2015-07-31, 20:49
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Det har att göra med att ju mer allting pekar mot mgm, desto mer vill de hitta en annan förövare och då spårar de ur, och får en helt vanlig intervju till att bli något hänsynslöst och känslokallt och till att hon som är ägarinna helt plötsligt skall ha utfört mordet som en pr-grej.

Det är inte första gången och definitivt inte sista.

Vi vet inget om skälen till att mgm är häktad, om det finns vattentäta bevis mot denne eller inte. Cafeägarinnan är ännu inte häktad och vi vet heller inget om polisens nivå av misstankar mot henne. Vi vet egentligen ingenting av värde förutom att mgm är startk misstänkt och häktad.
I övrigt så försöker alla här att koka soppa på småspik.
2015-07-31, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Vi vet inget om skälen till att mgm är häktad, om det finns vattentäta bevis mot denne eller inte. Cafeägarinnan är ännu inte häktad och vi vet heller inget om polisens nivå av misstankar mot henne. Vi vet egentligen ingenting av värde förutom att mgm är startk misstänkt och häktad.

Skälet till att NB är häktad är allmänt känt.
Han är häktad på sannorlika skäl för mordet på Lisa Holm.
2015-07-31, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autospirit
Tycker precis likadant om kvinnans beteende. Vilket förhållande månne hon ha haft med AJ , det syns ju videoklippen att de går tillsammans till någon bil. Enl merinfo har inte LS någon bil själv.

Förlåt att jag tar upp en annan sak här. I dagens kvällstidningar var det en nyhet om hur två flickor hade blivit av sina mopeder i Västerås (olika platser där). Någon hade hotat med en pistolliknande föremål och tagit mopederna.

Mot någons bil? De gick mot AJ:s sons bil. Han som stod och hängde i bakgrunden.
2015-07-31, 20:55
Medlem
Citat:

Min misstanke är att de har låga om ens några misstankar om henne.
2015-07-31, 20:56
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud

I vilket fall så börjar du resonera i den typ av banor som GM förmodligen gjorde, dvs stanna bilen och använda rejält våld i form av stenar och liknande för att slå av telefonen. Därmed är jag inte helt säker vad vi argumenterar om längre?

Min käpphäst att jag kan inte se att han kunde tjäna något på att kasta iväg telefonen, med tanke på fingeravtryck och kanske dna. Fingeravtryck är ju en klassiker som ingen brottsling kan glömma, dna är lite lurigare och svårare att förstå sig på.
2015-07-31, 20:57
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Tråden går ju på tomgång. Ett annat tecken på det är meningsutbytet om vad brodern och frun borde göra för att hjälpa MGM. Och även detta med militärens eventuella helikopter.
2015-07-31, 20:57
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:

Menar du att hon kommer att bli häktad ?
För vad då ? Har hon sålt torra bullar ?
2015-07-31, 20:58
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Min misstanke är att de har låga om ens några misstankar om henne.
Givetvis, men utanför utredningsgruppen vet ingen varför.
2015-07-31, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
http://www.expressen.se/gt/misstankte-brodern-besoker-psykolog/

Mår han dåligt för att hans bror sitter häktad?
Mår han dåligt för att han vet vad som hände och han fick hjälpa till att undanröja bevis?
Vi får veta i sinom tid.
2015-07-31, 20:59
Medlem
För en vecka sedan berättade polisens spaningsledare Lars Johansson...

Frågan är: när åker Lars Johansson till Saida/motsvarande spåkvinna den här gången som han gjorde på 90-talet?
Han lyckades ju helt sabba Helena Andersson-utredningen och han är på god väg att göra samma nu.
Det kanske är det som är tanken.
2015-07-31, 21:01
Medlem
Citat:
Jag har ingenting att säga om ägarinnan, däremot så har hon på en intervju gått från att vara normal till sen lite småkonstig till att verka skum. Fortsätt den banan och vars hamnar vi då? Kanske jag spädde på lite med att få det till att en del vill ha det till ett pr-mord?

Ja var hamnar vi då? Då hamnar vi hos AJ och AJ:son.
2015-07-31, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
För en vecka sedan berättade polisens spaningsledare Lars Johansson...

Frågan är: när åker Lars Johansson till Saida/motsvarande spåkvinna den här gången som han gjorde på 90-talet?
Han lyckades ju helt sabba Helena Andersson-utredningen och han är på god väg att göra samma nu.
Det kanske är det som är tanken.

Du får försöka komma i kontakt med honom och fråga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in