2015-08-07, 09:13
Medlem
Expressen: # Åklagaren Robert Näppi på fredagsmorgonen: "Jag tror det kanske händer något i nästa vecka"

http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-hittad-dod-i-motionsspar/
Citera
2015-08-07, 09:24
Medlem
Citat:
http://www.kartor.jarla.com/map_images/853.thumbnail.jpg

En orienteringskarta över området (nedre högra hörnet). Jämfört med

Citat:
http://www.ladda-upp.se/bilder/saqzbholmijqfl

ser det ut att vara i kanten av gläntan vid norr om öglan där tecknet för "Samling av stenblock" (triangel) är. Ett enkelt ställe att gömma något kan man tycka. Men svårt att hitta om man inte har lokalkännedom.

Terrängen ner mot huvudspåret ser brant ut, och området är småkuperat och fullt av stora stenar. Sannolikt ett ställe relativt fritt från insyn.
Senast redigerad av Piggekott 2015-08-07 kl. 09:31.
Citera
2015-08-07, 09:34
Medlem
sericss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
På twitter följer hon Mp, V o Zara Larsson. Hon lär förespråkat massinvandring o allt åt alla.

På vilket sätt skulle det vara relevant din dumma jävel? tror själv inte på en planerad attack, fel plats vid jävligt fel tillfälle känns det som
Citera
2015-08-07, 09:37
Medlem
Det har skrivits tidigare i tråden att det är konstigt att hon tar bilen till ett motionsspår när det redan finns motionsspår nära BO's hem. Jag menar inte på att folk inte tar bilen till ett motionsspår när de ska ut och jogga, för uppenbarligen så gör ju folk det. Men, kan det ha funnits andra anledningar till varför hon tar bilen dit?
Träffa någon, etc?
Citera
2015-08-07, 09:40
Medlem
Fattar inte varför polisen inte kollat övervakningskamerorna redan,.. väntar med det till idag liksom.
Citera
2015-08-07, 09:42
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlcc
Det har skrivits tidigare i tråden att det är konstigt att hon tar bilen till ett motionsspår när det redan finns motionsspår nära BO's hem. Jag menar inte på att folk inte tar bilen till ett motionsspår när de ska ut och jogga, för uppenbarligen så gör ju folk det. Men, kan det ha funnits andra anledningar till varför hon tar bilen dit?
Träffa någon, etc?
Jag skulle uppskatta att jag själv har tagit bilen till olika motionsområden fler än 1 000 gånger i mitt liv. Avstånden har varierat mellan några km och ett par mil, många gånger trots att andra motionsområden ligger närmre. Det är precis lika normalt som att ta bilen till vad som helst.
Citera
2015-08-07, 09:45
Medlem
Kyleys avatar
Är det inte en ganska lång backe som går ner i skogen mot spåret, ungefär där hon hittades? Skulle ju kunna vara så att det hände uppe i backen och då hade ju mördaren skydd av den.

Har förövrigt försökt få tag på min bekant utan resultat, får se om han hör av sig.
Citera
2015-08-07, 09:46
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hupay
Fattar inte varför polisen inte kollat övervakningskamerorna redan,.. väntar med det till idag liksom.

Håller med dig, det är det första dom borde ha gjort.
Citera
2015-08-07, 09:53
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pointofsales
Tror inte det är så konstigt. Jag har spår nära mig, men ibland vill jag variera och då tar jag bilen.

Jo, men inte för att springa 3km som tar knappa kvarten.

Tar ju längre tid att åka fram och tillbaka till Runbyspåret därifrån hon bor.
Citera
2015-08-07, 09:55
Medlem
Kristen-Huligans avatar
Edit citat: "Är det inte en ganska lång backe som går ner i skogen mot spåret, ungefär där hon hittades? Skulle ju kunna vara så att det hände uppe i backen och då hade ju mördaren skydd av den.
Har förövrigt försökt få tag på min bekant utan resultat, får se om han hör av sig."

Jo, och den backen har alltid kallats för "Mördarbacken", vilket är helt sant, dessvärre.
Senast redigerad av Kristen-Huligan 2015-08-07 kl. 09:57.
Citera
2015-08-07, 09:56
Medlem
Kanske är en idiot som är så förbannad på att Hagamannen släppts ut att han vill demonstrera vad som kan hända. En form av copycat fast som i sin psykos/ilska inte bryr sig om att det sker för långt söder ut. "Nu jävlar ska ni få se vad som händer" - tänk.
Citera
2015-08-07, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Jo, men inte för att springa 3km som tar knappa kvarten.

Tar ju längre tid att åka fram och tillbaka till Runbyspåret därifrån hon bor.

Varifrån har du fått info om att hon endast skulle springa 3 km?

Oavsett om så är fallet så vet vi ju inte vad hon hade tänkt göra direkt efter att hon sprungit, kanske skulle hämta/lämna något hos en kompis som bor en bit bort, eller handla något på vägen hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in