2015-12-07, 15:27
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErichKaestner
Att återvända till brottsplatsen är ett vanligt förekommande beteende bland oorganiserade seriemördare.

Har för mig att det inte är ovanligt beteende hos mördare med sexuella motiv. Om man ska ta en "kändismördare" som ett exempel så återvände Ted Bundy rätt så ofta till sina offer, ibland för att onanera och ibland för att ha sex med liken.
Citera
2015-12-07, 15:32
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Ni älskar att gotta er i andras olycka och vill helst att misstankar om dom mest häpnadsväckande vidrigheterna skall vara sanna. Jakten på en svensk seriemördare har pågått länge, med varierande resultat. Se tex. Thomas Quick.

Nu råkar det ju vara så att såväl KA själv som hans modus operandi stämmer otroligt väl in på profilen för en oorganiserad seriemördare. Både polisutredningen och rättspsyk kom fram till att återfallsrisken för KA är hög. Eftersom den här killen kommer att vara en fri man innan han fyllt 30 finns det ju självklart skäl att vara orolig
Citera
2015-12-07, 15:34
Bannlyst
Fan vilket jävla as, han måste våldta för att få knulla, hoppas verkligen han får stryk när han kommer ut, jag hade gärna slagit detta äckliga monster... men frågan är om det är värt det
Citera
2015-12-07, 15:35
Medlem
purpurites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Jag håller med om att man inte ska sprida bilden, trots att man kan göra det. Men såna bilder sprids ändå alltid. Hade inte den ansvarige polisen/åklagaren tabbat sig så hade det inte varit möjligt att sprida såna bilder.

Informationen finns tydligen där "ute" antar att bilden finns i FUP, är det inte nog att var och en kan själv "se" i FUP.

Problemet som är när vissa tar det i sina egna händer, att ta ut bilden ur sin kontext och sprida. För det kan man inte skylla på polisen/åklagare, det är en vidrig handling man själv begår.
Citera
2015-12-07, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Skulle tro att han menar denna, inga små pinnar, direkt.

Men fy! Stackars liten.

Har inte läst FUP än men pinnarna ner i svalget lär vara antingen en parafil fantasi eller ett sätt att känna makt. Det är absolut inte som KA hävdar, något sätt att försäkra sig om att hon är död. Detta är vad som får mig att tro på potentiell seriemördare.

Angående att döda djur är det visserligen vanligt hos seriemördare i ung ålder. Men även i t ex Marina Johansson-fallet är det nästintill klarlagt, och han mördade inte igen vad vi vet.
Citera
2015-12-07, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles13
Fan vilket jävla as, han måste våldta för att få knulla, hoppas verkligen han får stryk när han kommer ut, jag hade gärna slagit detta äckliga monster... men frågan är om det är värt det

Han får bara ligga med döda dessutom
Citera
2015-12-07, 15:38
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Nu råkar det ju vara så att såväl KA själv som hans modus operandi stämmer otroligt väl in på profilen för en oorganiserad seriemördare. Både polisutredningen och rättspsyk kom fram till att återfallsrisken för KA är hög. Eftersom den här killen kommer att vara en fri man innan han fyllt 30 finns det ju självklart skäl att vara orolig

Du menar väl desorganiserad seriemördare.. Hur som helst så måste han ha mördat minst två till för att bli seriemördare och det är inte klarlagt
Citera
2015-12-07, 15:38
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpurite
Informationen finns tydligen där "ute" antar att bilden finns i FUP, är det inte nog att var och en kan själv "se" i FUP.

...

För det kan man inte skylla på polisen/åklagare, det är en vidrig handling man själv begår.

Jo, fast eftersom man vet att det händer, samtidigt som man gjort samma fel tidigare, så tycker jag att det stora ansvaret ligger hos polisen/åklagaren.
Senast redigerad av lighten-up 2015-12-07 kl. 15:43.
Citera
2015-12-07, 15:39
Medlem
Är helt övertygad efter ha läst fupen att det var sexualmotiv. Är ju bara bullshit att han bara ville döda sen råkade det bli en våldtäkt också. Även om han inte riktigt begriper det själv eller låtsas som att han inte begriper.

Var ganska tung läsning förövrigt.
Citera
2015-12-07, 15:43
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antitesify
Men fy! Stackars liten.

Har inte läst FUP än men pinnarna ner i svalget lär vara antingen en parafil fantasi eller ett sätt att känna makt. Det är absolut inte som KA hävdar, något sätt att försäkra sig om att hon är död. Detta är vad som får mig att tro på potentiell seriemördare.

Angående att döda djur är det visserligen vanligt hos seriemördare i ung ålder. Men även i t ex Marina Johansson-fallet är det nästintill klarlagt, och han mördade inte igen vad vi vet.

Det där med att seriemördare plågar/dödar djur är en halvmyt. Dvs visst har många gjort det men det finns betydligt fler människor som plågat/dödat mindre djur som barn och som inte har några våldsamma tendenser som vuxen än de som blivit seriemördare så man kan inte enbart gå på att djurplågare som barn blir våldsutövare som vuxen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet
Är helt övertygad efter ha läst fupen att det var sexualmotiv. Är ju bara bullshit att han bara ville döda sen råkade det bli en våldtäkt också. Även om han inte riktigt begriper det själv eller låtsas som att han inte begriper.

Var ganska tung läsning förövrigt.

Jag med. Tydligen är det mindre skamligt att döda någon för att man känner tvång för det - istället för att döda någon, eftersom man känner tvång för att ligga med någon, men att chansen för ett frivilligt samlag är lika med noll..
Citera
Medlem
Stackars flicka 😟 Jag själv är ute och springer i skogen med hörlurar och hög musik. Fasen att man ska vara rädd för att springa nu. Lär ju finnas flera galningar där ute!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in