2015-08-04, 08:15
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
USA har nog inga problem med att bomba skiten ur kurderna, vilket blir svaret om PKK tar hjälp av Ryssland. Ryssland stödker terrorister som vi vet och har alltid gjort, PKK fick stöd av Sovjetunionen och ISIS består till stor del av ryssar. Frågan är om kurderna i Syrien skulle kapa banden till PKK som Barzani gjort i Irak? Kurderna i Syrien lär inte klara sig länge om de ställs mot USA. Leds YPG direkt av PKK? Har YPG någon egen ledare alls?

Kan du vara konsekvent någon gång? Ditt påstående om att Ryssland stödjer terrorister blir bara löjligt när du på samma gg glömmer att nämna vilka USA har stöttat de senaste 100 åren. Jag ska ge dig några ledtrådar, mujhadin i Afghanistan under 80 - talet, terrorister men i västlig media kallat"rebeller" i Libyen när man störtade khadaffi samt olika militanta grupper på Balkan. Glöm heller inte bort vilka diktatorer som man gett vapen och haft fördelaktiga avtal med för att sedan vända dem ryggen och införa "demokrati" i deras land. Både du och jag vet hur de sagorna har slutat

Samma sak gäller syrien som en gg var ett land där iaf john kerry med fru kunde äta middag tillsammans med assad och hans fru, tror att fotot är från 2009.

[url]https://www.google.se/search?q=assad john kerry
Citera
2015-08-04, 09:20
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Kan du vara konsekvent någon gång? Ditt påstående om att Ryssland stödjer terrorister blir bara löjligt när du på samma gg glömmer att nämna vilka USA har stöttat de senaste 100 åren. Jag ska ge dig några ledtrådar, mujhadin i Afghanistan under 80 - talet, terrorister men i västlig media kallat"rebeller"

Din okunniga #¤%, Sovjetunionen anföll Afghanistan och hade ihjäl en miljon människor. Vet du vad Sovjetunionen var ens? De var iaf samma som samtidigt stöttade PKK, de kommunistiska terrorister som mördade andra kurder i Sverige. PKK finns i Syrien, både direkt och indirekt. YPG är en skapelse av PKK bland annat:
Citat:
Demokratiska unionspartiet (PYD) i Rojava och dess ordförande Saleh Muslim står PKK mycket nära. PKK samarbetar med PYD via organisationen ENKS. ENKS och PYD har tecknat ett samarbetsavtal i juli 2012 och bildade Kurdiska högsta kommittén som har en väpnad gren, Folkets försvarsenheter (YPG). I avtalet statueras att erövrade områden i Syrien skall samregeras gemensamt av ENKS och PYD tills allmänna val kan hållas.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kurdistans_arbetarparti#Organisationer_som_st.C3.B 6djer_PKK_.28Kurdistans_arbetarparti.29

Citat:
i Libyen när man störtade khadaffi samt olika militanta grupper på Balkan. Glöm heller inte bort vilka diktatorer som man gett vapen och haft fördelaktiga avtal med för att sedan vända dem ryggen och införa "demokrati" i deras land. Både du och jag vet hur de sagorna har slutat
Liksom Ryssland ligger bakom terrorister så stöttade Sovjetunionen Khaddafi, Saddam och serbiska folkmördare. Nu säljer Ryssland gamla stridsvagnar och flygplan dyrt till Syrien samtidigt som man stödjer terroristerna ISIS och PKK på samma sätt genom vapenhandlare kopplade till maffian i Kreml.

