2015-08-06, 08:16
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungtung
Kvinnans bil stod också parkerad i anslutning till motionsanläggningen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21218560.ab

Hon tog bilen till spåret..
Det vet jag men var mest intresserad om det var rätt person sen kan jag ändå tycka att det är väl långt för ett inte särskilt märkvärdigt spår.
Citera
2015-08-06, 08:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Finns en IJ på Östergårdsvägen som är 21½ år, bor fint i villa med pol men det är väldigt långt till motionspåret. Helt motsatt sida av Upplands Väsby och kanske 3 km till spåret hon sprang i.

20½ år menar du? Men om den döda är den som tidigare påståtts så är hon på Östergårdsvägen en annan IJ.

Det är, isf, IJ på Björnbärsvägen 10.
Citera
2015-08-06, 08:19
Medlem
Gissar att BO kände GM. Den platsen och det tillfället låter det alltför osannolikt att det ska vara en slump. Tror mer att någon visste att hon var där, kanske t.o.m. stämt träff.
Citera
2015-08-06, 08:21
Medlem
Helvete vad jag lider med henne, hennes familj och anhöriga.

Hoppas de kan lokalisera snubben fort som fan, via mobilmaster eller annat. Är det så att det rör sig om våldtäkt och mord (givetvis bara ren spekulation i nuläget) så hoppas jag ändå på ett återinförande av dödsstraffet.
Citera
2015-08-06, 08:23
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonker
Gissar att BO kände GM. Den platsen och det tillfället låter det alltför osannolikt att det ska vara en slump. Tror mer att någon visste att hon var där, kanske t.o.m. stämt träff.
Kanske. Vad vet vi om flickan då? Jag inser att det är fördomar, men det känns som att hon skulle ha kommit från en hyfsat ordentlig familj? De ringer polisen tidigt, inser att något är fel osv. Hon skulle ut och jogga. Jag tycker liksom att det låter "städat och fint". Men jag vet ju inte vem hon var. Jag tänker bara att det i så fall skulle ha blivit väldigt olyckligt, om hon lyckats få sig ett så dåligt umgänge som bragt henne om livet.
Citera
2015-08-06, 08:23
Medlem
Troians avatar
Citat:

Vad menar du med slump? Osannolik slump att just hon mördades? Ja visst, finns det ingen relation mellan GM och BO så hade det lika gärna kunnat vara en annan tjej med liknande attribut.

Nej, inget tyder på att de hade bestämt träff eller liknande. Hon åkte dit för att jogga, är allt vi vet.
Citera
2015-08-06, 08:24
Medlem
Oformads avatar
Citat:

Kan du utveckla?

Ser själv inget som tyder på det.
Citera
2015-08-06, 08:25
Medlem
Citat:

Ja jag tycker inte man ska utesluta det, det är trots allt det vanligaste. Fast har hon stämt träff med någon är det ju lätt att spåra så kanske troligare någon som visste att hon skulle springa då.
Citera
2015-08-06, 08:25
Medlem
Citat:

En park på kvällen är osannolikt för slump? Förklara gärna den tankegången då för mig så känns det som den mest typiska slumpartade situationen.
Citera
2015-08-06, 08:26
Medlem
Håller med, men man får försöka vara öppen för alla slags möjliga scenarier. Det här tragiska fallet visade ju att även de lugnaste människor kan drivas till mord.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2519&grupp=22227

Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Kanske. Vad vet vi om flickan då? Jag inser att det är fördomar, men det känns som att hon skulle ha kommit från en hyfsat ordentlig familj? De ringer polisen tidigt, inser att något är fel osv. Hon skulle ut och jogga. Jag tycker liksom att det låter "städat och fint". Men jag vet ju inte vem hon var. Jag tänker bara att det i så fall skulle ha blivit väldigt olyckligt, om hon lyckats få sig ett så dåligt umgänge som bragt henne om livet.
Citera
2015-08-06, 08:28
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Vad är det för klientel som hänger på det där Kairo-badet?
Samma fråga när det kommer till Utomhusgymmet?

Hur långt är det till Migrationsverkets verksamheter (de har av vad jag förstår mycket verksamhet i just Upplands Väsby)?

För att ta död på dina otroligt trånga synsätt så kan jag meddela dig att det mest är svenskar som bor i närheten.
Kairobadet besöks av allt från barnfamiljer till pensionärer i alla världens nationaliteter.

Migrationsverket ligger i Märsta. En bra bit ifrån kan man säga.

Området där flickan hittades är mest bestående av Svenssonfamiljer.
Citera
2015-08-06, 08:29
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adeptus
Snubblat och slagit i skallen i en sten? Enda jag kan tänka mig utöver brott. Lutar mer åt det sistnämnda tyvärr... Ligger joggingstråket nära någon förort?

Det finns i och för sig ett par djurarter som kan angripa människor, som älg och björn, även om det inte är så vanligt (om vi bortser från hundattacker). Jag kom faktiskt att tänka på att även rådjursbockar kan stånga, när jag här om dagen gick med min hund i en Stockholmsförort och vi råkade korsa väg med en bock som dök upp ur en dunge 3-4 meter från oss. Tanken slog mig hastigt, då den hade rejäla spjut till horn och först tog några steg mot oss istället för att stå stilla eller avvika. Förmodligen gick den bara ned de sista stegen i en sluttning, för sedan svängde den ändå lite innan den sprang förbi oss. Nu tror jag dock att sannolikheten att en bock skulle lyckas stånga ihjäl en vuxen är närmast noll (jag hade inte ens tänkt på hela stånggrejen, om jag inte hade haft hunden med mig, då jag brukar tänka på om andra hundar eller djur kan tänkas vara farliga för henne när hon är med). Men som sagt, ibland tar älgar, björnar och hundar livet av folk.
Senast redigerad av Europe 2015-08-06 kl. 08:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in