2015-08-07, 23:14
Medlem
Adeptuss avatar
Har dom kommit ut med dödsorsaken än? När polisen säger att det troligen är ett mord så måste dom ha ganska starka bevis som tyder på det, sticksår, skotthål, blåmärken runt halsen etc.
Citera
2015-08-07, 23:15
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag gör den bedömningen, på samma sätt som jag kan göra bedömningen att teorin "Imorgon kommer det i Stockholm att snöa" är sämre än teorin "Imorgon kommer det i Stockholm att vara soligt".

Om du påstår att teorin att hon blev påkörd med en cykel, varpå ett tjafs uppstod och hon blev ihjäl slagen är lika god, det vill säga lika sannolikt som att det rör sig om ett sexualmord, ja då har du helt enkelt fel. Påstår du att det är lika troligt att det imorgon i Stockholm kommer snöa som att det kommer vara soligt har du också fel.

Vad bygger jag det på? Eftersom det inte finns något som helst som talar för att det imorgon kommer snöa, men de senaste dagarnas väder samt meteorologernas prognoser talar tvärtom för att det blir en ganska solig dag.

När man väger "sexualmord" mot "cykelpåkörning med efterföljande bråk och mord" mot varandra så kan vi börja med att titta på de kända omständigheterna.

Finns det något som talar för cykelpåkörning? Nej, det gör det inte. Finns det något som talar för sexualmord? Nej, ärligt talat, egentligen inte. Inte vad vi vet om i alla fall. Då får man istället titta på ren statistik, och då vågar jag med säkerhet hävda att sexualmord är vanligare än mord som följer efter ett bråk vid en cykelolycka.

Är "GM är vänsterhänt" en lika god teori som "GM är högerhänt"? Nej, det senare är mer troligt, inte för att några direkta omständigheter talar för det, men för att högerhänthet är vanligare än vänsterhänthet.
Med risk för att bli tjatig och lite "klubben för inbördes beundran" men alla ni i denna tråd......LÄS!
Citera
2015-08-07, 23:17
Medlem
huomaamatons avatar
Dom plockar säkerligen in någon i helgen som alla kommer tvivla på och så är det klart med detta..
Citera
2015-08-07, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
I dagsläge vet vi ingenting. Att spekulera om gärningsmannen är svensk eller hutu eller eskimo handlar mer om spekulantens syn på människor än om någonting som har med spaningsarbetet att göra. Vi vet inte hur hon dödades, vi vet inte om hon våldtogs eller om försöket gjordes eller om hon "bara" blev mördad. Det vet dock polisen. Vi kan bara hoppas att man har hittat spår av gärningsmannen (osannolikt att det handlar sig om en gärningskvinna eller gärningstransperson) och att dessa snabbt kan leda till svinet som tog livet av tjejen. Om det inte finns heta spår är jag rädd att fallet blir snart ett cold case. Inte i alla fall (lyckligtvis) dödar en kvinnomördare en gång till. Hur som helst har fallet visat att det är farligt att vara ute ensam för kvinnor och tjejer, oavsett dagtid.
Såg på kartan att Sätta där kvinna våldtagits nu nyss inte ligger långt från Upplands Väsby.
Citera
2015-08-07, 23:21
Medlem
Om man nu vill komma i kontakt med den här okände cyklisten. Varför går man inte ut med ett mer detaljerat signalement. Kvinnan som intervjuas säger ju tydligt i filmen att hon "iaktog honom mkt väl".

Varför håller polisen inne på signalementet? Måste finnas mer än bara "mörka kläder" ju.
Citera
2015-08-07, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Man blir rädd när man läser detta.

VARFÖR bryr du dig ens om att maskera hans namn?
Varför vill du skydda en serievåldtäktsman?
Ser gärna att hans namn blir outat, för att hans identitet ska bli publik - och sökbart på nätet
Kanske kan det rädda ett presumtivt framtida offer.
Vad heter monstret?

Antal sexbrott: 4
Domar
1993 Våldtäkt (fängelse i tre år).
1994 Våldtäkt (fängelse i fem år).
2000 Grov våldtäkt vid två tillfällen (fängelse i åtta år).
2008 Våldtäkt, miss*handel med mera (fängelse i tre år och två månader).
Behandling
I en liten sinnesundersökning nyligen lägger läkaren ingen större vikt vid sexbrotten. Rättsläkarens slutsats är att 35-åringen efter senaste domen behöver vård mot sitt narkotika- och alkoholmissbruk.
I dag
Nyligen dömd till fängelse.

Är han dömd idag? Då sitter han inne nu alltså och kan inte va GM?
Citera
2015-08-07, 23:22
Medlem
Nån som har FB-länk eller bild på den här våldtäktsmannen? :

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11530949.ab
Citera
2015-08-07, 23:24
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Om man nu vill komma i kontakt med den här okände cyklisten. Varför går man inte ut med ett mer detaljerat signalement. Kvinnan som intervjuas säger ju tydligt i filmen att hon "iaktog honom mkt väl".

Varför håller polisen inne på signalementet? Måste finnas mer än bara "mörka kläder" ju.

Antagligen ett signalement som passar in på 10000-tals cyklister och de vill itne bli överhopade med tips.
Citera
2015-08-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Är han dömd idag? Då sitter han inne nu alltså och kan inte va GM?

Källan är daterad 2008-10-08.
Citera
2015-08-07, 23:32
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen

Rent teoretiskt så kan det ju vara så att polismyndigheten har koll, redan har förhört och inte lägger ut allt på Flashback?

Bara en tanke...

Trevlig helg,
M
Citera
2015-08-07, 23:33
Medlem
Langvarig rusbruk/ Dråger?

Lignende sak fra Norge 2013:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/aalesund-drapet/doemt-til-lovens-strengeste-straff-for-aalesund-drapet/a/10137515/
Citera
2015-08-07, 23:36
Medlem
Något jag tänker på är ett gäng byggare, typ polacker, som varit i Väsby en tid. Blev själv utsatt av dom för några veckor sedan. De följde efter mig ut från Lidl, stönade och höll på. Sedan blev min tjejkompis jagad av vad jag tror är samma killar vid löwet. Dom verkar helt gränslösa och sjuka i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in