2015-08-03, 20:33
Medlem
anteri17s avatar
Nanne... Det går ju inte att komma ifrån att det är en ganska kraftig underprestation av Bajen de senaste 10-12 matcherna. Och Nanne har huvudansvaret.

Varför är han så rädd att spela Khalili? Han måste ju vara hetare än Hallenius + Söderqvist. Stolligt värre.
Citera
2015-08-03, 20:52
Medlem
sodamans avatar
Så sjukt trubbigt anfallsspel hos Bajen. Blir liksom bara halvchanser hela tiden och allt ser jävligt krystat ut. Bajen behöver ett mer cyniskt anfallsspel annars kan man nog närma sig strecket med stormsteg.
Citera
2015-08-03, 20:53
Medlem
nomadics avatar
http://na.se/sporten/fotboll/inspark/1.3093733-axen-tror-inte-pa-crespo-mer-i-ar-

Axén räknar nu bort möjligheterna till att kunna använda sig av Crespo något mer den här säsongen.

Sundsvall samtidigt på väg att ta en trea.

Något mer? Just det, vår enda mittback som håller allsvensk klass är avstängd mot Peking till helgen.

Det går bra nu.
Citera
2015-08-03, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Molins verkar, förståeligt, inte nöjd med sin situation. Tråkigt för Malmö då hans vinnarskalle kan vara en rejäl tillgång.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/malmoff/article21205925.ab
Han har ärligt talat varit värdelös när han har fått hoppa in, så jag förstår varför Åge inte spelar honom. Jag tror tyvärr att han bara kommer att vara en skugga av den spelare han var innan skadan.
Citera
2015-08-03, 21:07
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodaman
Så sjukt trubbigt anfallsspel hos Bajen. Blir liksom bara halvchanser hela tiden och allt ser jävligt krystat ut. Bajen behöver ett mer cyniskt anfallsspel annars kan man nog närma sig strecket med stormsteg.

Nanne vill inte se cynisk fotboll, det låter vi andra lag(typ Djurgården) syssla med. Vi jobbar långsiktigt, då kommer man ingen vart om man spelar cyniskt.

För övrigt, som jag sa, Sundsvall är vårat spöklag. Torsk med 3-0 mot Gif Sundsvall... GIF SUNDSVALL. Fy fan. En stad som gud glömde och en tråkig fotbollsförening. Hade tagit livet av mig om jag bodde i Sundsvall. Fy fan. Jojjolag. Kan ni inte bara stanna i toppen av Superettan istället?
Citera
2015-08-03, 21:10
Moderator
easy_dans avatar
Frustrerande att inte rycka ifrån bottenlagen när chansen fanns, tycker Nanne gör helt fel byte när Israelsson tvingas kliva av och vi får in Silverholt istället. Ljuspunkten skulle väl vara att Kahili ser riktigt bra ut och kommer nog driva upp tempot i anfallsspelet rejält samt att han o Linus hade lite kombinationer som såg lovande ut.
Citera
2015-08-03, 21:11
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Varför är han så rädd att spela Khalili? Han måste ju vara hetare än Hallenius + Söderqvist. Stolligt värre.
Khalili är inte matchtränad...men jag skulle gärna spela honom ändå. Även på 50 % nivå så är han bättre. Tyvärr är Nanne så jävla feg. Han vill bara ha folk som jobbar bakåt likaväl som framåt.
Citera
2015-08-03, 21:15
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Khalili är inte matchtränad...men jag skulle gärna spela honom ändå. Även på 50 % nivå så är han bättre. Tyvärr är Nanne så jävla feg. Han vill bara ha folk som jobbar bakåt likaväl som framåt.

Ger Nanne Khalili 60 minuter i en match så är han ju inne i det. Jävla fegis.
Det tar ju tre matcher extra innan Khalil är fit om han bara får 25 minuters-inhopp.
Citera
2015-08-03, 21:18
Medlem
sodamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Nanne vill inte se cynisk fotboll, det låter vi andra lag(typ Djurgården) syssla med. Vi jobbar långsiktigt, då kommer man ingen vart om man spelar cyniskt.

För övrigt, som jag sa, Sundsvall är vårat spöklag. Torsk med 3-0 mot Gif Sundsvall... GIF SUNDSVALL. Fy fan. En stad som gud glömde och en tråkig fotbollsförening. Hade tagit livet av mig om jag bodde i Sundsvall. Fy fan. Jojjolag. Kan ni inte bara stanna i toppen av Superettan istället?
Inte så roligt med rolig fotboll om man åker ur. Sådär lät det hos oss 2009 också. Ser hellre att mitt lag vinner med brottarfotboll än förlorar med ett fint spel långsiktigt.
Citera
2015-08-03, 21:20
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe

Exakt vad är det som är långsiktigt egentligen? Bajen kommer naturligtvis rotera kraftigt i truppen på 2-3 års sikt. Vad är det som är långsiktigt? I mina öron vill Nanne köpa sig tid. Det är allt. En långsiktig process förutsätter att det intellektuella kapitalet stannar i klubben.

Han har hyllats helt okritiskt sedan han tog upp Bajen. Vad har han egentligen gjort som är extraordinärt, annat än att ta upp ett Bajen med överlägset störst spelarbudget till Allsvenskan?
Citera
2015-08-03, 21:20
Medlem
anteri17s avatar
Nanne gör ju något mellanting. Han har en idé om att spela en modern, teknisk och fartfylld fotboll - men vill göra det med mittfältsspelare som Persson, Israelsson och Haglund, samt fartspelare utan spelintelligens a la Hallenius och Söderqvist. Man kan undra om han är dum i huvudet på riktigt. Ens material måste ju passa den idé man har om hur fotboll ska spelas. Nu blir det mycket boll i ägo, men utan kreativitet nog.
Citera
2015-08-03, 21:22
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Exakt vad är det som är långsiktigt egentligen? Bajen kommer naturligtvis rotera kraftigt i truppen på 2-3 års sikt. Vad är det som är långsiktigt? I mina öron vill Nanne köpa sig tid. Det är allt. En långsiktig process förutsätter att det intellektuella kapitalet stannar i klubben.

Han har hyllats helt okritiskt sedan han tog upp Bajen. Vad har han egentligen gjort som är extraordinärt, annat än att ta upp ett Bajen med överlägset störst spelarbudget till Allsvenskan?

Trots att jag var Bajen-förespråkare inför säsongen, så har jag alltid sågat Nanne för detta. Så jävla patetiskt snack om att vara redo, etc, etc. Men Bajen-fansen har hittills försvarat dessa vidriga utspel. Nanne är så förmer att han borde få en smäll på käften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in