2015-07-29, 02:53
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlott123
hur många känner du som doktorerar? jag känner doktorander på JTH, LTH, KTH och Chalmers och i de klasserna är det väldigt få, ca en tredjedel, som har gått i svensk grundskola. om du slutar lyssna på all propaganda och undersöker saker själv kommer du inse att när det kommer till utbildningsnivå så är invandringen ett viktig tillgång för sverige

Du pratar om utländska studenter som kommer till Sverige och studerar på hög nivå och sedan lämnar Sverige efter avslutad utbildning.

På vilket sätt är det relevant för denna tråd?

Citat:
Fallet i PISA beror till stor del på invandringen!
Citera
2015-07-29, 02:53
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men även tappet bland etniskt svenska elever kan delvis förklaras av invandringen, som artikelförfattaren är inne på. Mycket stökiga skolklasser, med många stökiga invandrare, lär påverka även svenska elever negativt.

Sedan stjäl dem mycket resurser. Tänk om man satsat dessa resurser på svenska elever istället?
Möjligt, men frågan är hur troligt. Svenska skolans fall började redan på 70-talet. Utomeuropeisk massinvandring började på 00-talet. Det mest troliga verkar vara att invandringen bara späder på fallet, inte orsakar det.
Citera
2015-07-29, 03:00
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
hur många känner du som doktorerar? jag känner doktorander på JTH, LTH, KTH och Chalmers och i de klasserna är det väldigt få, ca en tredjedel, som har gått i svensk grundskola. om du slutar lyssna på all propaganda och undersöker saker själv kommer du inse att när det kommer till utbildningsnivå så är invandringen ett viktig tillgång för sverige

Vad du skrev stämmer mer på dem som har europeisk kultur än på muslimer. Inte sällan kommer hit muslimer som inte har gått i skolan. Dessa individer har en enorm uppförsbacke framföra sig. Inte sällan tar de sig inte ens mödan att lära sig språket. Men de kan jobba som kebabtekniker. Utan kebabtekniker stannar Sverige.
Citera
2015-07-29, 03:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Möjligt, men frågan är hur troligt. Svenska skolans fall började redan på 70-talet. Utomeuropeisk massinvandring började på 00-talet. Det mest troliga verkar vara att invandringen bara späder på fallet, inte orsakar det.

I början på 2000-talet så låg Sverige långt över OECD-snittet:

http://www.svd.se/sverige-rasar-i-pisa-studie
http://feber.se/vetenskap/art/288161...ter_i_utbildn/

Tydligen så tillhörde Sverige toppen i början på 2000-talet:

http://svenskalaromedel.se/wp-conten...2014-07-01.pdf
http://lup.lub.lu.se/luur/download?f...ileOId=4449022

Sedan dess har det gått utför i en rask takt.

Jag tror att invandringen är en väldigt stor faktor, även om det förstås även finns andra faktorer.
Senast redigerad av -Info- 2015-07-29 kl. 03:07.
Citera
2015-07-29, 03:17
Moderator
-Info-s avatar
Jag vet inte vilka undersökningar som de syftar på här, men det kan vara bra att påminna om att fram till år 2000 så klarade sig svenska elever ganska bra i internationella jämförelser:

Citat:
Vi hävdar att den svenska skolan var bland de bästa i världen fram till och med 90-talet. I de dryga trettiotal internationella studier som gjordes fram till år 2000 låg de svenska eleverna i topp i tolv, nästan i topp i tio – endast i en låg eleverna i botten.

http://www.aftonbladet.se/debatt/deb...cle18724183.ab
Citera
2015-07-29, 03:29
Bannlyst
Jag läste artikeln, och det är tunga argument , helt klart. Gillar att en annars pk-tidning, DN, börjar lyfta fram en del av sanningen. Inte en sekund för sent om någon frågade mig.

Undra varför inte tidigare studier har gjorts hmmm... precis som om att "någon" ( mystisk kraft ) har velat upprätthålla en lögn, ja, jag börjar to att så är fallet.

Intressant är att se när kullarna av blattebarn ökar så faller skolresultaten proportionellt för etniskt Svenska barn. Precis det som vi konservativa alltid vetat om . Ja menar, det räcker ju med att titta och lyssna efter själv och inte förneka det man ser och hör. Sedan tar man och extrapolerar det med antalet som skall komma in så förstår alla vart det måste sluta, käpprätt åt helvete ju fler blatteungar som stormar in i riket Sverige.

Jag har alltid veta om att Zoo inte är kompatibelt med studieresultaten, och nu faller de enligt PISA för bra Svenska barn. Förmodligen är skadorna irreparabla och Svenska barn kommer att få sota dyrt för det resten av livet. Skicka era svavelosande liljor till Reinfeldt och 7K

Så det är många pk- föräldrar som nu kan hålla sig för skratt, eller borde det, ja.. jag tycker det !!!. Det kostar att vara känslomässigt lättduperad av ondskan, att vara pk- "rätt". Bättre hade varit och agera rätt för ens egen framtida pension och barn, det hade man haft något behållning för åtminstone. Blattebarnen flinar bara en upp i ansiktet som tack, skriker i ett och tar för sig av allting vackert och unikt vi har tills allt är förstört ändå.

