2015-08-07, 07:33
Medlem
I sann CSI/criminal minds anda så känner jag spontant att det kanske är en seriemördare på gång?
Att GM kommer lurpassa efter en blond tjej i ett annan motionsspår kanske? Vet att det är extremt och tänka så, men polisen har ju inte ens en misstänkt :S
Citera
2015-08-07, 07:43
Medlem
Den där "öglan" det har talats om, är det precis vad det låter som, en kortare slinga där man kommer tillbaka till samma ställe? Låter som ett idealiskt ställe att välja ut och sedan lurpassa på någon. Eller springa in från motsatt håll och mötas halvvägs. Kan förklara att det gick så snabbt. Mördaren hade valt ut ett offer och hade ett antal minuter att planera sitt dåd. Om hon nu sprang öglan. Men det borde hundpatrullen kunna reda ut.
Senast redigerad av Piggekott 2015-08-07 kl. 07:51.
Citera
2015-08-07, 08:07
Medlem
Krimintresserad: Seriöst, kolla runt lite mer du har har fått fler svar om detta innan. Thebontyhunter är en brud som jobbar som väktare och var på larm på natten. Kolla hennes tidigare inlägg på FB. Det är inte hon!

ONT: Tror starkt på ett av galet ex.
Citera
2015-08-07, 08:08
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag får inte ihop detta.. Ett oerhört plötsligt och märkligt överfall i ett frekvent använd joggingspår, på ljusan "dag" (kl 19 i Augusti är det det). Detta fall borde vara extremt skrämmande för alla som någon gång är ute och joggar.

Och om man jämför rapporteringen med Lisa Holm, så är det ju milsvid skillnad. Inget namn/bild på BO, i fallet Lisa så tapetserades ju samtliga media med hennes namn och bild. Och nyheten faller på sidorna.

Vi vet att det var en massa joggare där, det vittnade ju bland annat denne gamle CS-legend om:
http://www.expressen.se/nyheter/var-i-sparet-samtidigt-som-mordade-kvinnan/

Rimligtvis måste polisen ha fått in många tips från de som joggade i spåret just då, om vad de har sett. Det är något som inte stämmer här. Tidpunkt, tillvägagångssätt, hastighet som det hela måste ha skett med tyder inte på någon planerande våldtäktsman. Snarare om någon/några som på ett helt akut sätt inte kunnat hålla hormonerna i styr när den söta blonda tjejen joggade förbi.
Tentpole?
Citera
2015-08-07, 08:08
Medlem
Igår satt jag och snackade med en polare som brukar jogga i spåret.

Han tyckte att själv "öglan" inte alls är så jobbig om man sprungit spåret förut.

Han tror att hon kanske va inne på andra varvet då hon angreps. Att GM såg henne kuta och att vänta till nästa varv.

Han sa också att den tiden 17-20 brukar man aldrig vara ensam i spåret. Så dådet måste antagligen gått riktigt fort.
Det är en bit in i skogen och känns väldigt underligt att det var en GM utan anledning att skada

Jag har inte hunnit läsa hela tråden.
Men vilka skador fanns på kroppen som styrkar till mord.
Senast redigerad av Harsk 2015-08-07 kl. 08:11.
Citera
2015-08-07, 08:19
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe--
Krimintresserad: Seriöst, kolla runt lite mer du har har fått fler svar om detta innan. Thebontyhunter är en brud som jobbar som väktare och var på larm på natten. Kolla hennes tidigare inlägg på FB. Det är inte hon!

ONT: Tror starkt på ett av galet ex.

"thebodyhunter" har sagt att hon/han stötte på en kvinnlig JOGGARE kl 02:00 i skogen? Det är inte sannolikt för fem öre. BO gav sig ut runt 18.30, jag tror inte att hon joggade runt i 8 timmar...

Kort sagt, så ljuger denne "thebodyhunter".
Citera
2015-08-07, 08:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaspberrySwirl
När det är i detta område är det alltid rimligt att kolla A*to K*märäinen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11530949.ab

Han har visserligen inte mördat tidigare, men han kan inte hålla sig i styr när han är hos morsan i Prästgårdsmarken och hälsar på.

Man blir rädd när man läser detta.

VARFÖR bryr du dig ens om att maskera hans namn?
Varför vill du skydda en serievåldtäktsman?
Ser gärna att hans namn blir outat, för att hans identitet ska bli publik - och sökbart på nätet
Kanske kan det rädda ett presumtivt framtida offer.
Vad heter monstret?

Antal sexbrott: 4
Domar
1993 Våldtäkt (fängelse i tre år).
1994 Våldtäkt (fängelse i fem år).
2000 Grov våldtäkt vid två tillfällen (fängelse i åtta år).
2008 Våldtäkt, miss*handel med mera (fängelse i tre år och två månader).
Behandling
I en liten sinnesundersökning nyligen lägger läkaren ingen större vikt vid sexbrotten. Rättsläkarens slutsats är att 35-åringen efter senaste domen behöver vård mot sitt narkotika- och alkoholmissbruk.
I dag
Nyligen dömd till fängelse.
Citera
2015-08-07, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
"thebodyhunter" har sagt att hon/han stötte på en kvinnlig JOGGARE kl 02:00 i skogen? Det är inte sannolikt för fem öre. BO gav sig ut runt 18.30, jag tror inte att hon joggade runt i 8 timmar...

hon hade inte träffat på en joggare i skogen, hon träffade på någn som var klädd liknande som BO i utkanten av skogen i ett bostadsområde
Citera
2015-08-07, 08:30
Medlem
Macroscopes avatar
GW ger sin teori

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21222896.ab
Senast redigerad av Macroscope 2015-08-07 kl. 08:33.
Citera
2015-08-07, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimintresserad
the bountyhunter
Medlem
Reg: Nov 2012
Långskott: mötte en ung tjej med långt blondt lockigt hår svarta löparbyxor, mörkgrön tröja/jacka men svarta Nikeskor. Hon stannade inte när jag ropade. Var i orästgårdsmarken. Vad gör en ung tjej ute kl två på natten?? Kan set varit hon? Sitter i kö till 11414. Osannolikt men jag måste fan tala om det.
det här inlägget är skumt som fan hur kan du möta en brud joggande kl 2 på natten m.v.h.krimintresserad
"krimintresserad" har skrivit i tre trådar, framför allt i tråden om Lisa samt denna, skulle jag sätta mina slantar på någon skyldig som skriver här inne så skulle jag sätta dessa på dig. Är väl det optimala, försöka att välta över misstankarna på någon annan. Skulle kunna vara så att du fick inspiration av Lisfallet och därefter begått detta brott. Så läser polisen denna tråd skulle jag försöka leta upp "krimintresserad".
Citera
2015-08-07, 08:37
Medlem
kaninburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet

Thebountyhounter sa att hon sett en tjej gå utanför skogen vid 02-tiden. Alltså inte joggandes eller i skogen. Känns som om hela tråden upprepar sig hela tiden.

Jag antar att vi inte kommer fram till så mycket mer än igår?
Citera
2015-08-07, 08:38
Medlem
Macroscopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosam
Ingen kvinna skriver sådär, tjejer skriver/pratar på helt andra sätt, det är biologiskt. Jag vet inte vad jag har för meriter annat att jag knullat ett par hundra tjejer.

Polisen kan enkelt kolla om nån ringt in och anmält att dom sett en kvinna springa vid den tidpunkt som thebountyhunter påstått sig stå i kö till 11414. Men håller med om att det inte känns som en tjej som skriver, men det kan det ju utan problem vara ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in