2015-08-06, 14:07
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Det finns en sådan i hennes familj.
Deras XC60 är väl svart och inte brun?
Citera
2015-08-06, 14:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Vilka tecken finns på att detta handlar om överfallsvåldtkt?

Inga alls. Men rent statistiskt skulle jag tro att mycket talar för det. Om en ensam kvinna på offentlig plats utsätts för grovt våld, och det inte finns något uppenbart spår (som ett ex eller så), ligger nog sexualbrott närmast till hands. Men det är inte alls självklart, och de senaste tio åren finns det åtminstone tre exempel på kvinnor som mördats av en för dem okänd man på offentlig plats – utan att det rör sig om någon form av sexualbrott.
Citera
2015-08-06, 14:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Och GW uttalar sig: "Du kan inte utesluta att det är någon som känner henne, säger han."
Den mannen går från klarhet till klarhet!

Självklart kan man inte utesluta något egentligen!
Det verkar dock vara ytterligare ett mord som mer handlar om överfallsvåldtäkt, utan att GM känner BO.
Oftast när det handlar om någon som känner BO så sker detta i en bostad, inte ute i löpspåret.
Kan absolut varit någon som lurpassat i skogen, för att få sig ett nyp.

Ja tyder på det. Gäller det sådana mord är det oftast så att de forslar bort kroppen också så att den aldrig ska hittas eller att de grips direkt. Vid rena överfall där det inte finns någon koppling mellan GM och BO blir detta mindre viktigt.
Citera
Medlem
MajorUndertakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benim08
Har inte hängt med så bra i tråden... så har en fråga är det bekräftade uppgifter att det är hon https://www.facebook.com/i*a.j*hansson.923 som är BO

Det finns enbart en I*a J*hansson i Upplands Väsby född 1993.
Denna bor på Björnbärsvägen 10. Alltså Bollstanäs, som är på andra sidan av Väsby.

http://www.upplysning.se/person/data/?id=8788725c-335f-cf72-ce79-945fc1d12a9a

Kan någon bekräfta om detta är BO?
Citera
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Deras XC60 är väl svart och inte brun?
Vad har du för källa på det?
Citera
2015-08-06, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimintresserad
skumt bountyhunter att du va där,vem fan joggar kl 2

Men Bountyhunter angav att han var på en utryckning/larm -så om det stämmer så kanske det fanns legitima skäl till vistelsen och bör därmed ändå rätt snabbt kunna avskrivas om vistelsen kan styrkas av arbets uppgifter/arbets givaren - men d har varit helt tyst från honom så låt oss invänta mer info innan ngn hängs ut i tråden
Citera
2015-08-06, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red.Cross
Mycket detaljer där för att vara någon man möter klockan 2 på natten i början på augusti.

Dock verkar han vara väktare och är väl därmed van med att ge/ta signalement.
Det bör komma något nytt snart och man kan väl i stort sett avfärda någon bekant eller pojkvän vid det här laget om ingen blivit gripen.
Och till alla 100 personer som nämnt hagamannen..Käften
Citera
2015-08-06, 14:11
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Vilka tecken finns på att detta handlar om överfallsvåldtkt?

Ensam ung kvinna
Tid och plats rätt ideala

Vilka andra motiv är mer sannolika?
Citera
2015-08-06, 14:12
Medlem
Allavetdinipadresss avatar
..eller hur!

Citat:
Mycket detaljer där för att vara någon man möter klockan 2 på natten i början på augusti.
Citera
2015-08-06, 14:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ensam ung kvinna
Tid och plats rätt ideala

Vilka andra motiv är mer sannolika?

Offer för ett psykfall (som inte drivs av sexuella motiv) är realistiskt tycker jag. Men antagligen inte mer sannolikt, nej.
Citera
2015-08-06, 14:13
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Vad har du för källa på det?
Pappan på merinfo
http://www.merinfo.se/person/Upplands+V%C3%A4sby/Per-%C3%96sten-Johansson-1965/bp6vz-2ensd

Antar att det är denna XC60 polisen fotar bakluckan på?
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/21218914/720/normal/9d9798374e9ed/polisfotograf.jpg
Senast redigerad av Tomato 2015-08-06 kl. 14:22.
Citera
2015-08-06, 14:13
Medlem
Citat:

Du fick ett bra svar av en annan medlem, jag såg vad jag såg men nu när jag vet hur Ida såg ut så stämmer utseendet inte in, ja förutom klädmässigt. Men ansiktet, nej.
Vad den unga tjejen gjorde där mitt i natten får jag väl aldrig veta, och ja jag är van vid att vara uppmärksam och ta signalement mitt i natten....vilken månad som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in