Citat:
Ursprungligen postat av
jamesdean
Fy fan vad den jävla gubben gör mig förbannad. Som sitter och kränker sina elevers kroppsliga integritet på fullständigt lösa grunder och när han får kritik ser han sig som ett offer, när det snarare är han som är förövaren. Att han sitter och kallar sitt beteende moraliskt och jämför med apartheid! I ett apartheid-samhälle hade han snarare varit en av poliserna som upprätthåller lagen, än en av de förtryckta medborgarna. Det var längesen jag blev så här förbannad på någon förbudsivrare

Ja du, var glad att du inte känner till hur kommunen funkar överlag.
Sedan 80 talet så har både lärare och rektorer brutit mot lagar och regler.
Trakasserier, kränkning, ofredande, misshandel, hot, förtal mm. Detta sker från lekis till gymnasiet för vissa som bor där. Att kontakta rektor, lärare eller kommunen angående detta har inte hjälpt.
Dem lägger bara ner det eller så noterar dem det inte ens. Iallafall dem fall jag känner till.
Vissa lärare hjälper gärna till att sprida rykten via utvecklingssamtal att person x knarkar.
Sen ber dem föräldrarna att hålla sina barn borta från denna. Sen att använda detta som utpressningsargument mot eleven för att bevisa sin oskuld inför omgivningen.
Samt att dem har i samarbete med så kallade "fältare" uppmanat elever att göra frivilliga drogtester.
När vissa har stått på sig för att vägra då har dem hotat med att polisen kommer och gör det med tvång istället och förklarat förnedringsprocessen.
Många som blivit utpressade att pissa. Jag känner ingen som pissade positivt, när en nekade och stod på sig så ringde dem polisen.