2015-07-15, 06:49
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Visst är det så. För att sätta saken i ännu mer perspektiv så vann Bajen nu senast mot nedflyttningskandidaten Falkenberg som inte har tagit en enda poäng på konstgräs.

Men visst, om vi lyckas slå Göteborg på söndag kommer jag säkert komma in här och börja gasta om SM-guld.
Det är väl redan fastslaget och klart att Malmö tar hem guldet i år?
Citera
2015-07-15, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Det är väl redan fastslaget och klart att Malmö tar hem guldet i år?

I.o.m att Malmö är ett deltagarlag i år så kommer dom inte att vinna.
Citera
2015-07-15, 12:10
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
I.o.m att Malmö är ett deltagarlag i år så kommer dom inte att vinna.

Nu får du skärpa dig.
Malmö kan aldrig vara ett deltagarlag! I malmö tänder man stjärnorna. I malmö har man brittiska fystränare. I malmö är snart Molis redo, då jävla #stackarsallsvenskan för snart #startarmaskinen.
Citera
2015-07-15, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superlalahej
Har sett alla bajens matcher så här långt. Bra början (på adrenalin och med Kennedy), sen lite baksmälla. Men vi har fört spelet nära på i alla matcher, även på bortaplan (och vi har haft många bortamatcher). Tror fortfarande på övre halvan, kanske topp 5 även om det är orealistiskt just nu med 10 pinnar upp. Solheim och Besara har imponerat mest hittills.
Topp-5? Inte en chans.
Sjundeplatsen är det bara två poäng upp till så den borde vi kunna nå sett till spelet då vi förtjänar betydligt mer än 17p såhär långt. Ovan där är det dock en stor lucka.

Håller inte med om att Solheim imponerat mest. Tycker både Sätra och Birkir varit bättre i försvaret med Birkir som vår absolut bästa spelare än så länge.

Skönt att Norling är en så bedrövlig tränare som petade Birkir så han kom till oss.
Citera
2015-07-15, 14:09
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Nu får du skärpa dig.
Malmö kan aldrig vara ett deltagarlag! I malmö tänder man stjärnorna. I malmö har man brittiska fystränare. I malmö är snart Molis redo, då jävla #stackarsallsvenskan för snart #startarmaskinen.

Vad är det här, sjunde vändan med samma skämt? Jag höjer ett varningens finger för att det börjar bli tröttsamt. Det här med brittiska fystränare småler jag dock åt fortfarande.

Allt sådant här hör förstås till - det är svårt att låta bli att håna andra när ens eget lag plötsligt ligger i topp. Men det här är allsvenskan, allt kan hända. Litegrann därför som vi var många malmöiter, även här på forumet, som höll oss ifrån snacket om deltagarlag och att det skulle vara synd om allsvenskan.

Stirrar man bara på tabellen så är nog guldet inte kört riktigt än, men ser man till lagets prestation under första halvan av serien så är det litet som talar för en uppryckning. Viktigast nu blir att hålla Göteborg borta från guldet. Och att avancera i CL-kvalet. Vilket blir tufft.
Citera
2015-07-15, 14:39
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Vad är det här, sjunde vändan med samma skämt? Jag höjer ett varningens finger för att det börjar bli tröttsamt. Det här med brittiska fystränare småler jag dock åt fortfarande.

Allt sådant här hör förstås till - det är svårt att låta bli att håna andra när ens eget lag plötsligt ligger i topp. Men det här är allsvenskan, allt kan hända. Litegrann därför som vi var många malmöiter, även här på forumet, som höll oss ifrån snacket om deltagarlag och att det skulle vara synd om allsvenskan.

Stirrar man bara på tabellen så är nog guldet inte kört riktigt än, men ser man till lagets prestation under första halvan av serien så är det litet som talar för en uppryckning. Viktigast nu blir att hålla Göteborg borta från guldet. Och att avancera i CL-kvalet. Vilket blir tufft.
Är det viktigaste att hålla Göteborg borta från guldet?
Citera
2015-07-15, 14:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII

För min del finns det underlag för att hålla Peking, Ellos och Stockholms stolthet borta från guldet.

Det kommer säkert att kännas gräsligt ifall Gnaget eller IFK Danmark tar guldet men inte som om de andra tre tar det.

Själv hoppas jag fortfarande på Di Blåe eller Norge FF som en del kallar oss.
Citera
2015-07-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
För min del finns det underlag för att hålla Peking, Ellos och Stockholms stolthet borta från guldet.

Det kommer säkert att kännas gräsligt ifall Gnaget eller IFK Danmark tar guldet men inte som om de andra tre tar det.

Själv hoppas jag fortfarande på Di Blåe eller Norge FF som en del kallar oss.

Vad har du mot Peking?
Citera
2015-07-15, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Vad har du mot Peking?

Om inget av de fem klubbarna vinner, så vinner troligen MFF.
Citera
2015-07-15, 15:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Vad har du mot Peking?

Jag har inget mot något av lagen men väl deras underlag. Jag är för gammal för "nymodigheter" som plastgräs i de två högsta serierna.
Citera
2015-07-15, 15:15
Medlem
Cruachans avatar
Citat:

Typ. Det vore fördjävla jobbigt att se er ta hem det. Men visst, väldigt viktigt att spela i Europa nästa år också.
Citera
2015-07-15, 15:21
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Hade nog varit bittert för malmöiterna som gärna titulerar sig mesta mästarna om Göteborg glider upp på 19 samtidigt som Mff tvingas släcka en stjärna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in