2015-08-03, 21:23
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Nanne... Det går ju inte att komma ifrån att det är en ganska kraftig underprestation av Bajen de senaste 10-12 matcherna. Och Nanne har huvudansvaret.

Varför är han så rädd att spela Khalili? Han måste ju vara hetare än Hallenius + Söderqvist. Stolligt värre.
Så är det. Men vi måste ha tålamod, den här säsongen handlar enbart om att klara sig kvar, sedan kan vi börja bygga om med bättre material osv.

Ja, Khalili visade på tio minuter mot Giffarna att han har mer i sig än Hallenius och Söderqvist haft tillsammans under hela säsongen. Hoppas han får starta nästa.
Citera
2015-08-03, 21:40
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
En långsiktig process förutsätter att det intellektuella kapitalet stannar i klubben.

Exakt. Med det spelarmaterial man har för tillfället så borde man försöka grisa till sig poäng, precis som övriga bottenlag gör. Första steget borde vara att etablera sig i allsvenskan, finlir eller fulspel spelar ingen roll sålänge man tar poängen som behövs.

Att försöka lira vackert och spela på det viset Nanne vill känns helt onödigt, då dom flesta spelarna inte har kvalitén för det. När/om Bajen blivit ett mittengäng är det dags att värva spelare som man vill satsa på i längden, och då kan man också börja tänka långsiktigt.

Fruktansvärt förvirrat och dåligt inlägg, men jag var tvungen att svara någonting kände jag.
Citera
2015-08-03, 21:42
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Han har ärligt talat varit värdelös när han har fått hoppa in, så jag förstår varför Åge inte spelar honom. Jag tror tyvärr att han bara kommer att vara en skugga av den spelare han var innan skadan.
Ok, synd.

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
http://na.se/sporten/fotboll/inspark/1.3093733-axen-tror-inte-pa-crespo-mer-i-ar-

Axén räknar nu bort möjligheterna till att kunna använda sig av Crespo något mer den här säsongen.

Sundsvall samtidigt på väg att ta en trea.

Något mer? Just det, vår enda mittback som håller allsvensk klass är avstängd mot Peking till helgen.

Det går bra nu.
Lägg till att Hasani ser ut att kunna bli en viktig poängspelare för Sundsvall, även om det såklart är för tidigt för att säga något definitivt.
Citera
2015-08-03, 21:46
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodaman
Inte så roligt med rolig fotboll om man åker ur. Sådär lät det hos oss 2009 också. Ser hellre att mitt lag vinner med brottarfotboll än förlorar med ett fint spel långsiktigt.
Eller som under MP's tid. Tommy Jacobssons ord efter att de avgick: "vi hade ju nånting på gång".

Tacka fan för Pelle, Bosse och Henrik. Människor med fötterna på jorden och som inte leker med föreningens ekonomi.
Citera
2015-08-03, 21:51
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Nanne vill inte se cynisk fotboll, det låter vi andra lag(typ Djurgården) syssla med. Vi jobbar långsiktigt, då kommer man ingen vart om man spelar cyniskt.

Ett av de mer humoristiska inläggen på länge, eller skämtar du? För jag utgår ifrån att du sett både DIF och Bajen spela i år? DIF har i de flesta matcher haft ett grymt passningsspel, få bolltapp, samt ett oerhört snabbt och effektivt anfallsspel. Det har mestadels varit en fröjd för ögat att titta på.
Bajen har å andra sidan sett grymt trubbiga,uddlösa samt sega ut med en hönsgård till backlinje.

Men fortsätt du att tro på Nannes floskler, Hur var det nu er Tyska framtidsfotboll skulle se ut?

Den tempostarka fotbollen
Den överlägsna fysiken
Viljan att vinna

Jag såg inte mycket utav det ikväll.
Jag hade faktiskt blivit smått oroad om jag vore bajare.
Citera
2015-08-03, 21:54
Medlem
gato12s avatar
Tänk om Pa Dibba varit så här bra i varje match, då hade han knappast varit kvar i Sundsvall.
Citera
2015-08-03, 21:57
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Tittar du lite bakåt i tråden så är det lätt ordnat...

Tippar på oavgjort, känns som båda lagen kan leva med varsin pinne.
Det var mer att jag vill se att vår startelva är den han skrev...

Skön vinst, Bajens spel höll en väldigt låg nivå även om jag var lite orolig efter första halvleken hur enkelt ni fick spela igenom oss centralt när ni höll ner tillslagen. Skönt att vi inte mötte en Kennedy i form, Gerson var en jätte i dag och nyförvärvet vårt såg lovande ut, stark på huvudet och bättre rörelse än Eklund. Englunds teknik håller väldigt låg klass så förhoppningsvis blir det bänken för honom i framtiden.
Citera
2015-08-03, 21:59
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Lägg till att Hasani ser ut att kunna bli en viktig poängspelare för Sundsvall, även om det såklart är för tidigt för att säga något definitivt.

Hyllade den värvningen som klok av Sundsvall, i Shpetim vet man vad man får. Känns ganska givet att han kommer göra segermålet i vår ödesmatch där uppe om två veckor. Mannen som sköt oss tillbaka i Allsvenskan skickar ner oss i Superettan....
Citera
2015-08-03, 22:04
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Bajen har å andra sidan sett grymt trubbiga,uddlösa samt sega ut med en hönsgård till backlinje.

Men fortsätt du att tro på Nannes floskler, Hur var det nu er Tyska framtidsfotboll skulle se ut?

Den tempostarka fotbollen
Den överlägsna fysiken
Viljan att vinna

Jag såg inte mycket utav det ikväll.
Jag hade faktiskt blivit smått oroad om jag vore bajare.

Jag håller inte med, backlinjen har inte alls varit någon hönsgård och spelet tidvis varit i linje med det Nanne vill se. Vi har dock inte kunnat göra mer än en halvlek som varit bra,men linjerna finns där.

Vårt problem enligt mig är ett mittfält, som utan Kennedy, inte är tillräckligt kreativt och stundom rätt stabbigt.

Känns som rätt många som drar slutsatser efter dagens skitmatch.
Citera
2015-08-03, 22:21
Medlem
HAZARD17s avatar
Jahopp. Crespo borta resten av säsongen.
Citera
2015-08-03, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Jahopp. Crespo borta resten av säsongen.

Vad har hänt nu då?
Citera
2015-08-03, 22:27
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Vad har hänt nu då?
Enligt Axén i länken som nomadic lade upp på förra sidan är det rehaben som drar ut på tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in