2015-08-07, 10:58
Medlem
Åt ena hållet från spåret sett har jag förstått är det en skola och bebyggelse.
Vad finns åt övriga håll? Tänkte vart en GM kunde ha tagit sig? Till fots tänker jag på i första hand.
Citera
2015-08-07, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Har kollat men den är "hemlig"
Kan du länka hennes FB?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Man blir rädd när man läser detta.

VARFÖR bryr du dig ens om att maskera hans namn?
Varför vill du skydda en serievåldtäktsman?
Ser gärna att hans namn blir outat, för att hans identitet ska bli publik - och sökbart på nätet
Kanske kan det rädda ett presumtivt framtida offer.
Vad heter monstret?

Antal sexbrott: 4
Domar
1993 Våldtäkt (fängelse i tre år).
1994 Våldtäkt (fängelse i fem år).
2000 Grov våldtäkt vid två tillfällen (fängelse i åtta år).
2008 Våldtäkt, miss*handel med mera (fängelse i tre år och två månader)
Behandling
I en liten sinnesundersökning nyligen lägger läkaren ingen större vikt vid sexbrotten. Rättsläkarens slutsats är att 35-åringen efter senaste domen behöver vård mot sitt narkotika- och alkoholmissbruk.
I dag
Nyligen dömd till fängelse.
Arto Petri Kämäräinen heter aset
Citera
Medlem
kaninburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
men det är ändå 2 timmar som hon var försvunnen mellan löprundan och efterlysningen. Varför söker man inte vittnen för tiden före kl 21? Exempelvis från 17. Om nu någon väntat i skogen på henne (eller valfritt offer).

Förmodligen eftersom polisen vet att något gick jävligt snett vid 21:30-tiden.
Citera
2015-08-07, 11:01
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Fast då hade de nog inte tagit ut helikoptrarna så fort. Jag tänker mig mer att det fanns någon befintlig hotbild mot henne och att hon hade ett överfallslarm som hon triggat. Det om något skulle fått fart på polisen om hon anmäls saknad.
Men hon kunde ju också ha skadat sig och behövt akut vård, vilket väl också var ungefär den teori polisen i första hand arbetade efter?
Citera
2015-08-07, 11:04
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
men det är ändå 2 timmar som hon var försvunnen mellan löprundan och efterlysningen. Varför söker man inte vittnen för tiden före kl 21? Exempelvis från 17. Om nu någon väntat i skogen på henne (eller valfritt offer).
Det bara måste ha blivit fel i rapporteringen och det är ju inte allt för ovanligt då journalisterna numera kastar ut artiklar på internet utan korrekturläsning eller faktagranskning.
Citera
2015-08-07, 11:04
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Man menar kanske att...
Själva blottarstadiet är "harmlöst" men att det sedan brukar utvecklas till grövre handlingar.

Därför ska man alltid polisanmäla en blottare. Så att det noteras.
Jag tror inte att blottare utvecklas till våldsmän i någon större utsträckning. I så fall skulle det vimla av våldtäktsmän och flickmördare, otroligt mänga män älskar att stolt visa upp sin skinnkorv.
Citera
2015-08-07, 11:05
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaninbur
Förmodligen eftersom polisen vet att något gick jävligt snett vid 21:30-tiden.

Eller att man har trovärdiga vittnesuppgifter fram till ungefär den tiden.
Citera
2015-08-07, 11:05
Medlem
Citat:

Håller med.
Om hon inte haft kontakt med föräldrar ca 19.30-21.00
Borde de ha letat efter henne från ca 19.30
(om det tar en timme att springa rundan)
Och då hade de ringt polisen tidigare än ca 21.30 tiden

Därför tror jag att hon haft kontakt med föräldrar och att hon levde fram till ca 21.00- 21.30 tiden
Eller fram till 20.00 om föräldrar börjat leta då, vi vet ju inte NÄR föräldrarna börjat söka.
Och polisen söker därför vitten från 21.30 tiden
Citera
2015-08-07, 11:06
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomenia
Om hon t ex hade runkeeper eller liknande, så borde ju ganska exakta tider gå att se t ex.

http://sv.tinypic.com/r/28ixq3o/8

Ja såg även att iPhonen kan spåra varje steg du tar, så det blir intressant för polisen att kartlägga hennes sista aktivitet, då förutsatt att hon har en iPhone.
Citera
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Därför att polisen vet mer än vad du gör. Är det så svårt att föreställa sig? Hade de behövt vittnen från andra tider på dygnet så hade de givetvis efterfrågat det också.
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag tror inte att blottare utvecklas till våldsmän i någon större utsträckning. I så fall skulle det vimla av våldtäktsmän och flickmördare, otroligt mänga män älskar att stolt visa upp sin skinnkorv.
Jag trodde att du hade läst tråden. Det är ofta så att blottare går vidare till allvarligare brott.
Citera
Medlem
Eftersom dom söker vittnen i 21.30 tiden, kan det vara nån som ringt till föräldrarna före o frågat efter BO o kanske betett sig mysko
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in