Citat:
Samma sak gäller syrien som en gg var ett land där iaf john kerry med fru kunde äta middag tillsammans med assad och hans fru, tror att fotot är från 2009.
Och? Vari ligger problemet att de åt middag tillsammans, herr islamist?
Citera
2015-08-04, 09:20
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Kan du vara konsekvent någon gång? Ditt påstående om att Ryssland stödjer terrorister blir bara löjligt när du på samma gg glömmer att nämna vilka USA har stöttat de senaste 100 åren. Jag ska ge dig några ledtrådar, mujhadin i Afghanistan under 80 - talet, terrorister men i västlig media kallat"rebeller"

Din okunniga #¤%, Sovjetunionen anföll Afghanistan och hade ihjäl en miljon människor. Vet du vad Sovjetunionen var ens? De var iaf samma som samtidigt stöttade PKK, de kommunistiska terrorister som mördade andra kurder i Sverige. PKK finns i Syrien, både direkt och indirekt. YPG är en skapelse av PKK bland annat:
Citat:
Demokratiska unionspartiet (PYD) i Rojava och dess ordförande Saleh Muslim står PKK mycket nära. PKK samarbetar med PYD via organisationen ENKS. ENKS och PYD har tecknat ett samarbetsavtal i juli 2012 och bildade Kurdiska högsta kommittén som har en väpnad gren, Folkets försvarsenheter (YPG). I avtalet statueras att erövrade områden i Syrien skall samregeras gemensamt av ENKS och PYD tills allmänna val kan hållas.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kurdistans_arbetarparti#Organisationer_som_st.C3.B 6djer_PKK_.28Kurdistans_arbetarparti.29

Citat:
i Libyen när man störtade khadaffi samt olika militanta grupper på Balkan. Glöm heller inte bort vilka diktatorer som man gett vapen och haft fördelaktiga avtal med för att sedan vända dem ryggen och införa "demokrati" i deras land. Både du och jag vet hur de sagorna har slutat
Liksom Ryssland ligger bakom terrorister så stöttade Sovjetunionen Khaddafi, Saddam och serbiska folkmördare. Nu säljer Ryssland gamla stridsvagnar och flygplan dyrt till Syrien samtidigt som man stödjer terroristerna ISIS och PKK på samma sätt genom vapenhandlare kopplade till maffian i Kreml.

Citat:
Och? Vari ligger problemet att de åt middag tillsammans?
Citera
2015-08-04, 09:21
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Citat:

Citat:

Citat:
Och? Vari ligger problemet att de åt middag tillsammans? Ett problem med MENA är att de alltid ska skylla på någon annan för deras egna hat och våld.
Citera
2015-08-04, 09:28
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Kan du vara konsekvent någon gång? Ditt påstående om att Ryssland stödjer terrorister blir bara löjligt när du på samma gg glömmer att nämna vilka USA har stöttat de senaste 100 åren. Jag ska ge dig några ledtrådar, mujhadin i Afghanistan under 80 - talet, terrorister men i västlig media kallat"rebeller" i Libyen när man störtade khadaffi samt olika militanta grupper på Balkan. Glöm heller inte bort vilka diktatorer som man gett vapen och haft fördelaktiga avtal med för att sedan vända dem ryggen och införa "demokrati" i deras land. Både du och jag vet hur de sagorna har slutat

både det första inlägget som jag citerar ovan och den rättelse som jag nyss skrev blir inte korrekta och saknar text. orkar inte skriva om men kan säga så pass mycket att jag inte är islamist eller muslim. Dock verkar du vara hjärntvättad av amerikansk propaganda så det skriker om det.
Senast redigerad av falsk_mekaniker 2015-08-04 kl. 09:37.
Citera
2015-08-04, 09:36
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
detta inlägg blev tyvärr pga tekniska priblem inte fullständigt och saknar hälften av texten, bla skulle länken jag postade visa att john kerry med fru så sent som år 2009 år middag med bashar assad och hans fru i syrien https://www.google.se/search?q=assad+john+kerry&oq=assad+johb&aqs=chrome .1.69i57j0l3.3389j0j4&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&espv=1&ie=UTF-8#imgrc=Qrs1BqrGumlmEM%3A

det jag skrev som inte kom med var att Obama nu sitter som president sista året och behöver inte oroa sig för att bli omvald eller ej då han suttit i 8 år.

Den perfekta planen som pågått under 5 år håller på att avslutas. Man har låtit assad och syrien försvagats genom ett blodigt inbördeskrig dör man splt vapen ich militär utrustning till assads motståndare, nu ser man chansen att göra en slutgiltig attack som ska störta assad.

