2015-08-12, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Hej fick 5 ritalin av en kompis tidigare, svalde alla men är det bättre att snorta? tänkte så jag vet till nästa gång.
brukar ta 5st 20mg´s i rövpanna funkar bäst och effekt inom 25minuter vill ha nu :O
Citera
2015-08-14, 18:51
Medlem
Pimilos avatar
Någon som skulle kunna lägga upp en bild på krossad ritalin/concerta mellan 50-100 mg snabbt?

Skriv gärna hur mycket mg det är.
Citera
2015-08-15, 23:45
Medlem
Tjena, jag har ett antal ritalin á 40mg till förfogande. Min tanke var att testa ta en halv eller en hel en helt vanlig pluggdag för att se hur jag reagerar på just den effekten på just den dosen. Mitt syfte är att ta metylfenidat 24/10-15 alltså på högskoleprovet men jag tänkte undersöka för och nackdelarna först. Har endast tagit ritalin/concerta en gång innan men det var många år sedan och då krossade jag de små kulorna och slog i mig lösningen i rekreationssyfte istället.
Mina frågor alltså, hur stor dos kan tänkas vara adekvat för en man som vill endast vara mer koncentrerad än normalt under en lång tid? Kanske man skall använda en liten dos amfetamin i slutet? Det är framförallt VERB-delen jag behöver koncentrationen, alltså bara hälften av provet egentligen. Skulle jag vilja höja min koncentration lite högre än normalt så gör jag allt jag kan nu. Gör flera koncentrationsövningar om dagen och tränar verkligen på det jag behöver bli bättre på.
Jag har svårt att följa en text från början till slut för att mina tankar flyger iväg åt helt annat håll. Koncentrerar mig verkligen men jag skulle vilja testa ritalin för detta ändamål.

Så, någon som har någon rekommendation ?
Citera
2015-08-18, 13:45
Medlem
Jag har tagit ritalin i samband med alkohol för att få ett bättre rus under ett antal tillfällen de senaste månaderna. Inte varje helg men då och då. I lördags tog jag sammanlagt 40 mg under ca 4 timmar blandat med alkohol och till följd av detta tycks jag har utvecklat en enorm tolerans mot läkemedlet, så till den grad att 80 mg långverkade ritalinkaplsar inte hjälper mig alls med koncentrationen längre (har den som medicin mot ADD).

Vet att jag har varit oansvarig men jag har under en period inte mått så bra och har därför gjort på det här sättet.
Jag kan inte ta ett uppehåll från medicininen i syfte att återställa toleransen då jag har börjat en utbildning på heltid som kräver mycket fokus.

Jag vet inte vad jag ska säga till min läkare, att 80 mg inte hjälper längre vilket är den högsta rekommenderade dosen i FASS.
Meningen är att jag ska testa Elvanse men har inte haft möjlighet att hämta ut det nya receptet därför använder jag Ritalin just nu, som verkar ha tappat sin effekt helt i den dosnivå jag tidigare stått på.

Tankar?
Citera
2015-08-18, 14:43
Medlem
evoke, låt återställningen ske: (FB) Blir hjärnan nånsin återställd efter drogmissbruk?
Citera
2015-08-21, 22:10
Medlem
Pimilos avatar
Om man har en rinnande näsa och har stoppat in en papperstuss för att få stopp på rinnandet OCH papperstussen har råkat glida in så långt så man inte kan ta ut den eller knappt kan se den...

Är det farligt på något sätt eller kommer den lösas upp i näsan?
Jag känner fortfarande att den är kvar för de skaver lite..
Citera
2015-08-22, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pimilo
Om man har en rinnande näsa och har stoppat in en papperstuss för att få stopp på rinnandet OCH papperstussen har råkat glida in så långt så man inte kan ta ut den eller knappt kan se den...

Är det farligt på något sätt eller kommer den lösas upp i näsan?
Jag känner fortfarande att den är kvar för de skaver lite..

antingen försöker du väl fräsa ut den alternativt "dra" in den och svälj/spotta ut..

svar på frågan är det inte, men jag förmodar att det inte är speciellt hälsosamt.. man vill la inte ha papper i hjärnan
Citera
2015-08-22, 00:17
Medlem
Någon mer som upplevt att dom blivit lite deppiga/nere av att käka Concerta? Har käkat 36mg ett tag nu (kört 72mg en del också) och inser nu att det kanske bidragit en del till att jag vart lite nere? Vad tror ni?
Citera
2015-08-22, 19:52
Medlem
Pimilos avatar
Jag är rätt så dålig på att ögonmåtta så jag tog en bild på hur mycket jag har kvar...

http://postimg.org/image/584j7ehkr/

Hur mycket mg tror ni att det är? Cirka?
Citera
2015-08-23, 10:20
Bannlyst
Förr när jag brukade "låna" concerta av polare så delade jag en 27mg i hälften och tugga ena därför att jag får magsmärtor av för mycket concerta.

Runt 4h in brukar de komma. Vad har ni för tips mot magsmärta/magknip?

Edit: Fan va jag saknar concerta. Tack läkemedelsindustrin för att ni skapat ett lagligt alternativ till tjack.
Senast redigerad av interasistmen 2015-08-23 kl. 10:23.
Citera
2015-08-23, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pimilo
Jag är rätt så dålig på att ögonmåtta så jag tog en bild på hur mycket jag har kvar...

http://postimg.org/image/584j7ehkr/

Hur mycket mg tror ni att det är? Cirka?

30mg gissar jag
Citera
2015-08-23, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Någon mer som upplevt att dom blivit lite deppiga/nere av att käka Concerta? Har käkat 36mg ett tag nu (kört 72mg en del också) och inser nu att det kanske bidragit en del till att jag vart lite nere? Vad tror ni?

ja det är en av biverkningarna. Ta en halv concerta istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in