2015-08-07, 10:13
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Den unga kvinnan beskrivs som en glad tjej med många vänner.
– Det känns så märkligt för hon är en jättenormal, trevlig, tjej. Hon är liksom inte den man tror ska bli mördad, säger en bekant.
– Hon var en sådan med mycket vänner, idrottade mycket och det gick bra i skolan. Hon hade liksom inget skumt för sig.

Precis, sen har jag fått höra av människor som gått i samma skola som henne, att hon kunde vara kaxig och ge svar på tal för allt.
Citera
2015-08-07, 10:19
Medlem
Citat:
hon kunde vara kaxig och ge svar på tal för allt.

Men det är ju knappast ett motiv för mord?
Citera
2015-08-07, 10:20
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Men det är ju knappast ett motiv för mord?

Det har jag inte sagt heller, men det räcker för en psykopat för att mörda. En ung svensk tjej som är kaxig liksom, fine för oss normala människor är det bara bra att hon är kaxig och står på sig. Men för en psykopat kan det liksom vara ett motiv för mord.
Citera
2015-08-07, 10:22
Medlem
Verkar som nån hon känt till ändå som stalkar eller blivit avvisad. Hur ofta slutar en spontan våldtäkt i mord, måste vara sällsynt
Citera
2015-08-07, 10:23
Medlem
Intressant att hon var duktig på att idrotta. Då måste GM antingen har överraskat henne totalt, eller varit ännu duktigare på att idrotta. En blekfet svensk 53-årig man springer knappast ifatt en vältränad 20-årig tjej.
Citera
2015-08-07, 10:24
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konsumentkalle
Vad sjukt det vore om det var hagamannen. Inget jag tror å andra sidan. Hoppas dom får tag i gärningsmannen. Vila i frid.
Ja det vore sjukt. Dock tror jag mig veta att han var i Övertorneå under det aktuella dygnet, med tre övervakare i släptåg.
Och igår kväll skedde en överfallsvåldtäkt i Sätra centrum. Tänk om det är samma GM? I så fall har vi att göra med en riktig jävla galning.
Citera
2015-08-07, 10:25
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
I dagens DN står att polisen omedelbart satte igång sökandet efter att de fått larmet från föräldrarna, klockan 21.30. Man visste var hon borde vara, alltså i motionsspåret.
men inte förrän "strax efter klockan två på natten stod det klart att 21-åringen inte längre var vid liv."
I nära fem timmar letade polisen alltså, innan man hittade henne, liggande bredvid spåret (?)

Betyder det att polisen letade överallt utom i motionsspåret ? Det kan väl ändå inte vara möjligt!
Skedde mordet någon annanstans (i en bil?) och fraktades hon sedan tillbaka till spåret?
Mördaren vill knappast ha kvar den döda i sin bil när han körde hem till fru och barn.

Kan ju ha hunnit bli rätt mörkt innan polisen var uppe i öglan och letade.

Mer förvånad att polisen inte sa till familjen att vänta en dag och se om hon hör av sig, utan direkt kallade ut hundar och helikopter.
Citera
2015-08-07, 10:26
Medlem
Jag har tagit upp detta förr, men kan inte släppa det. Ingen som är inne på samma spår som mig här?

Varför vill polisen ha vittnen från ca 21.30 tiden?
Levde hon fram till dess?

I sådana fall har hon träffat någon, pratat kanske vid utegymmet?

På något sätt larmat/ringt/sms med föräldrarna ca 21.00 tiden då de började leta efter henne.
Om hon började springa ca 18.30 och spåret tar under en timme att springa,
borde föräldrar börjat letat mycket tidigare, säg ca 19.30-20.00

Jag tror att hon haft kontakt med föräldrar men strax innan 21.00 påkallat hjälp av dem, då de beger sig till motionsspåret och letar.
Det förklarar även den snabba insatsen av polisen. Att hon påkallat hjälp.

Om detta citat nedan vore fel, så borde denna info ha redigerats, då artikeln har uppdaterats otaliga gånger sedan den publicerades.

Citat
"Vi är intresserade av att komma i kontakt med alla personer som rört sig i området runt 21.30 på onsdagskvällen, tiden för försvinnandet."

Källa: http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-hittad-dod-i-motionsspar/
Citera
2015-08-07, 10:27
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts

Mer förvånad att polisen inte sa till familjen att vänta en dag och se om hon hör av sig, utan direkt kallade ut hundar och helikopter.

Dom gjorde samma sak med 8 åringen och Lisa Holm. Så det har ingen betydelse.
Citera
2015-08-07, 10:27
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts

Jag skulle ha blivit ytterst förvånad om polisen sagt så. Varför skulle en vanlig skötsam tjej som åkte iväg för att jogga några km plötsligt få för sig att inte komma hem "på en dag"?
Senast redigerad av reemka 2015-08-07 kl. 10:32.
Citera
2015-08-07, 10:28
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schurulz
Expressen: # Åklagaren Robert Näppi på fredagsmorgonen: "Jag tror det kanske händer något i nästa vecka"

http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-hittad-dod-i-motionsspar/

Nästa vecka? Ska Polis och Åklagare ta helg?
Citera
2015-08-07, 10:29
Medlem
Citat:

Om bilder i AB stämmer fanns ju kroppen en bra bit från spåret. Sannolikt utom synhåll eftersom det ser ut att vara stenigt, kuperat och oländigt på kartan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in