2015-08-01, 18:33
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersonicc
Kritiskt för DIF nu att Colleys skada inte är allvarlig.

Har väl bildat ett av seriens två bästa mittlås tillsammans med Bergström.

Båda 22 år.
Oroväckande med alla skador de senaste veckorna.
Citera
2015-08-01, 18:38
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Ett bättre lag än Häcken kommer att straffa vårt låga försvarsspel mer. Mittfältet var snudd på offensivt odugligt idag, bara en massa bolltransporter, säkra pass och långbollar. Hur många omställningslägen klantade vi inte bort?

Mvh,
Serieledarna

Slogs det ens en jävla boll i djupled centralt?...Trött på att allt ska handla om inlägg. Lite fantasi tack!
Citera
2015-08-01, 18:42
Medlem
Shuyins avatar
De blå laget kan ju vänta med att ropa ut sig till serieledare efter full spelad omgång, men visst är det imponerande med bristfälliga resurser och spelarmaterial att ta så mycket poäng. Galen svit rentav. I bästa fall får vi med oss 1-1 i derbyt är känslan just nu.
Citera
2015-08-01, 18:57
Medlem
ZlatanManias avatar
Göteborg lär bli serieledare imorgon så njut medan ni kan Djurgården.

Men jag är väldigt förvånad och faktiskt imponerad över er poängskörd såhär långt, efter derbyt mot Bajen var man alldeles övertygad om att detta skulle bli ännu en mitten/nedre halvan säsong men sen dess har Djurgården inte förlorat en enda match! Det är ett faktum som är svårt att greppa.

Ni har ett fungerande kollektiv och det skall inte underskattas, nu skriver jag inte så för att jinxa vilket känns värt å poängtera och tills derbyt är vi favoriter om det nu inte inträffar olyckliga grejer mot Peking eller Atromitos. Vad man själv tror är en annan femma, vi har gjort en grej av att det kommer va 1421 dagar sen ni senast slog oss och det skulle va så typiskt om det bet oss i arslet..

Guldet tror jag fortfarande går till Göteborg, men det börjar bli dags att dom "get their shit together" samt presenterar en ersättare till Vibe.
Citera
2015-08-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Göteborg lär bli serieledare imorgon så njut medan ni kan Djurgården.

Men jag är väldigt förvånad och faktiskt imponerad över er poängskörd såhär långt, efter derbyt mot Bajen var man alldeles övertygad om att detta skulle bli ännu en mitten/nedre halvan säsong men sen dess har Djurgården inte förlorat en enda match! Det är ett faktum som är svårt att greppa.

Ni har ett fungerande kollektiv och det skall inte underskattas, nu skriver jag inte så för att jinxa vilket känns värt å poängtera och tills derbyt är vi favoriter om det nu inte inträffar olyckliga grejer mot Peking eller Atromitos. Vad man själv tror är en annan femma, vi har gjort en grej av att det kommer va 1421 dagar sen ni senast slog oss och det skulle va så typiskt om det bet oss i arslet..

Guldet tror jag fortfarande går till Göteborg, men det börjar bli dags att dom "get their shit together" samt presenterar en ersättare till Vibe.
Väl talat, jag var övertygad om att Djurgården skulle slåss i botten efter att ha startat säsongen så dåligt som man gjorde. Nu tror jag precis som du att IFK Göteborg kommer vinna guldet då Djurgårdens lag inte är tillräckligt bra på pappret även Elfsborg kommer gå om tror jag. Vaknar även Malmö till liv så kan det bli en kamp om tredjeplatsen. Lyckas man bli topp 3 har man gjort det väldigt bra. Något säger mig att Djurgården är på väg att inleda en ny storhetstid.
Citera
2015-08-01, 19:49
Medlem
nygards avatar
Allt är vår lednings fel. Alldeles för stor spelaromsättning som bara skapar en jävla massa instabilitet. Och för mycket experimenterande med startelvor/spelsystem hit och dit. Det går bara inte. När det här laget får chans att spela ihop sig är jag övertygad om att det kommer se bättre ut. Men nu... nej. Uselt

Visst, det är fortfarande inte kört men jag har extremt svårt att tro på att det ska gå vägen. Hoppas dif eller peking tar det.
Citera
2015-08-01, 20:37
Bannlyst
Sam Johnson, vilken frälsare!
Det kändes att 1-1 låg i luften och mycket riktigt kom målet. Men med vilja, kämparglöd och sjuhelsikes moral så kommer 2-1. Jag tror vi alla tände till efter 1-1 och sjöng in Tvåan!
Det var som om Sam Jonson fick Redbull-vingar och flög igenom hela planen och in i mål!

