2015-08-05, 15:58
Medlem
Burnhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKovski
http://www.sydsvenskan.se/sverige/fika-med-cannabis-slutade-pa-sjukhus/

RIP för gästerna som åt dödskakan
Ja stackarna som helt omedvetet blev drogade
Citera
2015-08-05, 16:12
Medlem
Tiqui-tacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Police Eat Marijuana Edibles During Raid (VIDEO)
Citat:
Ursprungligen postat av Tiqui-taca
Bättre video här.

Cops claim privacy violation, sue over video showing them eating marijuana during raid
Citat:
Three Santa Ana, California police officers are suing their own department after video footage that allegedly shows them eating marijuana edibles during a raid emerged. The officers, who were suspended, argue that the video violated their privacy.
Citera
2015-08-05, 17:08
Medlem
Washington Post: Surprising news about teens, marijuana, and health issues. It’s all good.
Citera
2015-08-05, 18:36
Medlem
jamesdeans avatar
Skola får svidande kritik efter drogtester
Citat:
Njudungsgymnasiet hotade med avstängning om eleverna vägrade drogtesta sig – och stängde av flera elever på lösa grunder. Det anser Skolinspektionen som nu kräver att skolan vidtar åtgärder.

Enligt Skolinspektionen har skolan både kränkt elevernas grundlagsskyddade rätt att neka drogtest och brutit mot skollagen vid avstängningarna.

Flera fängelsedomar i knarkhärvan
Citat:
– Det är skrämmande hur många personer som använder sig utav cannabis. De som är åtalade är bara ett urval utav alla de som har köpt, sa hon.
Citera
2015-08-05, 22:58
Bannlyst
Det här hände förra månaden så jag orkar inte leta om någon redan postat det. Ialf är det nytt att poliserna i filmen nu känner sig kränkta för att de filmats.
Jag tycker den är kul.

http://www.greenstreet.land/#!Poliser-i-Kalifornien-äter-spacecake-spelar-dart-och-trakasserar-handikappad-kvinna/cjds/55c275440cf22830f5f58117
Citera
2015-08-05, 23:11
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Spännande. Hoppas detta öppnar upp ögonen för andra skolor som bedriver sådana här trakasserier.
Citera
2015-08-06, 09:45
Medlem
Hovrätten river upp friande dom om passiv cannabisrökning
Citera
2015-08-06, 12:26
Medlem
Tillåt reglerad cannabisförsäljning på prov
Citat:
Förslagsställare : Liam Murray

Förslag

Malmö stad bör på prov öppna en eller ett flertal kommunala utskänkningsställen för cannabis där cannabisförsäljning kan ske under reglerade former.
Citera
2015-08-06, 17:02
Medlem
Gräslig upptäckt på idrottsplatsen
Citera
2015-08-06, 20:18
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Spännande. Hoppas detta öppnar upp ögonen för andra skolor som bedriver sådana här trakasserier.

Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Uppföljning: Kommunalråd Henrik Tvarnö (S) tar lagen i egna händer och tvångsdrogtestar gymnasister, jämför med civil olydnad mot Apartheidsystemet
Citera
2015-08-06, 20:37
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/poker/article21215588.ab

"För snart ett och ett halvt år sedan, i början av mars 2014, berättade pokerveteranen Shane Schleger öppet om sitt långvariga missbruk.

Han sa då bland annat att han ville dra ner på drogerna, men i en färsk intervju med Forbes verkar inte mycket ha förändrats.

– Jag använder fortfarande droger, på morgonen tar jag en cigarett och en kopp kaffe, när jag är klar med kaffet brukar jag ha rökt en halv joint. Jag röker gräs hela dagen, varje dag och jag skulle vilja bibehålla mönstret kaffe–cigarett–joint för alltid, säger amerikanen till Forbes."
Citera
2015-08-06, 20:48
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Uppföljning: Kommunalråd Henrik Tvarnö (S) tar lagen i egna händer och tvångsdrogtestar gymnasister, jämför med civil olydnad mot Apartheidsystemet

Fy fan vad den jävla gubben gör mig förbannad. Som sitter och kränker sina elevers kroppsliga integritet på fullständigt lösa grunder och när han får kritik ser han sig som ett offer, när det snarare är han som är förövaren. Att han sitter och kallar sitt beteende moraliskt och jämför med apartheid! I ett apartheid-samhälle hade han snarare varit en av poliserna som upprätthåller lagen, än en av de förtryckta medborgarna. Det var längesen jag blev så här förbannad på någon förbudsivrare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in