Citat:
Ursprungligen postat av
duqu
slås av att polishelikopter helt missar hennes kropp trots att hon skall ha legat intill löpspåret och fortfarande ha varm kroppstemp. Eftersom polisens IR-grejor är av mycket bra kvalitet och har hittat barn sovandes under granar, kan man börja fundera på om polisen mörkat den riktiga fyndplatsen.
För kollar man på kartor över området och sen ser på foton, borde den enda möjligheten för en GM att lyckas dölja en varm kropp från en IR-utrustad helikopter vara att GM helt enkelt släpat iväg flickan och gömt henne i det dräneringsrör där man tidigare på foton sett en liten gångbro med rör under.
Tittar man på "Öglan" och pressfoton, verkar det som sagt finnas ett dike/dränrör väldigt nära där löpspåren går ihop, så jag håller mig fortfarande till teorin om en cyklist, och som spåret är utformat har hon då alltså sprungit in i "öglan" och nästan helt runt och sen smällt ihop med cyklisten när denna kommit farandes där löpspåren går snett ihop, det visar då också att när hon springer ut från öglan och ska fortsätta i spåret kommer då en ev cyklist som startat från skolan då att ha kört rätt in i ryggen på henne eftersom hon kommer in från sidan. Har hon haft hörlurar på sig när hon kutat har hon inte haft en chans att kunna uppfatta en snabb cykel alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
Godless
Det är inte ett dräneringsrör, utan en tunnel av korrugerad plåt. Motionsspåret går genom (och över om man sprungit öglan) denna tunnel, och skulle kroppen gömts där, (vilket fö inte stämmer överens med den karta över fyndplatsen som tidigare länkats till i tråden), så skulle första joggare som passerade tunneln efter GM ha upptäckt kroppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pythiae
... helikoptern som cirkulerade över området i ca 2 timmar med värmekamera rimligtvis borde ha noterat henne ?
Vid det laget hade kroppen troligtvis varit död i 4-5 timmar, det var varmt ute, och hennes kropp bör därför inte hunnit blivit lika kall som underlaget / omgivande natur.
En anledning till att helikoptern inte noterade kroppen kan bero på att den var täckt/dold med grenar eller annat.
Kartan med fyndplatsen lades upp av aftonbladet. Misstänker att de fått den uppgiften genom de flygfoton media tog med helikopter på torsdagsförmiddagen.
De
såg helt enkelt från helikoptern
exakt var polisen spärrat av och arbetade med att säkra bevis.
Tror det hade varit väldigt svårt för polisen att mörka fyndplatsen i det läget, när de var betraktade ovanifrån.
Frågan är även
varför polisen skulle mörka fyndplatsen ?
Om jag inte räknar fel så ligger platsen där spåren möts ca 120m från fyndplatsen.
Om överfallet hade skett där borde kroppen ha funnits längre `ner` i skogen, närmre den platsen du talar om.
Jag har tittat närmre på platsen AB gått ut med att kroppen hittades på och markerat på en karta var jag tänker att överfallet
rimligast bör ha skett med tanke på att GM inte kan ha haft mycket tid på sig att
osedd släpa/dra IJ in i skogen.
Tänker att han inte har släpat/dragit IJ längre än max 80 meter från överfallsplatsen eftersom andra motionärer då skulle ha reagerat på att nån/några rör sig i buskaget.
Min karta :
http://www.ladda-upp.se/bilder/jnawssenydkdn/