2015-08-10, 22:06
Medlem
T.H.F.C.s avatar
DIF gör förmodligen säsongens sämsta insats i andra halvlek. Suck.
Citera
2015-08-10, 22:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Okrå ni finns. Känns det bättre nu?

För övrigt tror jag inte att Göteborg tar Guldet. Vore kul om Nkpg tog det.
Ni är väldigt uppskattade ska du veta

-

Skriver ett längre inlägg om derbyt sen men nu är det bara å njuta!
Citera
2015-08-10, 23:03
Medlem
P.Gs avatar
Vi var genomusla idag och förtjänade inte ett enda poäng. Inte helt oväntat att vårt unga mittfält var för svagt för att hålla i matchen, och vi föll tillbaka på spelet med långa bollar från backlinjen som vi känner igen från tidigt på säsongen. Jag är mest förbannad på mig själv som vågade tro på poäng när aik åkte på rött. Hopp är ett jävla gift.

Dagens mest komiska måste ju vara när allsvenskans sämste innermittfältare Etuhu hyschar vår klack efter målet.

I övrigt är det inte så mycket mer att säga förutom att jag förväntar mig att truppen släpper den här skitmatchen och kör ända in i kaklet resten av säsongen.
Citera
2015-08-10, 23:22
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Vi var genomusla idag och förtjänade inte ett enda poäng. Inte helt oväntat att vårt unga mittfält var för svagt för att hålla i matchen, och vi föll tillbaka på spelet med långa bollar från backlinjen som vi känner igen från tidigt på säsongen. Jag är mest förbannad på mig själv som vågade tro på poäng när aik åkte på rött. Hopp är ett jävla gift.

Dagens mest komiska måste ju vara när allsvenskans sämste innermittfältare Etuhu hyschar vår klack efter målet.

I övrigt är det inte så mycket mer att säga förutom att jag förväntar mig att truppen släpper den här skitmatchen och kör ända in i kaklet resten av säsongen.

Tycker ni gör det ok ändå, i första halvlek plockade ni bort Ofori rätt bra, och Mrabti tyckte jag tog för sig och var bra. Ni förlorar dock på att ni inte kan utnyttja utvisningen bättre, då ni inte lyckades hota aik alls annat än på fasta i princip. Sen är ju aiks mål lite flax ändå, med tanke på att man inte skapat något på hela matchen i princip. Dock en jävligt bra och intelligent prestation av Bangura.
Citera
2015-08-10, 23:25
Medlem
Tlagnojs avatar
Sällan jag sett ett lag gynnas så mycket av ett rött kort. Att spela lägre och defensivt och hugga var precis det som AIK saknade i första och precis det som behövdes för att döda difs anfallsspel. Efter det röda var vi tvungna att spela så och då dominerade vi resten av matchen.

All cred till Pelle Olsson som inte skyller förlusten på domaren i intervjun efter. Sånt har vi nog av redan.
Senast redigerad av Tlagnoj 2015-08-10 kl. 23:30.
Citera
2015-08-10, 23:27
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Etuhu gjorde en helt OK match.

Ni kommer nog inte släppa den här matchen. Vi drack ert blod. Ni är helt slut mentalt efter denna fullständiga nedvikning.
Citera
2015-08-10, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj

All cred till Pelle Olsson som inte skyller förlusten på domaren i intervjun efter. Sånt har vi nog av redan.

Tänkte inte på det, bra där Pelle. Domaren var ju fullständigt horibel, men är skillnad på Pelle och Nanne.
Citera
2015-08-10, 23:36
Medlem
Knotknets avatar
Vi spelar kukdåligt men domaren dömer bort ett helt regelrätt mål o första halvlek. Det är helt horribelt att blåsa av spelet för att målvakten brutalt knuffar bort en spelare.
Citera
2015-08-10, 23:37
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Tänkte inte på det, bra där Pelle. Domaren var ju fullständigt horibel, men är skillnad på Pelle och Nanne.
Domaren var felfri, och ni fick spela med en man mer tidigt, varför skulle han klaga?
Citera
2015-08-10, 23:39
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Vi spelar kukdåligt men domaren dömer bort ett helt regelrätt mål o första halvlek. Det är helt horribelt att blåsa av spelet för att målvakten brutalt knuffar bort en spelare.

Moon backar och trycker bak mot Carlgren, domaren markerar dessutom mot honom att han inte får göra så men samma sak händer igen.

Handsen är straff däremot. Jävligt dum hands för det är inte en chans att den går i mål annars då Ishizaki står precis bakom.
Citera
2015-08-10, 23:40
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet

Det var avblåst långt innan nicken. Så hur blev ni blåsta på ett mål?
Citera
2015-08-10, 23:47
Medlem
Otroligs avatar
Nog för att Djurgården var direkt dåliga i andra halvlek men man måste även ta in i analysen vilken fruktansvärd tur AIK har haft med domsluten de senaste två matcherna. Slipper först undan en solklar straff (i läget 0-1) i Norrköping. Ikväll döms ett mål bort på väldigt tveksamma grunder samt att Djurgården inte får straff vid läget 0-0. Bollen tar på en utsträckt arm och knappast axeln som vissa vill göra det gällande. Straff? Absolut, skolboksexempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in