Härligt! Serieledning! Hybris? Kanske, men det är långt kvar..
Citera
2015-08-01, 20:58
Medlem
För övrigt ganska anmärkningsvärt att INGEN spelare har gjort hattrick i Allsvenskan i år och då har ändå 139 matcher spelats.
Citera
2015-08-01, 21:34
Medlem
InnesIs avatar
Jag kan också säga att jag är imponerad av Djurgården. Jag har visserligen inte sett dem spela speciellt mycket men resultaten talar sitt tydliga språk. Innan säsongen var jag tveksam. Värvningarna kändes osäkra och i viss mån tråkiga och när allt drog igång såg det riktigt dåligt ut. Men uppenbarligen finns det något där, lagarbete, som verkligen har klickat. Jag har hela tiden trott att denna våg varit osannolik och att ni skulle falla igenom efter ett tag. Men hittills har det inte skett. Det är ett styrkebesked i sig.

Som Hammarbyare håller jag mest koll på de nedre regionerna i tabellen eftersom det är där vi hotas. Än så länge har vi ett försprång vad gäller lagen runt strecket men det är inte så långt som det borde vara. Därför känner jag mig tämligen nöjd när lagen under och runtomkring oss tappar i poäng. Vi har gått knackigt den senaste tiden även om spelet har sett ok ut de senaste 4 eller 5 matcherna (dock med dålig utdelning vad gäller poängen).

Har gjort en analys vilken säger att om man får över 31 poäng så är man alltid säker från de tre sista platserna i en Allsvenska med 16 lag. Ser därför detta som första delmålet och sedan i andra hand att klättra ännu högre. Men visst, realistiskt känns det som om vi kommer sluta ungefär där vi nu ligger.
Citera
2015-08-01, 21:52
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Grymt viktig vinst. Tror inte vi tar AIK när Goitom är i det stimmet han är i dessvärre och när vi dessutom saknar Walker och framförallt Haris som varit fantastisk i år...och när vi dessutom spelar Björkström i backlinjen. Vad har Stefan Karlsson gjort för att gå från ordinarie med 9 assists förra året till att bli helt petad i år?
Tappar kanske lite offensivt med Björkström men vi vinner tillbaka det mångfalt defensivt. Virrpannan Karlsson låg bakom så många baklängesmål förra säsongen...
Citera
2015-08-01, 22:21
Medlem
Där cementerade djurgården det stora favoritskap som dom inför derbyt redan hade. 15 raka utan förlust, serieledning, och inga tecken på svaghet medan vi (gnaget) gjorde en svag match mot ett grekiskt lag ingen hört talas om, en backlinje som inte ens platsar i div 5 som bidragit till 9 insläppta mål de tre senaste matcherna (europaspel inräknat), missnöje med Alm, missnöje med arenan, missnöje med tabellplaceringen och trolig förlust mot Norrköping. Inget talar för oss nu. Skönt att känna underdogskänslan för en gångs skull iaf.
Citera
2015-08-01, 22:41
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Där cementerade djurgården det stora favoritskap som dom inför derbyt redan hade. 15 raka utan förlust, serieledning, och inga tecken på svaghet medan vi (gnaget) gjorde en svag match mot ett grekiskt lag ingen hört talas om, en backlinje som inte ens platsar i div 5 som bidragit till 9 insläppta mål de tre senaste matcherna (europaspel inräknat), missnöje med Alm, missnöje med arenan, missnöje med tabellplaceringen och trolig förlust mot Norrköping. Inget talar för oss nu. Skönt att känna underdogskänslan för en gångs skull iaf.

Bra försök. dif har Walker, Radetinac och förmodligen Colley borta. Dessutom har man presterat högt över förväntan, och målet inför säsongen var i princip var att klara sig kvar, allt annat har varit ren bonus, och det gör att man går in utan press inför resterande matcher. Lägg till aiks självbild och höga svansföring, att ni förmodligen har seriens bästa spelare i Goitom, samt att det är på er hemmaplan och att ni kör den där larviga #1421-kampanjen inför matchen, så jag skulle nog lägga över favoritskapet på er trots allt. Givetvis hoppas jag på oavgjort och en usel match, men det är ju en match som inte påverkar Bajen nämnvärt tabellmässigt, blir ju mer en prestigegrej att man vill att värsta rivalerna ska göra bort sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in