2013-08-21, 05:04
Medlem
Dozzas avatar
Ritalin är det bästa som finns och nu ska jag ta en dos till ( 160 mg )
så jag orkar lusläsa trådarna här på flashback
Citera
2013-08-21, 20:05
Medlem
Får 18mg concerta för min adhd och gått på det i ca 1 vecka nu, och jag undrar:
-hur många jag ska ta för att få ett bra rus? räcker 5st?
-om jag vill va som mest påverkad vid 20:00, när ska jag ta det?

Jag är ca 1,90 och väger typ 75 nåt sånt om det gör skillnad.
Kan även tillägga att jag inte har någon som helst annan erfarenhet av centralstimulanta eller liknande, bara cb o spice. Tar 1 piller om dagen men ska trappa upp på fredag.
Citera
2013-08-22, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulh
Får 18mg concerta för min adhd och gått på det i ca 1 vecka nu, och jag undrar:
-hur många jag ska ta för att få ett bra rus? räcker 5st?
-om jag vill va som mest påverkad vid 20:00, när ska jag ta det?

Jag är ca 1,90 och väger typ 75 nåt sånt om det gör skillnad.
Kan även tillägga att jag inte har någon som helst annan erfarenhet av centralstimulanta eller liknande, bara cb o spice. Tar 1 piller om dagen men ska trappa upp på fredag.

Helt otroligt. Svårt att inte moralisera när sådana som du gör det svårare för dom som sköter sig.
Citera
2013-08-22, 11:44
Medlem
Sm0okeys avatar
Har medikinet 30 mg grå/lila kapslar
Innehåller små vita och blå kulor, är någon av dessa depå? Känns så segt påslag, tar typ 20min innan något sker både RP och nasalt.. därav misstanke om depå.
Citera
2013-08-22, 13:07
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sm0okey
Har medikinet 30 mg grå/lila kapslar
Innehåller små vita och blå kulor, är någon av dessa depå? Känns så segt påslag, tar typ 20min innan något sker både RP och nasalt.. därav misstanke om depå.

Ingen med snabbt svar? Bara blåa eller bara vita för att slippa depå effekten?
Skicka pm annars! FORT suugen ju
Citera
2013-08-23, 00:36
Medlem
twogallantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozza
Ritalin är det bästa som finns och nu ska jag ta en dos till ( 160 mg )
så jag orkar lusläsa trådarna här på flashback
på vilket sätt ? föt 160 mg, rakt av är ju rätt hög dos ? om man inte är daglig brukare förstås. ?
Citera
2013-08-27, 09:11
Medlem
Efter att ha sökt efter diverse "droghjälpschattar" vänder jag mig nu till er. Hoppas att jag postat rätt. Gjort bort mig inatt/morgon vilket jag är absolut medveten om. Jag undrar bara om det skulle hjälpa att dricka ett par öl under dagen för att höja dopaminivån när den sjunker på det där ohyggliga sättet? Bör tilläggas att jag druckit 6 öl ( stora stark) mellan ca kl. 00.00 - 01.30. Tog Metylfenidatet mellan ca 02.30 - 08.30, runt 140 mg, uppdelat i doser om ca 20 mg under denna tid.

P.S Hur orolig behöver jag vara att hjärtat lägger av? som jag förstått det är det inget större risk. ( förutsatt att man är frisk.)

Mvh
Citera
2013-08-27, 14:49
Medlem
Tjacktorskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeinCoke
Efter att ha sökt efter diverse "droghjälpschattar" vänder jag mig nu till er. Hoppas att jag postat rätt. Gjort bort mig inatt/morgon vilket jag är absolut medveten om. Jag undrar bara om det skulle hjälpa att dricka ett par öl under dagen för att höja dopaminivån när den sjunker på det där ohyggliga sättet? Bör tilläggas att jag druckit 6 öl ( stora stark) mellan ca kl. 00.00 - 01.30. Tog Metylfenidatet mellan ca 02.30 - 08.30, runt 140 mg, uppdelat i doser om ca 20 mg under denna tid.

P.S Hur orolig behöver jag vara att hjärtat lägger av? som jag förstått det är det inget större risk. ( förutsatt att man är frisk.)

