2015-08-03, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Med tanke på att de av USA tränade är 60 personer så lär det inte märkas. De som blev bombade för att de attackerat dessa 60 var al-nusra.

Problemet USA har är att de inte får använda Incirlik till att stödja PKK-terroristernas systerorganisationer YPG och YPJ. Turkiet säger nej och det är vettigt. Men vad ska USAF då ha basen till? Rent strategiskt borde de hjälpa Assad men det vill Turkiet inte se och USA vill såklart inte göra det.

Dom kommer åt Nusra och övriga fraktioner ernklare från Incirlik, dom kanske inte får bomba där YPG behöver hjälp från basen men dom kan lätt bomba andra mål som "straff" om några av dessa grupper ger sig på USAs "allierade".

Vilket verkar fallet, det ser mörkare ut än förut men USA har inte släppt YPG eller Kurderna och jag tror dom är redo för Turkens/Assads nästa steg.

PKK/Turkiet är collateral damage för Amerikanarna, PKK för att dom offiecellt är en terrorganisation och Turkiet för att jag ärligt tror att USA är trötta på Turkiet men kan inte officiellt göra så mycket så att skapa lite obalans är Medicinen

Dessutom var allt snack om en Buffertzon just skitsnack inget officiellt från väst om detta mer än Kerdogans våta dröm.
Citera
2015-08-03, 13:56
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nello
Dom kommer åt Nusra och övriga fraktioner ernklare från Incirlik, dom kanske inte får bomba där YPG behöver hjälp från basen men dom kan lätt bomba andra mål som "straff" om några av dessa grupper ger sig på USAs "allierade".

Vilket verkar fallet, det ser mörkare ut än förut men USA har inte släppt YPG eller Kurderna och jag tror dom är redo för Turkens/Assads nästa steg.

PKK/Turkiet är collateral damage för Amerikanarna, PKK för att dom offiecellt är en terrorganisation och Turkiet för att jag ärligt tror att USA är trötta på Turkiet men kan inte officiellt göra så mycket så att skapa lite obalans är Medicinen

Dessutom var allt snack om en Buffertzon just skitsnack inget officiellt från väst om detta mer än Kerdogans våta dröm.
PKK är även med på USAs terrorlista. Om kurderna i Syrien stödjer PKK så kommer de snart bli fiender också. Till exempel om de attackerar Turkiet från Syrien. YPG är inget mot Turkiet om USA tvingas välja.
Citera
2015-08-03, 15:58
Medlem
BuzzMeekss avatar
Det blev stopp i FN men nu har fredspristagaren beslutat att det kan ändå vara aktuellt med bombningar av regimen i Syrien. Alla som går emot de av USA- stödda islamisterna riskerar utrotning. Dags att ge Assad "bomben" i försvar.

http://unvis.it/www.svd.se/usa-kan-anfalla-assadstyrkor/om/kriget-i-syrien

http://www.zerohedge.com/news/2015-08-03/obama-authorizes-defensive-airstrikes-against-assad-regime-syria
Senast redigerad av BuzzMeeks 2015-08-03 kl. 16:16.
Citera
2015-08-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks
Det blev stopp i FN men nu har fredspristagaren beslutat att det kan ändå vara aktuellt med bombningar av regimen i Syrien. Alla som går emot de av USA- stödda islamisterna riskerar utrotning. Dags att ge Assad "bomben" i försvar.

http://unvis.it/www.svd.se/usa-kan-anfalla-assadstyrkor/om/kriget-i-syrien

http://www.zerohedge.com/news/2015-08-03/obama-authorizes-defensive-airstrikes-against-assad-regime-syria
De kommer nog inte att bomba regimen. USA ger nog en signal till Assad att de ska hålla sig borta från deras moderata rebeller som ska bekämpa isis.

Fast å ena sidan vet man aldrig, detta kan vara en del av överenskommelsen med burkarna, vem är mer besatt än Erdogan att besegra Assad? Dessa rebeller kan komma med falska rapporteringar om att SAA anföll dem. Det kanske är planen.
Citera
2015-08-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
De kommer nog inte att bomba regimen. USA ger nog en signal till Assad att de ska hålla sig borta från deras moderata rebeller som ska bekämpa isis.

Fast å ena sidan vet man aldrig, detta kan vara en del av överenskommelsen med burkarna, vem är mer besatt än Erdogan att besegra Assad? Dessa rebeller kan komma med falska rapporteringar om att SAA anföll dem. Det kanske är planen.

Om rebellerna lyckas mot IS, så är det nog Assad nästa.
Citera
2015-08-03, 22:01
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Om rebellerna lyckas mot IS, så är det nog Assad nästa.