Och nu föreslås mera och mera pengar till alla dessa , evinnerligt dyra och oönskade lyx blatteungar. Fy fan va orättvist !!
Och vart skall DE pengarna tas ifrån hade flummarna tänkt ?
Inte f-n är det väl mina pensionspengar heller !? eller den skatt jag betalat för mina barns framtid !?

Snart kostar alla dessa miljoner små kryp lika mycket som att ha en, kanske två eller tre speciallärare bredvid sig, så som personer med extrema dysfunktioner gör. Vi har INTE råd !!! och JAG VLL INTE betala högförräderiet mot mitt folk nå mera. Jag är less.

Jag vill ha ett totalstopp på all misslyckad immigration, och de får klara sig själv, jag vill inte betala en krona åt dessa varelser.
Senast redigerad av Tors-hammare 2015-07-29 kl. 03:40.
Citera
2015-07-29, 03:31
Bannlyst
Citat:
Observera att massinvandringen indirekt kan påverka etniskt svenska elevers prestationer också:

Givetvis är det så. Tänk dig själv att ha en aggressiv hatisk arab jämte dig som gurglar "ey svennejevel jag ska cutta dig din jevel sen ja ska knolla din svennehora walla walla". Inte mycket till studiero där.
Citera
2015-07-29, 03:38
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
Och nu föreslås mera och mera pengar till alla dessa , evinnerligt dyra och oönskade lyx blatteungar. Fy fan va orättvist !! Och vart skall DE pengarna tas ifrån hade flummarna tänkt ?

Jo, pengar får de. Mycket pengar.

Citat:
Räihä tar fram ett papper som visar ersättningen per elev på varje skola i Malmö. ”Strukturersättningen”, de pengar som beräknas efter sociala förutsättningar, var 2014 på Djupadalsskolan 871 kronor per elev och år. Den skolan ligger i ett rikt område. Strukturersättningen per elev på Värner Rydénskolan [i Rosengård] var 20 323 kronor.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle20416494.ab

Men det verkar inte hjälpa...
Citera
2015-07-29, 03:48
Bannlyst
Citat:
Jo, pengar får de. Mycket pengar.

Men det verkar inte hjälpa...

Och det här tycket Vänsterflummarna ( V ) samt 7K är rättvist va ? mmMmm.. vet man det så vet man det.

871 kronor till VÅRA barn, och att jämfört med 20323 kronor till icke-skattebetalande blattebarn !!!

Den etnisk Svensk som fortfarande röstar 7K eller V är den största jubelåsna jag någonsin vet om.

Det är ju självklart att de belopp som blatteungarna nu får borde gå till Svenska barn, det är ju vi som betalar ALL skatt, till VÅRA barn, så klart, vad annars !?

Tacka vet jag SD, de står då bakom rättvisa , Sverige och sitt folk
Citera
2015-07-29, 05:02
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
Så det är många pk- föräldrar som nu kan hålla sig för skratt, eller borde det, ja.. jag tycker det !!!. Det kostar att vara känslomässigt lättduperad av ondskan, att vara pk- "rätt". Bättre hade varit och agera rätt för ens egen framtida pension och barn, det hade man haft något behållning för åtminstone.

Men nu är det ju så att pk-kräken är fullt medvetna om hur det förhåller sig. Varför tror du vi har fria skolval? Varför tror du de bosätter sig i sina helvita enklaver? De vet att mångkultur innebär kaos och att kaosblattar förstör deras barns studiero och framtid, samt agerar därefter.

Så har det varit hela tiden, de vill bara inte erkänna det.

Mer On Topic; Men varför var de tvungna att trixa med grafen och enbart redovisa "elever med svensk härkomst" samt "alla elever"? Varför vill de inte visa en tidslinje som beskriver "elever med utländsk härkomst"? Jo, jag vet varför men locket är ju av liksom och hela artikeln handlar om invandrares påverkan på PISA-resultatet.
Citera
2015-07-29, 08:35
Medlem
Citat:

Hade vi svårt för oss innan denna våg startade eller?
Citera
2015-07-29, 09:16
Medlem
1001PSs avatar
Alla som klarat grundskolan och gått vidare i studierna samt har förmågan till intelligent och kritiskt har förstått detta sedan länge.

Äntligen kan man läsa om det i DNs agendasättande trycksvärta.

Varför tog det sådan tid innan någon och DN vågade yttra denna dynamit?

Nu väntar vi bara på vänterflummarnas svar om att invandringen höjer PISA-resultaten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in