2015-08-07, 09:59
Medlem
rusdrycks avatar
Ni som påstår att det INTE är *da *ohansson har hel fel. Det är alltså bekräftat av hennes vänner att det är *da som hittats mördad, INTE någon *riksson. Hon studerar till socionom och börjar termin 2 nu till september.

*=I *=J *=E
Citera
2015-08-07, 10:00
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Kanske är en idiot som är så förbannad på att Hagamannen släppts ut att han vill demonstrera vad som kan hända. En form av copycat fast som i sin psykos/ilska inte bryr sig om att det sker för långt söder ut. "Nu jävlar ska ni få se vad som händer" - tänk.

Tror inte GM då hade fullföljt tills hon blev mördad. Utan stannat vid eventuellt våldtäkt och lite måtta slag i ansiktet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Jo, men inte för att springa 3km som tar knappa kvarten.

Tar ju längre tid att åka fram och tillbaka till Runbyspåret därifrån hon bor.

Men det behöver ändå inte vara så konstigt. Om jag t.ex. ska springa intervaller så blir ju ofta sträckan inte mer än 3-5 km. Då händer ofta att jag tar bilen till ett annat spår som är bättre anpassat för ändamålet än spåret jag har runt husknuten... Kanske är det närliggande spåret för backigt eller vice versa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
I dagens DN står att polisen omedelbart satte igång sökandet efter att de fått larmet från föräldrarna, klockan 21.30. Man visste var hon borde vara, alltså i motionsspåret.
men inte förrän "strax efter klockan två på natten stod det klart att 21-åringen inte längre var vid liv."
I nära fem timmar letade polisen alltså, innan man hittade henne, liggande bredvid spåret (?)

Betyder det att polisen letade överallt utom i motionsspåret ? Det kan väl ändå inte vara möjligt!
Skedde mordet någon annanstans (i en bil?) och fraktades hon sedan tillbaka till spåret?
Mördaren vill knappast ha kvar den döda i sin bil när han körde hem till fru och barn.

Det var väl 100-200m bredvid spåret ? inte helt lätt att söka igenom området på kort tid med begränsade resurser
Citera
2015-08-07, 10:01
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusdryck
Ni som påstår att det INTE är *da *ohansson har hel fel. Det är alltså bekräftat av hennes vänner att det är *da som hittats mördad, INTE någon *riksson. Hon studerar till socionom och börjar termin 2 nu till september.

*=I *=J *=E

Och det kom vi fram till för cirka 50 sidor sen, då det stod att kvinnan var född 9308 vilket *ohansson var och *riksson är född i april.
Citera
2015-08-07, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattemat1kern
Tror inte GM då hade fullföljt tills hon blev mördad. Utan stannat vid eventuellt våldtäkt och lite måtta slag i ansiktet.

Att hon dog behöver ju inte ha varit meningen. Höll runt halsen lite för länge, slog i huvudet mot en sten etc.
Citera
2015-08-07, 10:04
Medlem
konsumentkalles avatar
Vad sjukt det vore om det var hagamannen. Inget jag tror å andra sidan. Hoppas dom får tag i gärningsmannen. Vila i frid.
Citera
2015-08-07, 10:06
Medlem
Citat:
http://www.kartor.jarla.com/map_images/853.thumbnail.jpg

Efter att ha studerat platsen på orienteringskartan tror jag vi har en förövare med lokalkännedom.
Det är en hyfsat undanskymd plats i relativt oländig terräng. Man har möjlighet att "spana in" sitt offer nere vid huvudspåret och sedan springa för att möta henne vid toppen av "öglan". Det är långt till närmaste bil/cykelväg, och ingen plats där man råkar hamna om man går in i skogen på måfå.
Senast redigerad av Piggekott 2015-08-07 kl. 10:46.
Citera
2015-08-07, 10:06
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jaha. Och vad är likheten med mordet på TJR som gör att du får dessa vibbar då? Tror du att det motivet är att IJ hade hånglat med GM:s flickvän, var på denna uppmanat GM att ha ihjäl IJ?

Eller vad är liksom "vibben"?

Vibben är, om du har lyssnat på p3-dokumentären, att GM planerade att mörda BO flera dagar innan och en dag stod han och väntade i skogen påväg till hennes busshållplats. Just den dagen gick hon och hennes kompis tillsammans, varpå han avbröt operationen.
Ribben är att en kille kan ha förföljt IJ och väntat vid joggingspåret och gått till attack när hon passerade honom.
Har också svårt att tro att någon random skulle stå en vanlig dag mitt i veckan och vänta på en människa som passerar. Nej, detta handlar oftast om kärlek, avundsjuka etc.
Citera
2015-08-07, 10:07
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Att hon dog behöver ju inte ha varit meningen. Höll runt halsen lite för länge, slog i huvudet mot en sten etc.

Självklart inte men det var som jag skrev för 2-3 sidor sen. Att BO var kaxig av sig själv och jag tror att GM störde sig på det rejält, och ville ge tillbaka.
Citera
2015-08-07, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraenlitenpadda
Men det behöver ändå inte vara så konstigt. Om jag t.ex. ska springa intervaller så blir ju ofta sträckan inte mer än 3-5 km. Då händer ofta att jag tar bilen till ett annat spår som är bättre anpassat för ändamålet än spåret jag har runt husknuten... Kanske är det närliggande spåret för backigt eller vice versa.

Citat:
Ursprungligen postat av xoxxooxo
Varifrån har du fått info om att hon endast skulle springa 3 km?

Oavsett om så är fallet så vet vi ju inte vad hon hade tänkt göra direkt efter att hon sprungit, kanske skulle hämta/lämna något hos en kompis som bor en bit bort, eller handla något på vägen hem.
För alla anledningar ni nämner som är nog accepterade som ändamål för att ta en bil till ett motionsspår; okej, det är något folk gör. Och som ovanför gör klart, det finns ärenden som kan komma att göras efter en löprunda; handla något, lämna, träffa kompisar, eller träffa något gammalt ex eller flört?

Kanske har hon tagit bilen dit för att löpa och inget annat, kanske utav någon annan anledning. Det är inte för oss att bestämma just nu, det är en intressant del i fallet, som jag ser det iaf.
Vi blir nog till varse snart.
Senast redigerad av carlcc 2015-08-07 kl. 10:11.
Citera
2015-08-07, 10:08
Medlem
Citat:
De yttre avspärrningarna vid brottsplatsen i Runby motionsområde hävdes av polisen under torsdagseftermiddagen. Tio minuter senare, runt kvart över fyra, markerade polisens tekniker ut en ny fyndplats i skogen. Där har teknikerna fotodokumenterat och beslagtagit det nya fyndet – ett snöre.
Samtidigt sökte en polishund igenom området.

Citat:
Den unga kvinnan beskrivs som en glad tjej med många vänner.
– Det känns så märkligt för hon är en jättenormal, trevlig, tjej. Hon är liksom inte den man tror ska bli mördad, säger en bekant.
– Hon var en sådan med mycket vänner, idrottade mycket och det gick bra i skolan. Hon hade liksom inget skumt för sig.

http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-hittad-dod-i-motionsspar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in