2015-07-31, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Hur någon kan hålla på att tjata om något så OT som hur cafeägaren uttrycker sig går bortom min fattningsförmåga.

Det har att göra med att ju mer allting pekar mot mgm, desto mer vill de hitta en annan förövare och då spårar de ur, och får en helt vanlig intervju till att bli något hänsynslöst och känslokallt och till att hon som är ägarinna helt plötsligt skall ha utfört mordet som en pr-grej.

Det är inte första gången och definitivt inte sista.
2015-07-31, 20:30
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JH1960
Jag tror inte att det trillar in fler pengar i kassan. Stället kommer att kursa, finns ingen vettig människa som går runt och letar efter dödspår som en del gör. Ett bra cafe kommer att lida av sorgen. Jag skulle iaf inte gå i närheten, men hyenor som letar efter döda kroppar som kan ses med styckade kroppsdelar i myrsyra eller gödselgropar kanske vill det ? Några har frågat efter foton på ev styckad kropp, hur vettigt är det? Det kommer aldrig att hända oavsett vilket. Låt polisen göra sitt jobb.

Att det under veckan (borstet måndagen) fans en öppen samlingsplats tror jag var bra för alla parter. Jag kan inte se att det skulle vanhelga Lisa på något sätt.
2015-07-31, 20:31
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Det har att göra med att ju mer allting pekar mot mgm, desto mer vill de hitta en annan förövare och då spårar de ur, och får en helt vanlig intervju till att bli något hänsynslöst och känslokallt och till att hon som är ägarinna helt plötsligt skall ha utfört mordet som en pr-grej.

Detta har ingenting att göra med vem utfört mordet. Personligen är jag övertygad om att rätt man är häktad.
2015-07-31, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Flera här vägrar att se på vad vi vet, de gissar på allt annat och är helt säkra på att fel person sitter häktad. En massa önsketänkande om att fallet ska bli än mer spännande än vad det redan är!
NB är inte felaktigt häktad, bara att inse, bevis finns, men man väntar på mer!

Enligt vissas teorier borde åtal redan ha väckts, men ser man till andra fall som liknar detta där man har bevis och en MGM så tar det mycket längre tid än vad det tagit hittills i detta fallet.

Frun och brodern är båda fortsatt misstänkta ja!

Och troligen kommer åtal vara väckt tidigare än i andra liknande fall som det verkar.
2015-07-31, 20:34
Medlem
Citat:
Och troligen kommer åtal vara väckt tidigare än i andra liknande fall som det verkar.

Japp, absolut, och det förklarar sig själv varför också.
2015-07-31, 20:37
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Hur någon kan hålla på att tjata om något så OT som hur cafeägaren uttrycker sig går bortom min fattningsförmåga.

För att svara på tilltal! Slutdiskuterat för min del.
2015-07-31, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Detta har ingenting att göra med vem utfört mordet. Personligen är jag övertygad om att rätt man är häktad.

Ja, har väl inte sagt något om att det har med mordet att göra, försökte bara förklara varför vissa hängt upp sig på en intervju med en caféägare.
2015-07-31, 20:39
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Eller för att kanske inte riktigt alla håller med, när vissa tycks hylla cafe ägaren till skyarna.
För hennes engagemang. Du måste ha sett fel, jag har inte sett någon i tråden som misstänker cafe ägaren.
2015-07-31, 20:40
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag har överhuvdtaget inte uttryckt någon åsikt om att hon vill in pengar för att driva sitt företag. Naturligtvis ska hon fortsätta driva sitt företag.

Om det är brottsligt att uttrycka sig klumpigt och glättigt? Vad tror du?
Det där med att få in pengar var inte riktat mot just dig. Nej, jag tror inte att du menar att det är brottsligt att uppföra sig som hon har gjort, men vad spelar det för roll angående mordet på Lisa? Tanten i min lokala kiosk är snål som helvetet, om vi nu ska diskutera affärsinnehavares sätt att vara.

Vilket vi inte ska.
2015-07-31, 20:44
Medlem
http://www.expressen.se/gt/misstankte-brodern-besoker-psykolog/
2015-07-31, 20:45
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det där med att få in pengar var inte riktat mot just dig. Nej, jag tror inte att du menar att det är brottsligt att uppföra sig som hon har gjort, men vad spelar det för roll angående mordet på Lisa? Tanten i min lokala kiosk är snål som helvetet, om vi nu ska diskutera affärsinnehavares sätt att vara.

Vilket vi inte ska.

Färdigdiskuterat!
2015-07-31, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Eller för att kanske inte riktigt alla håller med, när vissa tycks hylla cafe ägaren till skyarna.
För hennes engagemang. Du måste ha sett fel, jag har inte sett någon i tråden som misstänker cafe ägaren.

Jag har ingenting att säga om ägarinnan, däremot så har hon på en intervju gått från att vara normal till sen lite småkonstig till att verka skum. Fortsätt den banan och vars hamnar vi då? Kanske jag spädde på lite med att få det till att en del vill ha det till ett pr-mord?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in