2009-05-15, 00:43
Medlem
Cincardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slurbt
[/b]

Detta är verkligen positivt. Har aldrig förstått hur dom kan tillåta slumpmässiga drogtester på arbetsplatser. Visst, om någon verkar vara påverkad under arbetstid, ja då ska man ju självklart kunna begära ett drogtest, men inte annars.

Jadu,det har jag även undrat över,vilken var den smartskallen som gav denna "rättighet" till en arbetsgivare och var det ett beslut som hade starkt stöd i regering/samhället i övrigt?
Citera
2009-05-15, 00:44
Medlem
The grofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slurbt
[/b]

Detta är verkligen positivt. Har aldrig förstått hur dom kan tillåta slumpmässiga drogtester på arbetsplatser. Visst, om någon verkar vara påverkad under arbetstid, ja då ska man ju självklart kunna begära ett drogtest, men inte annars.

"– Vi tycker att det är ett för långtgående och svårbegripligt förslag som kommer att leda till många tvister. Det är ju arbetsgivare ute i den dagliga verksamheten som ska tillämpa lagen och då ser vi att den är för krånglig,"

Vari ligger krångligheten att inte trakassera arbetare som sköter sig?
Citera
2009-05-15, 00:58
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The grof
"– Vi tycker att det är ett för långtgående och svårbegripligt förslag som kommer att leda till många tvister. Det är ju arbetsgivare ute i den dagliga verksamheten som ska tillämpa lagen och då ser vi att den är för krånglig,"

Vari ligger krångligheten att inte trakassera arbetare som sköter sig?

Drogester ska enligt förslaget bara kunna genomföras om det finns "särskilda skäl", men vad "särskilda skäl" betyder definieras inte. Det är det som är det krångliga för arbetsgivare. Det kommer behövas domstolsbeslut för att komma fram till vad som får räknas som särskilda skäl.
Citera
2009-05-15, 16:04
Medlem
http://www.gt.se/nyheter/1.1569842/ny-livsfarlig-drog-sprids-i-skolan
Notera livsfarlig

Väldigt hög koncentration av thc kan möjligtvis ge psykiska problem bland de som är instabila, om man nu använder lika mycket av det som med mindre potent sådant.

Cannabinoiden CBD förminskar dock dessa symtom, men det finns det vanligtvis inte speciellt mycket av i vanlig cannabis.

Detta är dock bara ännu ett argument för att legalisera cannabis. Så att man kan hålla en seriös koll på hur mycket av detta det innehåller, och reglera det därefter.
Citera
2009-05-15, 16:48
Medlem
Tre är svarets avatar
"- Skunk är lika farligt som hasch, en väldigt förrädisk drog som påverkar den unga hjärnan på ett mycket ödesdigert sätt, varnar han."

Ifall det är lika farligt som hasch är det ju lugnt eftersom hasch inte är så speciellt farligt för den vanlige svensson.
Citera
2009-05-15, 16:57
Medlem
jamesdeans avatar
Alltså att de sitter här och säger att hasch är lika farligt som skunk är lika farligt som cannabis och så vidare... Fattar de inte att de alla är samma drog?
Citera
2009-05-15, 17:36
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
Notera livsfarlig

Väldigt hög koncentration av thc kan möjligtvis ge psykiska problem bland de som är instabila, om man nu använder lika mycket av det som med mindre potent sådant.

Cannabinoiden CBD förminskar dock dessa symtom, men det finns det vanligtvis inte speciellt mycket av i vanlig cannabis.

Detta är dock bara ännu ett argument för att legalisera cannabis. Så att man kan hålla en seriös koll på hur mycket av detta det innehåller, och reglera det därefter.

Att de fortfarande nöter på myten "cannabis är starkare- därmed MYCKET farligare"

Är det bara jag som tror att all riktig fakta som smugit sig fram under den senaste tiden börjar göra anti:s lite desperata? Liksom, det de säger är ju bara lögn!
Citera
2009-05-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan

Att de fortfarande nöter på myten "cannabis är starkare- därmed MYCKET farligare"

Är det bara jag som tror att all riktig fakta som smugit sig fram under den senaste tiden börjar göra anti:s lite desperata? Liksom, det de säger är ju bara lögn!

Haha återigen Sverige i ett nötskal
Citera
2009-05-15, 18:13
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysigaBrallor
Du tänkte in på att man kan vara misstänkt för många olika saker?

Du kan ha rätt iofs.
Tycker dock det låter konstigt att någon skulle fällas för 3 brott när alla handlar om narkotika. Narkotika för eget bruk och narkotikainnehav borde ju inte anmälas som två separata brott då narkotikainnehav är mindre specifikt vad det gäller mängden och därför borde trumfa personligt bruk.
Men jag måste erkänna att jag inte alls vet hur polisen gör i dessa fall. Man kanske försöker trycka dit folk för så många brott som möjligt.
Citera
2009-05-15, 19:58
Medlem
vanskapads avatar
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/217047-piratpartiet-rostar-ja-till-knark

Citera
2009-05-15, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanskapad
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/217047-piratpartiet-rostar-ja-till-knark

OMG
Ännu en anledning att rösta på dem

Edit:
Suck, det funkar ALDRIG att lyssna på deras radio online, någon som vet hur man kan göra?

Edit2:
Har som sagt inte hört programmet, men enligt kommentarerna på artikeln så är det inte direkt det som de står för..
Senast redigerad av antiantiliberal 2009-05-15 kl. 20:22.
Citera
2009-05-15, 21:07
Medlem
Grottgretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
Notera livsfarlig

Citat:
Enligt forskaren Thomas Lundqvist vid Rådgivningsbyrån i narkotikafrågor i Lund ger ruset samma symtom som vid inandning av lösningsmedel. Det beror på att aromatiska kolväten inhaleras.

Det här förstod jag inte riktigt, hur tänkte dom där? Att röka en fet är lååångt ifrån detsamma som att boffa lösningsmedel
Och det där med kolväten, borde inte tobak ge samma effekt iochmed att det också är kol? (Får gärna rätta mig, har inte riktigt koll på det)

Och vadå livsfarligt? Hurdå?! Det är bara tomma ord dem kommer med dom där "experterna" och "forskarna".
Jag har även rökt skunket i fråga och ja, det är riktigt bra men jag har inte märkt något annorlunda förutom EXTREM muntorrhet men lite hallonsoda släckte törsten direkt

Ursäkta om det va lite osammanhängande, ni vet varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in