Man får bara hoppas att Obamas onda planer stoppas.
Det är inte Obama som som skapat mentalsjuka islamister, Obama skrev inte koranen, lika lite som han stod bakom muslimska brödraskapets kuppförsök 1982. Det var samma sak då när islamisterna försökte ta över Syrien genom att gömma vapen i moskéer och angripa polis och militär. Hade mellanöstern sluppit djävulens bok koranen och istället hållt sig till bibeln så hade det varit en lugnare plats, se på de kristna i Syrien, se på druserna och assyrierna som inte deltar i kriget.
Dessa muslimer är en cancersvulst bland annat inom kurderna där många sunnimuslimska kurder kämpar för ISIS och dödar andra kurder, de väljer det onda islam istället för det andra sjuka kurdiska projektet om ett etniskt rent "kurdistan". Förutom att USA förklarat krig mot terroristerna inom gamla al-qaida, nusra och ISIS, så är det sunnimuslimer själva som står bakom terrorismen. De kämpar varken för USA eller Ryssland utan dessa MENA är själva orsaken och verkan som alltid i mellanöstern, och som alltid försöker ni skylla på USA.

Middag med Kerry... Patetiskt. Vad är väl en middag med Kerry jämfört med galna islamister som halshugger folk och bränner barn levande? Där visar islamisterna sin mörka onda själ.
Senast redigerad av Xelious 2015-08-04 kl. 10:05.
Citera
2015-08-04, 19:24
Medlem
Jag har inte hängt med i händelseutvecklingen på ett antal veckor nu, men har som hastigast försökt att uppdatera mig gällande de nuvarande förhållandena på marken. Sammanfattningsvis uppfattar jag läget enligt följande:

- Rebellernas offensiv i Daraa har avstannat utan att de gjort några framsteg; korridoren till Damaskus är fortfarande öppen.

- IS är på väg att förlora sina sista fästen i Hasaka stad; YPG har tagit över områden som tidigare hölls av regeringsstyrkor.

- Fronten böljar fram och tillbaka i västra Idlib/norra Hama, men regeringsstyrkorna är på frammarsch.

- Hizbollah/SAA har snart kontrollen över hela Zabadani.

- Fronten är stabil runt Palmyra; SAA har inte gjort något försök att återta staden.

Korrigera mig gärna om jag har fel och fyll gärna i om jag missat något. Någon som vet hur läget ser ut i Aleppo?
Citera
2015-08-04, 19:32
Medlem
White.Sauces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilsnbe
Putin sätter turken på plats och säger att de kan dra åt helvete.

Russian president to Turkish ambassador: "tell your dictator President he can go to hell along with his ISIS terrorists, I will make Syria a 'Big Stalingrad' for him!"

http://awdnews.com/top-news/russian-president-to-turkish-ambassador-tell-your-dictator-president-he-can-go-to-hell-along-with-hi s-isis-terrorists,-i-will-make-syria-a-big-stalingrad-for-him

Kurden greppar efter halmstrå och gör en kurd-klassiker i repris. Fabricera historia, upprepa högt tills det är sant.

För att strö salt i ditt sår så har turk-ryss förhållandet aldrig varit bättre.
Senast redigerad av White.Sauce 2015-08-04 kl. 19:34.
Citera
2015-08-04, 20:56
Medlem
Intressant fakta- framförallt till er som har stora förväntningar på Turkiets delaktighet. Medan USA har utfärdat över 2000 bombningar mot IS har Saudi, Jordan, Arab emiraterna och Bahrain tillsammans utfärdat 100+. Dvs. nästan lika mkt som Danmark som ligger på cirkus 109 och Holland som också för tillfället ligger på 100+.

De sunnitiska ländernas kamp mot IS är en ytterst stor besvikelse, hur mycket tror ni Turkiet kommer ligga på om 3 månader? 50? Hur är det möjligt att Danmark bombat lika mycket som de sunnitiska länderna tsm.
Senast redigerad av Stockholm- 2015-08-04 kl. 20:58.
Citera
2015-08-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White.Sauce

För att strö salt i ditt sår så har turk-ryss förhållandet aldrig varit bättre.

