Citat:
Ursprungligen postat av
Reigns
Om man startar en utredning för ADHD/ADD och ska få Concerta/Ritalin utskriver, gör dom pissprov under dom 5-10 månaderna det tar?
Hört olika från olika folk, kollar bara då det händer att man röker en holk ibland
Ja du måste pissa. För övrigt så rekommenderar jag dig starkt att sluta röka cannabis. Själv vart kronisk rökare under 4-5 år, så gott som dagligen. Har nu insett att cannabiset bara förstärkte alla mina negativa symptom som ingår i ADHD-kriterierna, det är också delvis därför du måste pissa under utredningen.
Om du verkligen är SERIÖS med att du har ADHD/ADD (många som säger det är bara lata och letar ursäkter, tyvärr) så sluta röka i några månader och du kommer märka markant skillnad på väldigt många plan.
Cannabis är en riktigt skitdrog. Väljer klarhet alla dagar i veckan nu alltså, fyfan för downers!! Concerta o koks är det enda rätta
Citat:
Ursprungligen postat av
Pimilo
Jag behöver lite hjälp..
Jag bor fortfarande hemma, kommer flytta om 2 månader. Saken är att mina föräldrar har mina mediciner i deras "väska" och jag tog nyss en hel oöppnad burk 30 mg ritalin ifrån dom.
Jag är inte påtänd just nu även fast de kanske ser ut som det och det är pga att jag har ångest och vet inte ens om jag vill ta det här nu. Känner mig som en oerhört dum och desperat pundare, lol.
Vad i helvete..? Du snor alltså din(?) medicin från dina föräldrar. Mannen. Jag säger inte det här för att slå dig på fingrarna och leka cool , utan från egen erfarenhet som ADHD-person med lite halvproblematisk bakgrund. Håll dina föräldrar UTANFÖR dina problem. Framförallt så FUCKA inte med dom som att SNO medicin som du garanterat vet att dom kommer lacka för? Det sabbar så sjukt mkt för dig och din relation med dina päron, vilket kommer backlasha mot dig senare.
Jag har själv knarkat en del och jag fattar nog hur du tänker, med tanke på att dina päron har DIN medicin så måste du vara under 18bast. chilla med knarkandet tills du är själv, har koll på ditt liv och sköter ditt liv någorlunda i övrigt. DVS, du har jobb, vänner och inte en jävla pundar-livsstil. Att vara en arbetslös junkie som snor av sina föräldrar , antar att du själv hör hur det låter?