2016-01-06, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHugo
Har jag trott någonting om en seriemördare????
Kristoffer hann ju bara mörda en person. Men han hade ganska skrämmande seriemördardrag; okontrollerbar ilska, grymheter mot djur, kollar på våldsporr. Sedan fick han en röst i sitt huvud som befallde honom att mörda en människa, en röst han inte kunde motstå. Det rituella sexuella inslaget vid mordet är också ett oroande tecken. Lägg sedan till den totala iskylan under och efter morden där inte ens hans föräldrar och vänner märkte något. En total brist på empati och samvete.

Det finns helt klart något skrämmande hos Kristoffer och jag är övertygad att förr eller senare på någon av sina promenader så hade det skett igen. En röst och ett tvång hade kommit som han inte kunnat motstå. Många seriemördare pratar om en inre röst, eller en annan person som tar kommando över dom när dom utför dåden.
Citera
2016-01-07, 09:24
Medlem
david908s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Kristoffer hann ju bara mörda en person. Men han hade ganska skrämmande seriemördardrag; okontrollerbar ilska, grymheter mot djur, kollar på våldsporr. Sedan fick han en röst i sitt huvud som befallde honom att mörda en människa, en röst han inte kunde motstå. Det rituella sexuella inslaget vid mordet är också ett oroande tecken. Lägg sedan till den totala iskylan under och efter morden där inte ens hans föräldrar och vänner märkte något. En total brist på empati och samvete.

Det finns helt klart något skrämmande hos Kristoffer och jag är övertygad att förr eller senare på någon av sina promenader så hade det skett igen. En röst och ett tvång hade kommit som han inte kunnat motstå. Många seriemördare pratar om en inre röst, eller en annan person som tar kommando över dom när dom utför dåden.

Han fick ju mardrömmar och ånger efteråt. Så helt iskall är han inte. Men jag tror också det hade hänt igen.
Citera
2016-01-07, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Nja men tror dock som du i vissa anseenden. Snygg brud ? Ingen betydelse. Kunde det vara vem som oavsett kön eller en levande person ? Ingen betydelse. Ta i beaktande hans problematik

Nu tror du, tror påtalar jag. Istället för att tala om en seriemördare bör du tala om vad som drev denne "pöjk" över kanten. Jag pratar också utifrån en tro men har man en FUP och det RP - uttalandet, (det sistnämda som aldrig lämnas ut i min värld men nu gjorde det så i detta fall) så kan man läsa mellan de mörkade raderna.

Här handlar det om en grabb vars sociala förmågor är illa, så illa. Gällande nekrofili finns inte allt för mycket att tillgå men det viktiga här verkar vara iatt tjejen var död. Var hon död ? Där finns berättelsen men såklart kan vi ta den "uddes" historia med en nypa salt men jag tror någonstans att det var "motivet".

Längtan, kanske fel ordval, att få ha sex ifall man är nekrofil är en kropp som är apatisk, tyst ,
kan inget känna, säger inget om tillvägagångssättet, ger ingen respons, tom kall o s v. Samtliga nekrofiler har en del personlighetsstörningar. Flertalet cirka 50 % ( lite mindre än så) mördar för att komma åt ett lik. Så jävla lätt är det inte att ha tillgång till en död. Ifall du inte har en viss sorts tjänst.

Beträffande analsex så tror jag inte KJ tycker ämnet är tabu, så är det inte i dagsläge. Tabu alltså. Inget fult alltså. Däremot kan "aspiens" få en uppfattning att det innebär "bög"sex. Detta "böguttalande" kommer jag att få skit för men kör, jag har kunskapen via både det ena och det andra på min sida o s v och tar därav debatten i rätt tråd om så behövs. Aspiens "sociala" sexuella spel är ett ämne i sig. Vill påminna att jag inte här bara talar om aspergare ensamma i sin "diagnos" utan "diagnosen" med ett flertal symbioser.

Bra inlägg.
Naturligtvis kan det mycket väl vara så som du säger angående analsexet, det är nog högst sannolikt tillomed att det är på det viset, lite konstigt att ingen har tänkt på den teorin trots att vi har försökt komma på alla möjliga och omöjliga teorier till varför han nekar om just det anala.
Intressanta vinklar på historien kanske är det precis så.
Citera
2016-01-07, 14:33
Medlem
swimp78s avatar
Har de hittat sperma innuti ändtarmen eller baseras analsex-grejen på att det är sperma på eller mellan skinkorna?

