaret) medan jag har ansvar för de yngre barnen (nu har vi bara två barn som är ganska små än men när de blir äldre så.
Citera
2015-07-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Alltså blir du inte lite trött på dina egna floskler?

var nånstans säger feminister att "allt i livet" ska handla om att kvinnor ska slippa undan "allt ansvar".

Sen kan du ju komma in med ett hållbart resonemang kring hur "sockerdiagnosen" ( vad är det?)
är just feminismens fel, eller pappor som tar hand om sina barns fel.

Vet du vad jag skulle vilja? Möta en person som dig IRL och se när du gråter och vågar visa känslor, vågar vara dig själv som du är innerst inne. Finns inte en chans att din agenda för den förvidna verkligheten skulle vara det enda viktiga för dig då.

Logiken torde tala för att alla sockerdiagnoser sammanhänger med feminismens framfart eftersom utvecklingen skett samtidigt och när man samtidigt pladdrat om att det på något märkligt sätt är bra för barnet att bli utan sin mor och försättas på dagis bland främmande fröknar så att mamma kan tjäna pengar, kanske sparka ut pappa och leva för sig själv i stället. Det är i grunden egentligen ett efterblivet resonemang. Men nu är det ju som det är.
Citera
2015-07-11, 11:43
Medlem
Citat:
För helvete. Det handlar i princip alltid om kvinnor som har vuxit upp i en familj där fadern eller fadersfiguren/erna har varit våldsamma, kontrollerande, känslomässigt svårtillgängliga, missbrukare eller bara jävliga.

Även kvinnor som har vuxit upp med en rent fysisk frånvarande fadersfigur.
Citera
2015-07-11, 11:52
Bannlyst
Citat:
Om man riskerar att få stryk så blir man rädd.

Ja man tänder på att bli slagen men man tänder inte på själv smärtan. Först blir man rädd och det gör ont sen efter en stund blir man kåt. Sen har man ont i några dagar men man blir fortfarande kåt när man tänker på att man blev slagen. Så en dos stryk kommer att göra kvinnan konstant kåt i typ en vecka.
Då tänder man inte på smärta utan något annat.

Citat:
Du har bara bara låg IQ.

Kan du inte begripa motsatserna i vad du säger så är det snarare du som har låg IQ. Senast var det väl EliasAlucard som rövknullade dig i en annan tråd.

Citat:
1) Jag vet att jag är en 10a.

2) Jag får ligga det får inte du.
Att som kvinna försvara sig med att man får ligga (alla kvinnor blir knullade automatiskt) är extremt misslyckat. Du är inte i närheten av att vara 10a. Stackare. Skaffa dig självinsikt, sen kan du ta tag i dina problem med bildning och förståelse.
Citera
2015-07-11, 11:56
Medlem
Nandus avatar
Citat:
För helvete. Det handlar i princip alltid om kvinnor som har vuxit upp i en familj där fadern eller fadersfiguren/erna har varit våldsamma, kontrollerande, känslomässigt svårtillgängliga, missbrukare eller bara jävliga. De känner sig därför "hemma" när de som vuxna (eller halvvuxna) träffar en likadan man. Det liksom "stämmer". Jag har en tjejkompis som i åratal valde fel män i princip rutinmässigt och hon var väldigt ledsen över att hon inte förmådde engagera sig känslomässigt i män som det inte var nåt jävla fel på.

Förr bland svenskar var det vanligare än det kanske är nu att pappor t ex drack för mycket (accepterat på många arbetsplatser), såg sina egna barn som nån slags jobbiga onödiga bihang som de ansåg sig inte skulla behöva "passa" osv. Jag tror män idag är bättre mot sina barn (svenska män då). Väldigt många har upptäckt att det är roligt att ha barn, att vara en familj.

Så fan heller, det är bara ännu en "förklaringsmodell" som inte håller vid närmare inspektion. Det finns många kvinnor som växt upp under stabila förhållanden som i vuxen ålder söker sig till våldsamma män för att de tycker det är spännande. Det säger ju sig själv att din teori inte stämmer, för då skulle det inte finnas några kvinnor som vill bli slagna kvar, eftersom varje gång kvinnor blir uppfostrade i ett hem där det inte slagits skulle det enligt din teori permanent bli färre kvinnor som vill bli slagna.

Det är snarare så att Lisa växer upp med en snällpappa som aldrig höjer rösten och tofflar för frun, sedan vill Lisa ha spänning och letar upp män som slår henne och för att slippa ta ansvar för sina handlingar hittar Lisa på att snällpappan innerst inne skulle ha varit elak mot henne och hennes mor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in