2015-08-06, 10:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Som sagt, du får skilja mellan olika typer av brott. Vid en överfallsvåldtäkt i Rinkeby eller Tensta så är sannolikheten för det du kallar "MENA" betydligt högre än vid en överfallsvåldtäkt i närheten av Kebnekaise.

Just aktuellt joggingstråk förefaller vara i ett ganska så "vitt" område, vilket rimligen minskar sannolikheten för att GM är av utomnordisk härkomst, i jämförelse med en genomsnittlig överfallsvåldtäkt. Nu vet vi ju dock inte om det rör sig om en överfallsvåldtäkt överhuvudtaget. Men att det finns ett sexuellt motiv är nog det mest troliga, våldtäkt eller försök till våldtäkt.

Själv har jag svårt att förstå fixeringen vid GM:s ursprung.
Bidragsturister finns överallt i dessa dagar så det stämmer tyvärr inte längre.
Citera
2015-08-06, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobbe
Fy fan vad hemskt

Jag har sprungit och promenerat det spåret flertal gånger senaste halvåret. På dagtid möter man ett par joggare och lite senare på kvällstid möter man sällan någon alls.

För att komma upp till spåret tar man sig förbi skola/fotbollsplats. Där är alltid fullt med drägg (sport-fånar) och moppepojkar.

Karta:
http://upload.smulan.se/4pQFfunO

Flyttade från Väsby i måndags, men har kära vänner som bor kvar ett stenkast därifrån.

Svenskar eller utlänningar?
Citera
2015-08-06, 10:14
Medlem
Beeenjamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Vad var förresten hennes "hemförhållanden"? Läste nånstans att hon studerar i Umeå, innebär det att hon nu under sommaren bodde hos sina föräldrar? Var det då dessa som anmälde henne saknad?

Någon info om pojkvän eller dylikt?

Nja, har hon något svartsjukt ex/make/pojkvän så säger nog statistiken att dessa är någorlunda troliga förövare.
Är så inte fallet så är det dock som du säger.

Era statistik-bögar, lägg av! Förstör inte tråden!

OnT:

Kanske Hagamannen är lite törstig så Ida blev hans offer?
Citera
2015-08-06, 10:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Du har väl till viss del rätt. Men att beakta är att vi famlar lite med händelseförlopp här. Om hon var där själv så är statistiken mer mot ensam galning men om hon inte var det så är statistiken mot nära relation. Jag vill bestämt hävda att det är VÄLDIGT ovanligt med att ensamma galningar mördar. Visst kan det vara en överfallsvåödtäkt som gått snett men det är också ovanligt.

Tidningarna skriver mer om "okänd GM" än om "känd GM" det är därför så många tror det är vanligt.

De uppgifter vi hittills tagit del av tyder på att hon var där ensam. Om det skulle vara så att hon hade sällskap med någon när hon motionerade så bör han vara misstänkt vid det här laget.

Det är inte helt ovanligt att det inte finns någon relation mellan GM och BO – har för mig att av de uppklarade fallen är det runt 10 procent. Men de flesta mord är ju i praktiken uppklarade mer eller mindre direkt, så är inte fallet här, så sannolikheten för avsaknad av relation mellan GM och BO är betydligt högre än 10 procent. (Plus omständigheter som plats, ingen känd hotbild, ingen strulmaja, osv..)
Citera
2015-08-06, 10:16
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Fy fan vad hemskt

Jag har sprungit och promenerat det spåret flertal gånger senaste halvåret. På dagtid möter man ett par joggare och lite senare på kvällstid möter man sällan någon alls.

För att komma upp till spåret tar man sig förbi skola/fotbollsplats. Där är alltid fullt med drägg (sport-fånar) och moppepojkar.

Karta:

Flyttade från Väsby i måndags, men har kära vänner som bor kvar ett stenkast därifrån.

Fast nu tog hon bilen och då parkerar hon med all sannolikhet vid parkeringen intill gymnastiksalen. Alltså nästan precis vid starten av spåret.
Citera
2015-08-06, 10:17
Medlem
Mattemat1kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Skulle inte tro det, men i din vanföreställdavärld tror du säkert det är så. Med det stora mottagande från andra länder med människor som skiter högaktningsfullt i ett människoliv så är det som det är. Ligger det en flyktingförläggning i närheten?

Vem är det som lever i en vanföreställande värld, jag eller du? "Stora mottagande" Vet du hur lite Sverige egentligen tar in jämfört med andra länder? Nej det gör det inte, den enda flyktingsförläggningen jag har sett i Väsby är mot Löwet där finns det ett HVB hem som heter "Väsby HVB"
Citera
Medlem
Är det verkligen 100% bekräftat att det är Ida som är BO?? Har ringt överallt men ingen som svarar och har försökt läsa igenom hela tråden men jävligt svårt när man skakar. /Orolig vän
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finneiarslet
Svenskar eller utlänningar?

Mix så klart! Flera gånger som jag tyckte de var obekvämt att springa där förbi. Litar inte på IQ-befriade sport-fånar.
Citera
2015-08-06, 10:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Bidragsturister finns överallt i dessa dagar så det stämmer tyvärr inte längre.

Det stämmer visst. Stockholm är hyfsat segregerat, och aktuellt område är förhållandevis svenskt.
Citera
2015-08-06, 10:18
Medlem
Citat:
Fy fan vad hemskt

Karta:

Kanske är Gm ofta och spelar fotboll samt bor i närområdet?.
Citera
2015-08-06, 10:19
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
De uppgifter vi hittills tagit del av tyder på att hon var där ensam. Om det skulle vara så att hon hade sällskap med någon när hon motionerade så bör han vara misstänkt vid det här laget.

Det är inte helt ovanligt att det inte finns någon relation mellan GM och BO – har för mig att av de uppklarade fallen är det runt 10 procent. Men de flesta mord är ju i praktiken uppklarade mer eller mindre direkt, så är inte fallet här, så sannolikheten för avsaknad av relation mellan GM och BO är betydligt högre än 10 procent. (Plus omständigheter som plats, ingen känd hotbild, ingen strulmaja, osv..)

Kan även vara en hon men den chansen är väl minimal.

Du som verkar följt händelsen. Jag såg på nyheterna imorse att en bil stod parkerad i skogen (äldre BMW). Har den någon koppling till det här eller är det någon polisman vid namn gunvald som inte orkade promenerar till brottsplatsen?
Citera
2015-08-06, 10:19
Medlem
Ingen verkar fundera särskilt mycket över att en av bilarna som togs i beslag hade krossad bakruta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in