2015-08-10, 09:51
Medlem
Citat:
Skrev tidigare ett inlägg om att hon kanske joggade förbi några som sålde knark

Då borde brottet ha begåtts och kroppen funnits i närheten av den platsen. Jag tvivlar på att någon tar sig till fots uppför områdets tuffaste backe för en knarkaffär som kan utföras bakom valfri buske.

Likaså att någon släpar en död kropp upp dit.
Citera
2015-08-10, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Meddela polisen och låt dom avgöra om det är av värde eller ej, det har polisen, i media, vädjat om att man ska göra.

Jag var otydlig, tipset är inkommet till polisen. Jag ville mer se om övriga Väsby/Runbybor sett eller hört nåt liknande. Finns det signalement på cykelmannen? Jag hittar inte mer än klädsel (som jag nu inte minns).
Kanske är det någon som känner igen beskrivningen av killen som "letade efter katten"?
Citera
2015-08-10, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Jag har inte hört att tiggare uppehåller sig i närheten av motionsspåret. Med tanke på alla rasister som skriver i denna tråd borde det ha kommit fram om så var fallet.

Tiggare oavsett svenska eller rumänska brukar inte vara ute och motionera tror jag. Samt att denne borde uppmärksammats i området som avvikande.

För övrigt tror jag inte att om man är vänlig eller ej bestämmer om man mördar någon.
Men det verkar mer troligt med någon som bor i och kan området och är mer anpassad till samhället än en tiggare faktiskt.
Den som gjorde detta, tiggare eller ej, var kanske inte där för att motionera...
Citera
2015-08-10, 10:29
Medlem
Tjenare värt att nämna är att en liten bit från runbyskogen i en när liggande skog finns/fanns ett rumänieläger
Citera
2015-08-10, 10:50
Medlem
LuisGaravitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gasprox
Vet inte om detta tagits upp tidigare i tråden, men det första jag tänkte på var knivattacken mot en 18-årig tjej i Sandviksspåret i Viksjö, Järfälla, 2011. Cirka 3 mil från Upplands Väsby.

Citerar från Flashbacktråden (FB) Kvinnlig joggare knivskuren i Viksjö/Järfälla :

Artikel från Mitt i Järfälla: http://arkiv.mitti.se:4711/2011/50/jarfalla/MIJF-20111213-A-005-A.pdf

Vad tror ni om samband? GM outades aldrig helt i tråden och jag kan inte hitta någon info om vad han fick för dom eller om han eventuellt är frigiven vid det här laget...

Intressant. GM blev aldrig outad i tråden mer än:

(FB) Kvinnlig joggare knivskuren i Viksjö/Järfälla
Citat:
Han heter Simon

Citat:
Han som gjorde det är 17 år gammal, helsvensk och Hans pappa är polis btw

Citat:
Här är en bild på GM om nån känner igen honom var snäll och inte skriv hans namn eller länka hans facebook

Kanske svalnade intresset på flashback när det visade sig att GM var en svensk 'vanlig' snubbe?

Hittade förövrigt ytterliggare 11 fall under de senaste åren där kvinnliga joggare blivit överfallna av okända män. 4st tidigare iår:

Citera
2015-08-10, 10:55
Medlem
Godlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambojohn
Tjenare värt att nämna är att en liten bit från runbyskogen i en när liggande skog finns/fanns ett rumänieläger

Värt att nämna?
Du menar eftersom rumänska tiggare regelmässigt utmärker sig genom att mörda unga svenska kvinnor i motionsspår?
Seriöst alltså, den här tråden blir alltmer parodisk för var dag som går...
Citera
2015-08-10, 11:02
Medlem
Godlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Kartan med fyndplatsen lades upp av aftonbladet. Misstänker att de fått den uppgiften genom de flygfoton media tog med helikopter på torsdagsförmiddagen.
De såg helt enkelt från helikoptern exakt var polisen spärrat av och arbetade med att säkra bevis.
Tror det hade varit väldigt svårt för polisen att mörka fyndplatsen i det läget, när de var betraktade ovanifrån.
Frågan är även varför polisen skulle mörka fyndplatsen ?

Om jag inte räknar fel så ligger platsen där spåren möts ca 120m från fyndplatsen.
Om överfallet hade skett där borde kroppen ha funnits längre `ner` i skogen, närmre den platsen du talar om.

