Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Om du väljer att tro att spaningsledningens intresse enbart består i ett väderstreck, så är det givetvis upp till dig.
Vad som också är upp till dig, är att lita på vad polisen går ut i media med, är också det 100%iga förhållningssättet som finns.
De fynd som det pratats om ÄR utifrån väderstreck - sydostlig riktning från cafét. Det står inte ett enda ord om att det är fokus kring brödernas bostad.
Jag väljer således
att läsa de uttalanden som finns
Läs du för all del ut mer än det vi vet:
Men jag ifrågasätter när det sker som en ultimat sanning - ett faktum - för det har du nämligen gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Eftersom att jag håller polisens media-uttalanden som högst till hälften talande, så spelar det egentligen ingen roll hur många citeringar du kastar ut med din starka tilltro att:
"detta är vad som gäller och inget annat"
Vad som hade varit av mer värde, är att höra din egen förklaring till varför du tror att spaningsledningen har suttit och kliat sig i huvudet fram tills på Fredag?
Har du ingen egen fundering?
Jag har ställt flertal motfrågor då du anser det som ett faktum att bröderna var på span sen dag 1 och handskfynd. Jag har då ifrågasatt hur de kan tillåta bröderna gå med i eftersök och frågat hur f-n polisen skulle riskera att fynd plockas bort el. kontamineras. NADA har du kommit med.
De har gång efter annan påtalat att de inte har bra spaningsupplag, att de inte har nån misstänkt, att de inte vet ett dugg hur fynden hamnat där - men fynden gett glöd att fortsätta. De har bett om mer tips. Inte ter detta sig handla om nåt specifikt fokus som du vill göra gällande?
De uppger att de är förbryllade över fyndens placering. De ska fortsätta sökningen över helgen och de utökar området. De ska göra nytt ledningssök efter vägar. De knackar dörr. De förhör flertal personer och de granskar tidigare dömda i området.
Jag har nyss citerat att de INTE vill låsa sig angående en viss person.
INTUITION - en känsla - är däremot förklaringen till gripandet på bas av skumt beteende i närheten av fynd som MP upplevt konstigt och rapporterat. Polisen hakar på rapporten.
Därmed inte sagt att inre spaning inte pågått - det är nämligen givet.