Haha och det tror du att vi ska svälja? Putins enda militärabas finns i Syrien och det tänker han inte låta turkarna ta ifrån honom. Enkel logik Kina+Ryss+Shiiter vs USA+Sunniter (och wahabiter). Hur kan du tro på vad Sultanen Erdogan säger? Skäms han inte att be Putin stödja deras kampanj? Vad sa ryssen när Turkiet talade om att gå in i Syrien med fotsoldater? NEJ, det kommer jag inte att tillåta. Shiiterna samt Assad kommer kämpa in i det sista, om det krävs kommer de som Putin sa omvandla Syrien till Stalingrad. USA är politiskt begränsade för att utöka sin närvaro, efter Irak lär man inte vilja se ytterligare amerikanska stövlar i MÖ. Snart är det val i USA, ett sådant beslut lär man inte ta förrens efter valet så om turken på egen hand agerar på syrisk mark lär man stå kvar med världens största bajspåse. Som man säger i Uludag: Dun boktunuz , bugun koktunuz amina koyum. De som har bollar nog att ta ett sådant beslut är republikanerna, ja de som uppskattar kurdernas insats och som även kan tänka sig se ett Kurdistan inom kort.
Senast redigerad av Stockholm- 2015-08-04 kl. 21:16.
Citera
2015-08-04, 22:02
Medlem
LeifD2s avatar
Syrien är väl redan lite av ett stalingrad?

Frågan är bara när man blir klara och vad som händer då. Syrien som nation finns i praktiken inte kvar och kan betraktas som historia. Och turkiet vill nog knappast involvera sig mer än idag, med trupper på marken. Man vet mer än väl vilken röra Syrien och har blivit och det är svårt att få något vettigt uträttat där.

Får se hur länge Assad och hans folk håller emot. Kanske blir den 3 delar; en sunni, en kurdisk och en shia.
Citera
2015-08-04, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Syrien är väl redan lite av ett stalingrad?

Frågan är bara när man blir klara och vad som händer då. Syrien som nation finns i praktiken inte kvar och kan betraktas som historia. Och turkiet vill nog knappast involvera sig mer än idag, med trupper på marken. Man vet mer än väl vilken röra Syrien och har blivit och det är svårt att få något vettigt uträttat där.

Får se hur länge Assad och hans folk håller emot. Kanske blir den 3 delar; en sunni, en kurdisk och en shia.

Jag tror verkligen på Assad den här gången. Vad Turkiet sagt är att de absolut inte kommer att tillåta landet splittras i flera nationer, dvs inget Kurdistan i Syrien, möjligtvis sunnitisk. Det lär inte någon vilja, kanske om 5 år, men i dagsläget finns det hopp bland krigets aktörer om en vinst. Det är en slags jämviktsbalans i Syrien, om Assad & Co växer sig starkare kommer motståndarna också göra det.

Det finns dock två saker som förändrats som möjligtvis kan förändra balansen:

Det första är att USA mer eller mindre slutit fred med Iran. Kan det vara ett tecken på att Iran inte kommer att öka sin närvaro i kriget?

Det andra är att finns en mer enad front mot IS som idag är effektiv, främst i Irak. Om IS blir svagare kan det bli lite knepigt för anti-Assad gänget. När det gäller Syrien försöker Turkiet redan nu utrota den här effektiva fronten vars främsta syfte är att utrota IS. Så, vem vet? I ett scenario där IS dör ut blir det intressant o se hur Assads motståndare ska ersätta IS:s styrkor. Jag personligen tror att man kommer att följa Turkiets linje, dvs att man börjar med en IS -frizon (gör sig av med kurderna) för att sedan låta Hezbollah och Assad strida mot IS, medan man i Irak utrotar IS helt. Två flugor i samma smäll.

Jag ser dock ingen riktig lösning i konflikten, därav kan USA och allierades inställning mot alternativa lösningar förändras.

Hehe, motsäger mig själv ett flertal gånger- om jag var alltför otydlig förklarar jag gärna mina teorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in