Rebellerna är ca 5000. ISIS har i princip obegränsat med folk att tillgå. Det är liksom ingen brist på frivilliga att ta upp vapnet när en broder fått bita i gruset (finne ju inget gräs där att bita i).

I nuläget så är bara frågan hur lång tid det tar innan ISIS tar över allt av Syrien som inte kurderna lyckas försvara.
Assad kommer att nötas nu. Inte mer med det.

USA stöder ISIS genom att försvaga Assad och har gjort så hela tiden. Det enda som är av intresse är att få bort Assad. Vad som kommer istället är inte en fråga.
Citera
2015-08-04, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Rebellerna är ca 5000. ISIS har i princip obegränsat med folk att tillgå. Det är liksom ingen brist på frivilliga att ta upp vapnet när en broder fått bita i gruset (finne ju inget gräs där att bita i).

I nuläget så är bara frågan hur lång tid det tar innan ISIS tar över allt av Syrien som inte kurderna lyckas försvara.
Assad kommer att nötas nu. Inte mer med det.

USA stöder ISIS genom att försvaga Assad och har gjort så hela tiden. Det enda som är av intresse är att få bort Assad. Vad som kommer istället är inte en fråga.

Njae, USA stödjer ju även andra rebeller. IS krigar ju minst lika mycket med andra rebeller som med Assad?

Inte en chans att IS finns kvar om ett år eller två.
Citera
2015-08-04, 01:48
Bannlyst
Putin sätter turken på plats och säger att de kan dra åt helvete.

Russian president to Turkish ambassador: "tell your dictator President he can go to hell along with his ISIS terrorists, I will make Syria a 'Big Stalingrad' for him!"

http://awdnews.com/top-news/russian-president-to-turkish-ambassador-tell-your-dictator-president-he-can-go-to-hell-along-with-hi s-isis-terrorists,-i-will-make-syria-a-big-stalingrad-for-him
Citera
2015-08-04, 02:20
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilsnbe
Putin sätter turken på plats och säger att de kan dra åt helvete.

Russian president to Turkish ambassador: "tell your dictator President he can go to hell along with his ISIS terrorists, I will make Syria a 'Big Stalingrad' for him!"

http://awdnews.com/top-news/russian-president-to-turkish-ambassador-tell-your-dictator-president-he-can-go-to-hell-along-with-hi s-isis-terrorists,-i-will-make-syria-a-big-stalingrad-for-him

Verkar vara intressant utveckling i Turkiet, de ligger i Krig med Syrien samtidigt som ett inbördeskrig startat och nu verkar Ryssland vara villiga att beväpna kurderna. Det är mycket möjligt att vi kommer få se ett vilt Turkiet, mitt i sörjan kanske Grekland får en militärjunta som attackerar skiten från väster.
Citera
2015-08-04, 02:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Verkar vara intressant utveckling i Turkiet, de ligger i Krig med Syrien samtidigt som ett inbördeskrig startat och nu verkar Ryssland vara villiga att beväpna kurderna. Det är mycket möjligt att vi kommer få se ett vilt Turkiet, mitt i sörjan kanske Grekland får en militärjunta som attackerar skiten från väster.

Jag skrev i början att PKK-kriget har med Irans-kärnvapen avtal att göra. Ryssland har aldrig gillat Turkiet och behandlar sina tatar turkar som skräp. PKK får sina vapen från ryska vapenhandlare och de är inte terror listade i Ryssland. Men har jag missat att ryssarna vill beväpna kurder?
Grekland kan vakna till liv, inget är omöjligt och de kan närma sig till ryssarna.
Citera
2015-08-04, 02:34
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Jag skrev i början att PKK-kriget har med Irans-kärnvapen avtal att göra. Ryssland har aldrig gillat Turkiet och behandlar sina tatar turkar som skräp. PKK får sina vapen från ryska vapenhandlare och de är inte terror listade i Ryssland. Men har jag missat att ryssarna vill beväpna kurder?
Grekland kan vakna till liv, inget är omöjligt och de kan närma sig till ryssarna.

Om Erdogan attackerar syriska regeringen så ser jag det som konstigt om inte Iran och Turkiet beväpnar kurderna, de brukar vara rätt så konsekventa i sitt uppförande.
Citera
2015-08-04, 02:34
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
USA har nog inga problem med att bomba skiten ur kurderna, vilket blir svaret om PKK tar hjälp av Ryssland. Ryssland stödker terrorister som vi vet och har alltid gjort, PKK fick stöd av Sovjetunionen och ISIS består till stor del av ryssar. Frågan är om kurderna i Syrien skulle kapa banden till PKK som Barzani gjort i Irak? Kurderna i Syrien lär inte klara sig länge om de ställs mot USA. Leds YPG direkt av PKK? Har YPG någon egen ledare alls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in