2015-08-09, 17:59
Medlem
nomadics avatar
Vårt tragiska försvarsspel fortsätter att kosta oss poäng. Med en backlinje som till tre fjärdedelar bestod av Sigurbjörnsson-Wiktorsson-Valgardsson så hade man väl iofs inte väntat sig något fläckfritt försvarsspel idag. Nu vill jag fan se att Hagge går in som mittback bredvid Moberg, som var avstängd idag, framöver.

Kolla på målet som betydde 0-2 idag, visst är det en snygg nick av Nyman men knappast jättesvårt för en anfallare att få ren träff på den när motståndarens mittback tar avstånd på en meter istället för att gå upp i rygg där som Eidur gör. Denna lilla isländska pojke har nog utan att överdriva kostat oss minst 10 baklängesmål i år i form av rena bjudningar som missade markeringar och bristande positionsspel.

Nu väntar två rena helvetesmatcher borta mot Sundsvall och HBK där vår säsong faktiskt i mångt och mycket kan avgöras...
Citera
2015-08-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Vad förväntar du dig av en alkoholist?
Haha, det är Morgan med sitt rödsprängda ansikte som ser ut som en alkis, ingen annan.

Kul med gnället, för övrigt. Ni gör två riktigt ruttna matcher mot oss. Att vi tar 6 poäng mot er är helt välförtjänt.
Senast redigerad av Kommunistfittan 2015-08-09 kl. 18:11.
Citera
2015-08-09, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Och av de 5 minuterna spelades drygt 2... Intala er vad ni vill, spelfördröjningen som ni sysslar med är riktigt vidrig

Att jag borde fokusera på vår egen uselhet behöver ni inte oroa er för, det gör jag på andra forum

Ja och när ifk gör det så tycker du det är underbart.

Det var lennartsson som helt på egen hand gav ifk en chans genom att gapa och skrika som en snorunge åt fjärdedomaren så att han och huvudomaren ändrade från gult till rött.

Blir lätt så när fotboll inte är det som är ifks starka sida.
Citera
2015-08-09, 18:19
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Om det nu var en sådan välförtjänt seger kan man ju undra varför ni kände ett behov av att maska bort hela andra halvlek
Citera
2015-08-09, 18:21
Medlem
erikp121s avatar
Helt sinnesrubbat. Vad heter gultröjan idag? Många som ska dö snart.
Citera
2015-08-09, 18:23
Avslutad
Citat:
Om det nu var en sådan välförtjänt seger kan man ju undra varför ni kände ett behov av att maska bort hela andra halvlek

För att det var en tilltjatat rött kort signerat den dåliga förlorare Lennartsson. Då backar man hem och spelar av, enkelt.

Innan var det ett rutinerat Malmö som klädde av ett svagt ifk på alla positioner.

Så sluta gnäll nu.
Citera
2015-08-09, 18:24
Medlem
Jag trodde på fullt allvar att Hammarby skulle vara med i toppen denna säsong, precis som AIK 2006 och Dif 2001 när de var nykomlingar i serien. Jag hade fel.
Citera
2015-08-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Ja och när ifk gör det så tycker du det är underbart.

Det var lennartsson som helt på egen hand gav ifk en chans genom att gapa och skrika som en snorunge åt fjärdedomaren så att han och huvudomaren ändrade från gult till rött.

Blir lätt så när fotboll inte är det som är ifks starka sida.

Tror du verkligen att fjärdedomaren säger att det är rött bara för att Lennartsson säger så? Klart som fan man skriker efter domaren när man ser en sådan tackling, klockrent rött kort. Det håller alla med om, fjärdedomaren står i perfekt linje för att se foten som träffar benet, domaren står i perfekt linje för att inte kunna se det. Domaren är på väg att ge gult kort men fjärdedomaren informerar domaren om vad som hade hänt. Har ingenting med Lennartsson att göra.

Ingen säger något om att Malmö vann oförtjänt, men till och med TV-experterna sa att de gnällde för mycket.
Citera
2015-08-09, 18:52
Medlem
Citat:
Tycker du att vi inte förtjänade segern i onsdags? Vi maskade en hel del då också.
Citera
2015-08-09, 18:53
Medlem
ArneIIIs avatar
Det var väl lika mycket gnäll från vissa spelare i båda lagen. Sluta vara så färgade. Sebastian Eriksson förstår jag till exempel att man kan bli fly förbannad på som Malmö-färgad åskådare (och spelare).

