2015-08-07, 22:39
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Polisen har hittils varit rätt otvetydig om att de anser det som mord.

"Sommarmord" på unga flickor tycks alltid ha funnits. Alltid relaterade till sex.
Många gånger troligare här än hjärtstopp etc.
Citera
2015-08-07, 22:42
Medlem
Polisen rubricerar det som mord, finns ingenting som indikerar olycka, sjukdomsfall eller att ett djur skulle attackerat henne. Med tanke på att mobilen var kvar så tyder det inte på rån heller.

Med största sannolikhet är det för henne okänd galning som hon hade oturen att stöta på, psykiskt sjuk, drogpåverkad eller sexualförbrytare (eller en kombi av dessa) med lokalkännedom.
Citera
2015-08-07, 22:45
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Han lär inte heller bo jättenära, eftersom det helt enkelt inte finns några bostäder på några kilometers håll. På vägen hem så borde han ha uppmärksammats av åtminstone nån person. Kan man tycka..

Eh va? Det ligger bostäder precis vid spåret.
Citera
2015-08-07, 22:56
Medlem
Bennybandit ;-)! Inte helt taget ur luften. Det låter mycket sannolikt. Jag tror däremot att det är en utländsk gm, som är lite "efter". Antingen född sådan eller pga droger.
Citera
2015-08-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Hans Facebook är redan länkad i tråden.
Nummer på inlägg?
Citera
2015-08-07, 22:57
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runa57
Ni som spekulerar om hon avlidit av sjukdom eller blivit anfallen av ett djur, lägg ner, det är ju helt klart att hon blivit mördad. Jag tror polisen är kapabel till att se om hon dött en naturlig död eller blivit dödad av ett djur,
Det tror inte jag. Det kan ibland vara svårt att skilja på en naken 20-årig flicka med strypmärken runt halsen, och ett 50cm brett hajbett.
Citera
2015-08-07, 22:58
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Eh va? Det ligger bostäder precis vid spåret.

Inte där hon blev mördad. Hon var ju vid andra änden av spåret och så långt från Runby man kommer på den slingan. Närmsta bostäder bortsett från gården är ett litet villaområde, men även det ligger en bit bort. Man måste göra sig ett visst besvär för att ta sig till (och från) platsen för överfallet.
Senast redigerad av fernebo 2015-08-07 kl. 23:01.
Citera
2015-08-07, 23:02
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag börjar faktiskt luta åt att det kan vara fråga om en "naturlig" död.
Enligt åklagaren finns det ingen tvivel att det rör sig om mord. Vad har du för skäl att inte tro på åklagaren och polis?
Citera
2015-08-07, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
"Sommarmord" på unga flickor tycks alltid ha funnits. Alltid relaterade till sex.
Många gånger troligare här än hjärtstopp etc.
Ja ! De 2 1:a jag läste om som barn
1969( Jeanette i Södertälj samt !971(Anette i Linköp) blev båda ouppkl, skilln mot
fallet i denna tråd=ju att kropparna hittades först eft ungef 1 mån----mot efter bara ngn
dag nu. Mörd får ju 1 längre förspr i de 2 gamla fallen jag tar upp här då det dröj så länge
innan offr hittas. = ändå helt övertyg om att de vrt utan chans om dagens krim-tekn med
dna e.t.c samt bättre organis sökins, Missing people e.t.c-----funnits på den tiden !
Citera
2015-08-07, 23:07
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Inte där hon blev mördad. Hon var ju vid andra änden av spåret och så långt från Runby man kommer på den slingan. Närmsta bostäder bortsett från gården är ett litet villaområde, men även det ligger en bit bort. Man måste göra sig ett visst besvär för att ta sig till (och från) platsen för överfallet.

Låg några enstaka bostäder nere vid sydvästra hörnet. Tanten som såg cyklisten och fann hjulspår över sin tomt bodde där tror jag.
Citera
2015-08-07, 23:08
Medlem
L.Kollbergs avatar
I dagsläge vet vi ingenting. Att spekulera om gärningsmannen är svensk eller hutu eller eskimo handlar mer om spekulantens syn på människor än om någonting som har med spaningsarbetet att göra. Vi vet inte hur hon dödades, vi vet inte om hon våldtogs eller om försöket gjordes eller om hon "bara" blev mördad. Det vet dock polisen. Vi kan bara hoppas att man har hittat spår av gärningsmannen (osannolikt att det handlar sig om en gärningskvinna eller gärningstransperson) och att dessa snabbt kan leda till svinet som tog livet av tjejen. Om det inte finns heta spår är jag rädd att fallet blir snart ett cold case. Inte i alla fall (lyckligtvis) dödar en kvinnomördare en gång till. Hur som helst har fallet visat att det är farligt att vara ute ensam för kvinnor och tjejer, oavsett dagtid.
Citera
2015-08-07, 23:14
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Låg några enstaka bostäder nere vid sydvästra hörnet. Tanten som såg cyklisten och fann hjulspår över sin tomt bodde där tror jag.

Jo jag vet. Några hus och en gård och nån kilometer bort ett villaområde. I övrigt inte mycket. Jag tror ju liksom inte att GM hör hemma i nåt av husen närmast, så det troliga är ju att han av nån anledning har begett sig till området nån gång tidigare. Antingen pga att han själv springer eller cyklar. Galningar brukar liksom inte drälla omkring i skogen. Det normala för ett sånt här överfall hade varit om hon hade blivit överfallen när hon klev ur bilen eller bara en bit bort i skogen nära bostadsområdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in