2015-08-01, 02:14
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Huvudproblemet är Flumskolan. Elever ska utbilda sig själva och läraren sitta i ett hörn och knappa på mobilen.

Flumskolan funkar inte. Strukturerad undervisning fungerar. Men struktur är fult så det har man valt bort och därmed resultaten i PISA. Man kan använda många fina ord för flumskolan så som att den är "individanpassad", eleverna lära sig söka sin information själva o s v. Vad man gör är att man lämnar svaga elever vind för våg och blir sen förvånad över dåliga resultat. Autodidaktik är också ett fint ord men väldigt få barn är autodidakta. Vore de fler skulle ingen skola behövas.

Skolan har många problem, invandringen är inte det största och alltså inte det man främst ska angripa. Inkompetens och okunnigt förakt för metoder som fungerar är största problemet.
Det kan vara sant, men de enorma resurser som på grund av invandringen spolas ned i toaletten saknas det möjligheter att göra något åt detta.
Med de resurser som idag läggs på integration och som invandringen kostar på alla plan hade man kunnat flerdubbla lärartätheten och ha pengar över (säger inte att just en flerdubbling av lärartätheten är svaret, vill bara peka på nivån av svinnet).
Sammantaget hade Sverige haft betydande möjligheter att åtgärda tappet om det inte varit för att en ökande ström av obildbara ligister konstant satt käppar i hjulen..
Citera
2015-08-01, 02:29
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
Det kan vara sant, men de enorma resurser som på grund av invandringen spolas ned i toaletten saknas det möjligheter att göra något åt detta.
Med de resurser som idag läggs på integration och som invandringen kostar på alla plan hade man kunnat flerdubbla lärartätheten och ha pengar över (säger inte att just en flerdubbling av lärartätheten är svaret, vill bara peka på nivån av svinnet).
Sammantaget hade Sverige haft betydande möjligheter att åtgärda tappet om det inte varit för att en ökande ström av obildbara ligister konstant satt käppar i hjulen..

I Finland får skolorna mindre pengar än vad skolorna får här i Svea Riket. Trots detta presterar Finland bättre på PISA. Det är också värt att nämna att Finland har en annan elevmaterial än vad Sverige har.
Citera
2015-08-01, 07:54
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Är 70% större del än 30%?
Okej, så till stor del beror det inte på invandringen alltså...
Det vet de inte. De kan bara belägga att 29% beror på det. Det kan vara mer via till exempel indirekt påverkan (hur det påverkar infödda i klassen).
Citera
2015-08-01, 10:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Är 70% större del än 30%?
Okej, så till stor del beror det inte på invandringen alltså...

Du har missuppfattat texten. Det är bekräftat att ca 30% är en direkt följd av invandringen. Men hur stor den indirekta effekten är vet vi inte. Den kan vara stor den också.

Sedan är påverkan olika beroende på ämne. När det gäller naturvetenskap så är den direkta påverkan 41%, vilket knappast är en låg siffra.
Citera
2015-08-01, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Det vet de inte. De kan bara belägga att 29% beror på det. Det kan vara mer via till exempel indirekt påverkan (hur det påverkar infödda i klassen).

Ja, eller så är det inget mer. De vet inte....

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du har missuppfattat texten. Det är bekräftat att ca 30% är en direkt följd av invandringen. Men hur stor den indirekta effekten är vet vi inte. Den kan vara stor den också.

Sedan är påverkan olika beroende på ämne. När det gäller naturvetenskap så är den direkta påverkan 41%, vilket knappast är en låg siffra.

Ja, eller så är den inget större. Vi vet inte m.a.o.
Citera
2015-08-01, 23:34
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ja, eller så är det inget mer. De vet inte....

Ja, eller så är den inget större. Vi vet inte m.a.o.
Det låter troligt! Och 30% är ändå mindre än hälften, alltså noll..

Vad tror du sannolikheten är att man kan belägga 100% av någon effekt? Rent logiskt borde man missa något och man kan väl utgå ifrån att något som i direkt verkan står för 29% av tappet inte har någon större positiv indirekt påverkan, det är väl snarare högst troligt att den indirekta påverkan även den är negativ.

Så vart vill du komma? Du kan inte motbevisa det som är belagt men tycker ändå att man skall utgå ifrån att det är där det slutar?
Du låter indoktrinerad..
Citera
2015-08-02, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissingContest
Det låter troligt! Och 30% är ändå mindre än hälften, alltså noll..