Lennartsson påpekade, mycket irriterat, vad han tyckte om situationen för fjärdedomaren. Någon som också Hareide lika gärna kunde gjort. Tycker dessa herrar kan vara ganska lika i sitt uttryck och sitt verbala och fysiska agerande under matcher.

Till matchen: Malmö vann rättvist men jag tycker ändå att vi bjuds in/bjuder in oss i matchen sista halvan av andra. Vi får skylla oss själva att vi är så dåliga offensivt...däri ligger hela vårt problem och det är något som alla som sett ett par matcher med Blåvitt sett. Som jag skrivit tidigare ser jag enbart Örebromatchen som tre poäng, de var urusla och sa absolut inget om våra offensiva kvaliteter. Uddlöst, okreativt, ofarligt och lättläst kan man sammanfatta vår offensiv med. Vårt offensiva djupledsspel är stundtals komiskt. Vill ha Mahlanghu!

Malmö gjorde enligt mig inte en super-överlägsen-allaandraärdeltagarlag-match (så som de kan göra ibland). Håller fortfarande Djurgården hemma som ett betydligt bättre motstånd (säsongens bästa).

Det är bara och hoppas på att det lossnar och att Seb Eriksson äter sina mediciner i framtiden. Han kan gott slippa och starta en match eller två när han är tillbaka. Bjärsmyrs skada orkar jag inte kommentera.

Tror dock inte på något djupt dal i tabellen dock. Häcken och Åtvidaberg är perfekta rebound lag för oss just nu.
Citera
2015-08-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Det var väl lika mycket gnäll från vissa spelare i båda lagen. Sluta vara så färgade. Sebastian Eriksson förstår jag till exempel att man kan bli fly förbannad på som Malmö-färgad åskådare (och spelare).

Lennartsson påpekade, mycket irriterat, vad han tyckte om situationen för fjärdedomaren. Någon som också Hareide lika gärna kunde gjort. Tycker dessa herrar kan vara ganska lika i sitt uttryck och sitt verbala och fysiska agerande under matcher.

Till matchen: Malmö vann rättvist men jag tycker ändå att vi bjuds in/bjuder in oss i matchen sista halvan av andra. Vi får skylla oss själva att vi är så dåliga offensivt...däri ligger hela vårt problem och det är något som alla som sett ett par matcher med Blåvitt sett. Som jag skrivit tidigare ser jag enbart Örebromatchen som tre poäng, de var urusla och sa absolut inget om våra offensiva kvaliteter. Uddlöst, okreativt, ofarligt och lättläst kan man sammanfatta vår offensiv med. Vårt offensiva djupledsspel är stundtals komiskt. Vill ha Mahlanghu!

Malmö gjorde enligt mig inte en super-överlägsen-allaandraärdeltagarlag-match (så som de kan göra ibland). Håller fortfarande Djurgården hemma som ett betydligt bättre motstånd (säsongens bästa).

Det är bara och hoppas på att det lossnar och att Seb Eriksson äter sina mediciner i framtiden. Han kan gott slippa och starta en match eller två när han är tillbaka. Bjärsmyrs skada orkar jag inte kommentera.

Tror dock inte på något djupt dal i tabellen dock. Häcken och Åtvidaberg är perfekta rebound lag för oss just nu.

Vad jag har hört så tränade de otroligt hårt under sommaruppehållet, när man gör det kommer en formdipp naturligt. Frågan är om det lönar sig under hösten?
Citera
2015-08-09, 19:04
Medlem
MangoChutneys avatar
Inget att snacka om, idag vann MFF rättvist. Blåvitt är för stereotypt, för enkelspårigt i sitt spel. Det saknas improvisationsförmåga, egna initiativ och kreativitet från alldeles för många spelare i den Blåvita startelvan för att man ska kunna vända och vinna mot så rutinerat och cyniskt lag som MFF. När sedan inte försvarsspelet fungerar så man släpper rena pojklagsmål på en hörna, ja då blir det jobbigt. Straffarna finns inte så mycket att säga om, två helt korrekta domslut.

Tyvärr så håller inte heller Sebbe Erikssons nuvarande spel för en given startplats. Han borde bänkas några matcher framöver och Tom Pettersson spela från start. Riku Riski såg lovande ut, ska bli spännande och se hans utveckling

Bjärsmyrs skada är en katastrof, det kan vara där guldet försvinner all världens väg.

Dags för Gren att leta en offensiv kreativ mittfältare, en Mahlangu, och en riktigt bra mittback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in