2015-08-06, 22:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
MENA vågar inte vara i skogen.

En fin varm sommarkväll kl 18:30 så lär de nog våga sig på en promenad.

På denna film (överflygningen) så ser man att kroppen låg bara 20-30 meter från Öglans motionsspår som skymtar till vänster i bilden vid 00:06. Oerhört märkligt, och detta alldeles på ljusan kvällen då man kan förvänta sig en joggare där kanske var 10-15 minut!

Detta tyder på ett plötlisgt överfall, snabbt förlopp där hon måste ha bragts om livet på alldeles kort tid. Och gärningsmannen/männen hade en rejäl portion tur att inte bli upptäckta av en annan joggare.
Tyder inte på någon större smartness / beräkning.

Snarare: Supersöt blond tjej joggar förbi, stundens ingivelse.
Citera
2015-08-06, 22:34
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaspberrySwirl
När det är i detta område är det alltid rimligt att kolla A*to K*märäinen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11530949.ab

Han har visserligen inte mördat tidigare, men han kan inte hålla sig i styr när han är hos morsan i Prästgårdsmarken och hälsar på.

Kan ingen slå en signal till honom och se vad han pysslar med?
Numret finns att tillgå.
Citera
2015-08-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag ber att få låna MillerMacs eminenta placering:

Nej. Mer till vänster. Här någonstans: http://kartor.eniro.se/m/qF150

Jag hade lite fel. Millers beskrivning är spot on, alldeles norr om den kraftiga vänstersvängen på Öglan, kanske bara 30 meter från spåret.

Ser ändå ut som det finns ett antal vägar att ta sig dit via cykel/till/moped, detta känns dock inte planerat enligt mig. men jag är då ingen expert, bor själv i märsta och har flertal gemensamma vänner med IJ, men inte snackat med någon direkt än, vill inte fråga massor heller.
Citera
2015-08-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaspberrySwirl
När det är i detta område är det alltid rimligt att kolla A*to K*märäinen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11530949.ab

Han har visserligen inte mördat tidigare, men han kan inte hålla sig i styr när han är hos morsan i Prästgårdsmarken och hälsar på.
Ja den jäveln e fan galen!
Våldtagit jävligt brutalt innan
Citera
2015-08-06, 22:36
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Knivmannen var en person tidigare dömd för våldsbrott och narkotikabrott, troligen har han gått på droger och fått en psykos,en person har betett sig hotfullt flera dagar i rad i Umeå( troligen samma man) så jag tror inte det har något samband .

Knivmannen började sina attacker på torsdagseftermiddagen enligt polisen:

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article21222843.ab

"Han började med att på torsdagseftermiddagen slå en man i ansiktet i en lägenhet.
– Sedan har gärningsmannen gått ut på en större väg och kastat en sten genom rutan på en lastbil och fått den att stanna. Sedan har han slitit upp dörren och knivskurit lastbilschauffören, säger vakthavande polisbefälet Mattias Brandt."
Citera
2015-08-06, 22:37
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bAZINGAZ
Enligt Theforeigner så hände stalkandet i Umeå där hon pluggade

Ja det har jag läst här i tråden, så jag kan förståss inte garantera att det är sant.
Citera
2015-08-06, 22:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedyoo
Ja, det finns fler än en skog med spår som ligger betydligt närmare henne än Runbyskogen. Huruvida de är elljusspår kan jag dock inte uttala mig om men det borde vara oväsentligt eftersom det är ljust ute vid tiden för hennes löptur. Dock har jag hört från annat håll att hon brukade ta bilen dit och springa, kanske för att få lite variation?

Ja, det känns som riktigt förhastade slutsatser att hon bestäm träff med någon i samband med sin joggingtur, bara för att det råkar vara så att hon inte tänkt motionera runt "husknuten".
Citera
2015-08-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Detta tyder på ett plötlisgt överfall, snabbt förlopp där hon måste ha bragts om livet på alldeles kort tid. Och gärningsmannen/männen hade en rejäl portion tur att inte bli upptäckta av en annan joggare.
Tyder inte på någon större smartness / beräkning.

Snarare: Supersöt blond tjej joggar förbi, stundens ingivelse.

Ja, eller att IJ bestämt träff och att de avvikit från spåret för att make out
Citera
2015-08-06, 22:42
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_hulken
Grymt snyggt pusslande, skarpa kopplingar du hittar!
Sällan man ser sådana skarpa kopplingar på FB...
Har du hört nått mer?

Tack ska du ha
Nej jag vet tyvärr inte något mere, har just börjat kika på detta fall här i kväll.
Citera
2015-08-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik
Bara för polisen att börja plöja igenom alla kufar.
Tror på en svensk man i 20-30-årsåldern med sociala/känslomässiga problem, kanske dömd eller misstänkt för något "snusk" tidigare (varför jag anser att blottare ska straffas hårt).

Om jag förstått saken rätt så utbildade hon sig till socionom. Kanske träffade hon på någon uppe vid öglan som inte verkade må så bra och som den människovän hon var försökte hon "hjälpa" och prata med personen i fråga - å sedan gick allt över styr! Kan ha varit allt från en ledsen tonåring till en nyskild man.
Citera
2015-08-06, 22:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedyoo
Har vi något som talar för att det är någon annan eller vad menar du? Finns det bättre anledning till att diskutera bilägare, mena-folk eller psyksvensson?
Trodde hela syftet med detta var att diskutera ALLA eventuella gärningsmän, vägarbetare är mycket troliga om de befinner sig i närheten, men dem får vi tydligen inte diskutera för dig?

Eventuella vägarbetare kan då ha befunnit sig på samma eller olika platser i området i dagar, eller till och med veckors tid. Det är då inte osannolikt att denna eventuella vägarbets-gärningsman har sett flickan flera gånger, och kanske lagt märke till att hon alltid springer samma runda ungefär samma tid. Det vore isåfall inte svårt för denna vägarbetare att välja ett bra ställe längs rundan att vänta på.

Detta kan självklart även gälla målare, "gräsklippare" osv, men just nu är det vägarbetare det kryllar av i Upplands Väsby.

Så där är vi tillbaka till min fråga. Är det någon som vet om vägarna i närheten av brottsplatsen är under om-asfaltering?

Att inget talar för att GM inte är vägarbetare anser jag inte vara skäl nog att lyfta möjligheten. Det finns heller inget direkt som talar för att GM är högerhänt, men det innebär inte att jag måste diskutera möjligheten att GM är vänsterhänt – trots att det antagligen finns tusentals vänsterhänta i Upplands Väsby.

Jag har inga synpunkter på vad för teorier du lyfter fram, det är inte jag som bestämmer vad som ska diskuteras i tråden. Men jag personligen ser teorin "kanske vägarbetare" som fullkomligt meningslöst. Det är alldeles självklart att det kan vara vägarbetare, det tror jag alla begriper. Samma med skräp som "säkert MENA" eller för den delen "antagligen svensk".
Citera
2015-08-06, 22:47
Medlem
Flashback Forum Samhälle Aktuella brott och kriminalfall
Mordförsök på tonårsflicka i Upplands Väsby

GM bodde 400 m från I*a Johans** och där brottet begavs???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in