Vad tror du sannolikheten är att man kan belägga 100% av någon effekt? Rent logiskt borde man missa något och man kan väl utgå ifrån att något som i direkt verkan står för 29% av tappet inte har någon större positiv indirekt påverkan, det är väl snarare högst troligt att den indirekta påverkan även den är negativ.

Så vart vill du komma? Du kan inte motbevisa det som är belagt men tycker ändå att man skall utgå ifrån att det är där det slutar?
Du låter indoktrinerad..

Nej och jag har inte försökt motbevisa det som är belagt heller.
Du får utgå från vad fan du vill, det gör ju de flesta här på flashback ändå, bara det passar deras agenda.
Dock är det ju inte jag som påstår att det till stor del beror på invandring, så jag har knappast bevisbördan i det här fallet, så jag vet inte vad du svamlar om?
Citera
2015-08-02, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitlott123
hur många känner du som doktorerar? jag känner doktorander på JTH, LTH, KTH och Chalmers och i de klasserna är det väldigt få, ca en tredjedel, som har gått i svensk grundskola. om du slutar lyssna på all propaganda och undersöker saker själv kommer du inse att när det kommer till utbildningsnivå så är invandringen ett viktig tillgång för sverige

Men det är inte flyktingar/asylinvandrare utan helt enkelt bara utländska människor som kommer till Sverige för att doktorera, en helt annan sak.

Kunskap nås genom nyansering, sluta klumpa ihop!
Citera
2015-08-02, 16:04
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Nej och jag har inte försökt motbevisa det som är belagt heller.
Du får utgå från vad fan du vill, det gör ju de flesta här på flashback ändå, bara det passar deras agenda.
Dock är det ju inte jag som påstår att det till stor del beror på invandring, så jag har knappast bevisbördan i det här fallet, så jag vet inte vad du svamlar om?
Det jag svamlar om är att en betydande mängd människor tar varje tillfälle att feltolka, förminska, förtiga och rent ut sagt förljuga all negativ statistik och forskning som finns om invandringens effekter samtidigt som man aldrig ifrågasätter statistik och forskning som visar motsatsen.
De är indoktrinerade.

Du jämför 30% fastställd negativ påverkan med 70% icke fastställd dito och utgår ifrån att det till stor del inte beror på invandring. Men de 70% som inte är fastställda är inte bevisligen någon annan effekt.
Effekten som mäts är ju bara direkta resultat och inte resursfördelning eller annan indirekt påverkan som mycket väl kan vara större än de 30% som är direkt fastslagna. Dina antaganden är lika mycket svammel som något annat.
Senast redigerad av PissingContest 2015-08-02 kl. 16:13.
Citera
2015-08-03, 00:14
Medlem
Citat:
Det jag svamlar om är att en betydande mängd människor tar varje tillfälle att feltolka, förminska, förtiga och rent ut sagt förljuga all negativ statistik och forskning som finns om invandringens effekter samtidigt som man aldrig ifrågasätter statistik och forskning som visar motsatsen.
De är indoktrinerade.

Du menar ungefär det samma som de så kallat "invandringskritiska", speciellt här på flashback, gör åt det omvända hållet? Undra ifall de är indoktrinerade?

Citat:
Du jämför 30% fastställd negativ påverkan med 70% icke fastställd dito och utgår ifrån att det till stor del inte beror på invandring. Men de 70% som inte är fastställda är inte bevisligen någon annan effekt.
Effekten som mäts är ju bara direkta resultat och inte resursfördelning eller annan indirekt påverkan som mycket väl kan vara större än de 30% som är direkt fastslagna. Dina antaganden är lika mycket svammel som något annat.

Nej, jag utgår inte ifrån något, mer än att vi inte vet.
Ändå tycks de flesta här veta exakt vad det beror på.
Men skönt att du i.a.f. tillstår att mina antaganden är lika mycket svammel som de som tror sig veta....
Citera
2015-08-03, 02:33
Bannlyst
Svenska ungdomar är bortskämda knarkare och som vill leva på sina brott. föräldrar och bidrag. Ett ärligt handtag sysslar idioter med är deras åsikt.
De vill inte studera utan de vill blogga om prylar,utseende och pengar.
Inte konstigt att inte invandrarna lär sig svenska når deras svenska kamrater pratar internet engelska, bebisspråk, rinkebysvenska vid 25 års ålder.
Citera
2015-08-03, 03:01
Medlem
Behöver man ju inte vara nått geni för att räkna ut.

Tar man in efterblivna analfabeter så kan man ju inte räkna med att de funkar i skolan.
För många i en klass och ingen får bra undervisning.
För många klasser med negrer och hela skolan blir skit.

Hur mycket man än sminkar en gris så blir det aldrig en svan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in