Mvh

Du höjer inte dopaminet genom att dricka. Däremot tömmer du ut det! Men dopaminet frisätts nästan bara upp till du har nått salongsberusning sen tar GABA över mer och mer. Alkohol i större mängder kommer bara att påverka GABA men det ger ju ångestlindring iallafall. Att dricka på metylfenidat påverkar definitivt hjärtrytmen, hur vet jag inte med tanke på att det omvandlas till etylfenidat i levern i kombination med alkohol. Du behöver inte vara så orolig för pumpen om du är frisk, hjärtat tål mer än vad man tror!
Citera
2013-08-29, 05:10
Medlem
Dozzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twogallants
på vilket sätt ? föt 160 mg, rakt av är ju rätt hög dos ? om man inte är daglig brukare förstås. ?
Har käkat dagligen i ca 3 år så dosen e inte så hög
All ångest o panik försvinner så fort jag får ritalin i mig och jag mår så sjukt
Bra på den medicinen, funkar knappt som människa utan med dålig koncentration , inget tålamod grov panikångest, social fobi,o ett myrkrig i skallen dygnet runt men som sagt allt försvinner när jag tar ritalin
Citera
2013-08-30, 02:48
Medlem
FlyingHorses avatar
Mirakeldrog. Jag har varit utan ritalin väldigt länge nu.. Jag har ADD. Jag håller på att lära mig spela elgitarr.. Just nu låten "Sweet child o mine" med Guns n' roses. Jag kunde hela introt utantill, men jag lyckades inte spela det i rätt tempo alls, hade aldrig lyckats spela hela introt innan, trots att jag visste hur osv. Jag slog ofta på fel strängar osv. Kunde inte koncentrera mig tillräckligt för att det skulle bli bra.. Drog en lina metylfenidat nu för första gången på länge, c.a 60mg bara.. Jag spelade det utantill helt utan problem för första gången då felfritt.. Och bra lät det, det lät väl ungefär som orginalet (Slash).. Jag spelade som en gud kändes det som.. Det var en GIGANTISK förbättring. Allvarligt så tycker jag detta bör säljas på vilken affär som helst.. Precis som koffein. Det är en helt underbar drog och den gör verkligen underverk för mig. Det är dock extremt synd att jag inte får mer medicin utskrivet än jag redan har.. Jag skulle vilja ha nog medicin så att jag kan ta en lina så fort jag behöver det...

Drogen är ju i stort sett ofarlig också.. Man måste verkligen vilja dö av metylfenidat för att det ska vara möjligt. Många gram alltså. Det går inte att överdosera det av misstag så att säga.. Och den har extremt många saker den gör stor nytta för. Man blir inte precis hög av den.. Man blir inte snurrig eller känner sig hög.. Man blir glad, snabb, bättre på det man är dålig på. Det finns väldigt många argument för att metylfenidat ska legaliseras, men det är ingen som tar upp det.. Däremot är det extremt många som vill att cannabis legaliseras.. Jag hoppas verkligen att fler folk upptäcker metylfenidat och försöker få det legaliserat.. Jag ser inte anledningen till att denne drog inte säljs på vilken affär som helst.. Det är bara positiva saker med den.. Jag har väldigt många bra argument till att detta ska vara lagligt..

Några som varit med om liknande "mirakel" med denne drog och håller med mig, eller är det bara jag som är "tjackad" och tänker som en idiot just nu? Några som är på att starta en tråd där man kan komma med motargument om legalisering osv? Tycker verkligen det borde tas upp..
Senast redigerad av FlyingHorse 2013-08-30 kl. 03:17.
Citera
2013-09-02, 11:15
Medlem
funkermanis avatar
Hej hopp flashback.

Har en fråga ang. metylfen.
Vad kostar det på gatan nu för tiden?(har medikinet)
En polare gav ett skam bud enligt mig, men det kanske är min snålhet

fridens.
Citera
2013-09-04, 16:27
Medlem
Dozzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funkermani
Hej hopp flashback.

Har en fråga ang. metylfen.
Vad kostar det på gatan nu för tiden?(har medikinet)
En polare gav ett skam bud enligt mig, men det kanske är min snålhet

fridens.

Här i trakterna ligger det på 1kr / mg
Eller 1000 kr burken för 40 mg ritalin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här