2015-08-08, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
I och med att vi har och göra med en ensam GM här så minskas sannolikheten att det är en av dem.

Källa på att det är en ensam GM?
Citera
2015-08-08, 12:00
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Tror dock att en afrikan i spåret väckt stor uppmärksamhet i spåret. Nu bor jag förvisso i en stad med bara 110 000 invånare och har i några år joggat varannan dag (vid barmark) och har aldrig mött en enda utlänning i vårt elljusspår.
Det är bara vita västerlänningar som är ute och joggar i skogen till vardags så det är inte så konstigt. Dock rör det sig en massa andra människor än joggare i områdena kring elljusspår och sådana anläggningar och det är väl inte så anmärkningsvärt i en ort som UV att se en person med, ex vis, arabiskt utseende i, eller i anslutning till, ett sådant område. Det ligger ju bebyggelse av olika slag ganska nära, så jag antar att det finns en massa gång- och cykelvägar omkring området där det rör sig allsköns människor.
Citera
2015-08-08, 12:00
Medlem
Psychadelic1s avatar
Tror att det är en för kvinnan en okänd gärningsman som bara "tagit tillfället i akt" som säkert cirkulerat i joggingspåret tidigare, bor nog inte allt för långt bort heller. (Min teori) Vila i frid och hoppas polisen löser detta snarast.
Citera
2015-08-08, 12:08
Medlem
Vi lever i en ytterst perverterad värld fylld till bredden med Bard-bögar o skit så en av mina teorir är som följer.

Kan hon möjligtvis ha bestämt träff med någon precis vid den plats där hon hittats, typ en slags perverterad sex lek som gick över styr!?

Jag har nämligen haft min beskärda del av perverterade kvinnor som vill både det ena o det andra i sänghalmen. Daddy issues och nyliberal pervertion
Citera
2015-08-08, 12:10
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Källa på att det är en ensam GM?

Du kan knappast få en källa när polisen inte gått ut med något ännu. Jag avser givetvis det mest sannolika alternativet baserat på de få uppgifter vi har.
Citera
2015-08-08, 12:13
Medlem
elgecys avatar
Om hon motionerade kanske hon avlidit av plötsligt medfött, tidigare okänt hjärtfel?

Utöver det skulle iaf jag gärna vilja ha facebook-profilen till den man som begått saddistiska våldtäkter i området flera år tidigare. Anabola-snubben. Gärna namn också, om än med stjärnor inom. Tack på förhand.
Citera
2015-08-08, 12:14
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Kan hon möjligtvis ha bestämt träff med någon precis vid den plats där hon hittats, typ en slags perverterad sex lek som gick över styr!?

Jag har nämligen haft min beskärda del av perverterade kvinnor som vill både det ena o det andra i sänghalmen. Daddy issues och nyliberal pervertion

Nej det resonemanget är helt orimligt baserat på vad vi vet. Tjejen hade gjort upp med sina föräldrar när hon skulle vara tillbaka och tiden ger henne inte möjlighet att både jogga spåret och ha hemliga sexmöten. Föräldrarna var också mycket tidiga att ana att något var fel och snabbt ute och sökte efter henne.
Citera
2015-08-08, 12:14
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUlZ7e
Svensk kvinna och utländsk GM precis som i Lisa Holm fallet? Hade fallet varit det motsatta med svensk GM och utländskt BO så skriker alltid PK-media rasism och hatbrott men nu är det tyst. Låter som våldtäkt följt av mord som med Elin Krantz. I vissa kulturer är kvinnan inte värd ett skit och enbart till för ge mannen njutning och när den fullgjort sitt syfte finns ingen anledning att spara "objektet".

Du kan ha rätt, men jag tycker det är aaaalldeles för tidigt att peka på GMs identitet än. Vi vet ingenting, vi har inget signalement, ingenting. Just nu kan GM vara vem som helst, Mohammed eller Erik. Vi får se helt enkelt.
Citera
2015-08-08, 12:15
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Om hon motionerade kanske hon avlidit av plötsligt medfött, tidigare okänt hjärtfel?

Nej den förslaget är fullständigt orimligt. Då skulle polisen aldrig gått ut med mordmisstanke så tidigt som gjordes.
Citera
2015-08-08, 12:15
Medlem
returvagens avatar
Det verkar inte som någon har nämnt det tidigare, men en sak som genast kollas är ju vilka mobiler som har varit uppkopplade på masten för just detta område, så det som garanterat pågår nu är att få fram alla dessa ägare till telefonerna, för att ta ett litet snack om vad dom gjorde där just då. Tror inte GM var så smart att han lämnade luren hemma, eller sprang till Pressbyrån och köpte något kontantkort. Tror att GM snart sitter bakom galler.
Citera
2015-08-08, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy

Utöver det skulle iaf jag gärna vilja ha facebook-profilen till den man som begått saddistiska våldtäkter i området flera år tidigare. Anabola-snubben. Gärna namn också, om än med stjärnor inom. Tack på förhand.

Ett hjärtfel som fick henne att hamna 30m in i skogen?

Sök i tråden.
Citera
2015-08-08, 12:17
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av returvagen
Det verkar inte som någon har nämnt det tidigare, men en sak som genast kollas är ju vilka mobiler som har varit uppkopplade på masten för just detta område, så det som garanterat pågår nu är att få fram alla dessa ägare till telefonerna, för att ta ett litet snack om vad dom gjorde där just då. Tror inte GM var så smart att han lämnade luren hemma, eller sprang till Pressbyrån och köpte något kontantkort. Tror att GM snart sitter bakom galler.

Denna GM verkar ha varit väl förberedd och har antaglien inte haft någon påslagen mobil med sig. GM:s mobil kan eventuellt ha legat i henns bil. Polisen slog åtminstone in rutan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in