Jag har tittat närmre på platsen AB gått ut med att kroppen hittades på och markerat på en karta var jag tänker att överfallet rimligast bör ha skett med tanke på att GM inte kan ha haft mycket tid på sig att osedd släpa/dra IJ in i skogen.
Tänker att han inte har släpat/dragit IJ längre än max 80 meter från överfallsplatsen eftersom andra motionärer då skulle ha reagerat på att nån/några rör sig i buskaget.
Min karta : http://www.ladda-upp.se/bilder/jnawssenydkdn/

Om din karta stämmer, så är ju fyndplatsen betydligt mer otillgänglig än tidigare karta indikerade.
Att släpa en livlös kropp 50+meter i oländig terräng gör man ju inte i en handvändning, precis.
Det talar mao för att hon tagit sig dit för egen maskin, sas. (förmodligen under hot, men ändå)
Vilket i sin tur tyder på att händelseförloppet varit något mer utdraget än vad som tidigare antagits.
Av mig, åtminstone.
Intressant.
Citera
2015-08-10, 11:07
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godless
Om din karta stämmer, så är ju fyndplatsen betydligt mer otillgänglig än tidigare karta indikerade.
Att släpa en livlös kropp 50+meter i oländig terräng gör man ju inte i en handvändning, precis.
Det talar mao för att hon tagit sig dit för egen maskin, sas. (förmodligen under hot, men ändå)
Vilket i sin tur tyder på att händelseförloppet varit något mer utdraget än vad som tidigare antagits.
Av mig, åtminstone.
Intressant.

Eller att det är två gärningsmän.
Det talades i början av tråden om två batongnegrer som försökte klippa någon brud i det här löpspåret tidigare.

Två man bär lätt en kropp 50+ meter in i svår terräng.
Jag tror fortfarande att det är dessa två batongnegrer (förutsatt att de existerar och användaren inte hittade på eller själv blivit lurad) och det hela stärks av det faktum att kropp är långt in i svår terräng.

Förklarar även varför telefonen var igång, svårt med teknik speciellt för nyanlända.
Citera
2015-08-10, 11:07
Bannlyst
Det verkar vara en kille som åkt runt i Sverige sen någongång 2014 och antastat kvinnor på löparslingor. Detta har skett på ett 10-tal olika platser i Sverige. Känns som det måste vara han och att överfallen blivit värre o värre. Polisen borde samla all information om utseendet på denna man och släppa en profil offentligt. Då bör anhöriga lämna sådana uppgifter om denna man och att han kommer till känna.
Citera
2015-08-10, 11:10
Medlem
Så... nu har jag läst många lögner om min familj här som verkligen inte har med händelsen att göra!

Ni har lyckats dra upp en jävla massa historier tex lilla lisa som tror sig veta allt om AK! Samma sak angående JK! Den där "fuck face". Kan här med meddela att det inte alls stämmer, nu menar jag era påståenden om vad dom blivit dömda för!

Har era föräldrar inte lärt er att se all fakta innan ni talar vidare ?
Ni smutskastar en hel oskyldig familj och släkt i denna händelse!

Fattar ni inte att det kan leda till olycka när ni hänger ut folk som inte har med saken att göra?
Det finns idioter dom tar till sig det ni skriver och kan en vacker dag göra någon illa!
Är så jävla less att ännu en jävla gång sitta o se lr höra om vad folk tror! Ni vet inget! Verkligen inget om k*m*r*inen!

Så jag ber er sluta skriv om min familj i denna händelse för att påstå att någon av dom har mördat denna tjej, som är i samma ålder som mig, i en jävla skog är fan helt sjukt att kasta på någon baserat på en massa gamla äckliga jävla påståenden!
Tack för allt skit framför våra dörrar!

AK är aldrig heller i Upplands väsby lr Stockholms områden...

/ lilla syster till JK & brorsdotter till AK. *Ett litet fucking Einstein
Citera
2015-08-10, 11:12
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chelise
Har, av förklarliga skäl, inte läst hela den här tråden.

Har hört från en person som jag inte känner så väl att jag kan gå i god för denne ord.
Men personen har vissa kontakter, det är vedertaget.

Personen påstår iaf att stackars tjejen fått halsen avskuren. Som om ngn försökt halshugga henne.
Är det ngt som någon annan hört?
Vore ju fruktansvärt.
:-/

Detta och att man har nämnt ett snöre som hittats får mig att mer och mer tro på att nån sjuk jävel har satt upp nån slags starkare fiskelina mellan två träd i spåret som nästan halshuggit BO.

Detta har ju som sagt hänt tidigare: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205936782080688&set=o.10809110605 8112&type=3
Citera
2015-08-10, 11:14
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUUM
Kan här med meddela att det inte alls stämmer, nu menar jag era påståenden om vad dom blivit dömda för!

Domarna finns ju att tillgå. Det är relevant för fallet att kolla på återfallsförbrytare i det aktuella området. Jättetråkigt för er men det ska du nog inte skuldbelägga någon annan än brottslingen själv för.
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Detta och att man har nämnt ett snöre som hittats får mig att mer och mer tro på att nån sjuk jävel har satt upp nån slags starkare fiskelina mellan två träd i spåret som nästan halshuggit BO.

Detta har ju som sagt hänt tidigare: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205936782080688&set=o.10809110605 8112&type=3
Det där är ett intressant spår. Hur kommer det sig att man inte tagit upp detta i tråden tidigare? Känns uppenbart relaterat till mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in