Citat:
Ursprungligen postat av
bazaar
så brukar det iofs låta men mer insatta personer som tex thebountyhunter säger annat.
Det mest riktiga är att kolla på data. Någon la upp en lista över begångna brott i närområdet. Kanske inte så många om man slår ut det på invånare och år, eller? Vad säger ni som har något att jämföra med? Det i så fall talar mer för att hon kände personen.
Citat:
Lite statistik från BRÅ angående våldtäkter utomhus i Upplands Väsby.
2005: 1 (2)
2006: 2 (1)
2007: 5 (0)
2008: 6 (0)
2009: 5 (2)
2010: 2 (0)
2011: 4 (2)
2012: 5 (0)
2013: 1 (1)
2014: 1 (0)
Första siffran anger fullbordade våldtäkter, siffran inom parentes anger försök till våldtäkter.
(FB) Kvinna spårlöst försvunnen, hittad död vid motionsspår *Upplands-Väsby* 2015-08-05
Begångna brott är alldeles för allmänt. Det man ska titta på är våldtäkter, överfall, mord.
Mina kontakter i området håller inte med thebountyhunters utsago om att det rör sig en del skummisar på Runbyspåret. Det är även många andra från området som skrivit i tråden om att den delen av U.V där brottet skett är ett väldigt lugnt område. Att det däremot finns andra områden i kommunen som är stökigare.
Citat:
Ursprungligen postat av
frobozz
Nu retar jag upp Trojan och säger +1 på den. Den här teorin förklarar varför polisen så snabbt klassificerade det som mord. Det som talar mot mordteorin tycker jag är val av plats och tidpunkt: mycket folk och svårt att ta sig till och från området utan bil om man inte är hemmahörande.
Så du tror att polisen inte ser skillnad på en person som dragit ner byxorna för att skita och en som blivit attackerad och skadad ?
1 - till dig.
Citat:
Enligt Aftonbladets uppgifter är grunden för misstankarna skicket som kroppen befann sig i. Bland annat fanns det synliga skador efter våld.