Det är väl möjligt att en oskuld som försöker "få in den" i först en ovillig sen en död tjej trycker runt och kladdar lite här och där, t ex om han ämnar vaginalsex "bakifrån". Det betyder väl inte att han haft ett genomfört analt samlag bara för det finns sperma på stjärten.

EDIT: läste i tråden att det enl FUP funnits sperma innuti analen, så bortse från frågan
Senast redigerad av swimp78 2016-01-07 kl. 14:36.
Citera
2016-01-07, 14:37
Medlem
Citat:

Var har du hittat det här med rösten som befallde honom?
Jag har för mig att det var just frånvaro av inre röst var en del av det som gjorde att de ansåg att han var tillräckligt frisk för fängelse.
Citera
2016-01-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Jag har för mig att det var just frånvaro av inre röst var en del av det som gjorde att de ansåg att han var tillräckligt frisk för fängelse.

Jag undrar hur de kom fram till att KA inte har någon inre röst som befaller honom.
Har de lyckats avlyssna eller har de bara frågat honom o han har sagt nej?
Citera
2016-01-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebb49
Jag undrar hur de kom fram till att KA inte har någon inre röst som befaller honom.
Har de lyckats avlyssna eller har de bara frågat honom o han har sagt nej?
Jag är inte psykolog så exakt hur de har kommit fram till detta vet jag inte men förmodligen så har de väl kommit fram till detta på något vis av hans berättelse + att han väl aldrig har nämt någon röst kan man anta, förmodligen var det kanske det största misstaget eller det bästa beroende på hur man ser det för honom att han inte började yra om röster.
Citera
2016-01-07, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Nej. Det var kanske inte en "röst". Kristoffer är inte psykotisk. Man han sa i FUP:en att när Ida sprang förbi tänkte han "döda". En inre uppmaning som var för stark att stå emot. Han måste göra det! En "impuls" som han säger själv.

Många seriemördare har detta tvång att de måste döda till varje pris även om de riskerar att åka fast omdelbart. Kristoffer ströp ju flickan i ett motionsspår, vilken minut som helst kunde nån ha kommit springande. Hade det velat sig illa kunde han blivit ertappad direkt och det visste han. Men han var tvungen att döda.
Citera
2016-01-09, 10:58
Medlem
Nej, han var inte "tvungen" att döda. Han ville döda.
Citera
2016-01-10, 19:20
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Nej. Det var kanske inte en "röst". Kristoffer är inte psykotisk. Man han sa i FUP:en att när Ida sprang förbi tänkte han "döda". En inre uppmaning som var för stark att stå emot. Han måste göra det! En "impuls" som han säger själv.

Många seriemördare har detta tvång att de måste döda till varje pris även om de riskerar att åka fast omdelbart. Kristoffer ströp ju flickan i ett motionsspår, vilken minut som helst kunde nån ha kommit springande. Hade det velat sig illa kunde han blivit ertappad direkt och det visste han. Men han var tvungen att döda.
Har läste hela FUP, tror inte ett jota på vad Kristoffer säger. Han försöker hela tiden subtil släta över det han har gjort. Han gick ut den där dagen för att våldta och strypa, han vill våldta och strypa en attraktiv tjej, han våldtog medvetet såväl vaginalt som analt. Han snackar massa goja, både för att komma undan mer och för att klara av att själv hantera det han gjort.
Som någon sa tidigare, förmodligen har han aldrig mått bättre än av detta. Och han kommer vilja göra det igne.
Citera
2016-01-10, 21:05
Medlem
Han åt antidepressiva mediciner. Så enkelt är det.

En person med aggressionsproblem skall inte äta SSRI. Det är grov felbehandling.

Rätten borde hämta en expert (Peter Breggins eller David Healy) som kan förklara hur dessa mediciner förvandlar 12-åringar till psykopatiska mördare över en natt.
Citera
2016-01-11, 00:08
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fh427
Han åt antidepressiva mediciner. Så enkelt är det.

En person med aggressionsproblem skall inte äta SSRI. Det är grov felbehandling.

Rätten borde hämta en expert (Peter Breggins eller David Healy) som kan förklara hur dessa mediciner förvandlar 12-åringar till psykopatiska mördare över en natt.

Ok. Vad är det i dessa tabl. (som bl.a blockerar/hindrar serotoninet att tas upp av cellen igen och då ligger kvar i synapsklyftan för att hitta "mottagare") som får en ungdom att bli som en psykopat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in