Citat:
Ursprungligen postat av
hasselmuz
Ja att den professionella kåren inte bryter samman är väl en sak, de har utbildning och har sett mycket otäckt. Men dom KÄNNER inte den drabbade, det gör skillnad. En sjuksköterska som har barn på sjukhus är inte längre professionell, hon är nu förälder.
Cafeägarinnan har i mitt tycke uttryckt sig klumpigt och glättigt, inte bara i intervjun utan också på FB.
Ni får väl skriva en manual med manus för hur man ska uttrycka sig och agera för att inte vara "skum", "kall" eller "misstänkt".
Hon intervjuas i sin yrkesroll och hon har faktiskt en professionell roll att fylla - kan du inte läsa mitt inlägg lite mer ordentligt? Hon är arbetsgivare till Lisa - inte mamma eller moster.
Jag kan tänka mig att både poliser, präster och cafeägaren bryter ihop och kanske gråter en skvätt vid arbetspassets slut, eller hemma på natten. Men finns det krav på att man ska gråta i TV? Vad fan har hänt med det här landet? Är det facebookskadad generation som förväntar sig att känslor måste läggas på display offentligt?
Och vem fan är du/ni att döma om hur hon borde reagera? Nej, du vet inte hur du själv skulle reagera i hennes situation. Och även om du mot förmodan skulle vetat hur du själv skulle reagerat så vet du ändå inte hur en annan människa fungerar.
Att på Sveriges största internetforum dreva mot enskild person på detta sätt är både enfaldigt och elakt. Har man noll koll så är det bättre att fälla än att fria, typ?
Man kan också undra vad ni far efter? Är det hon som mördat LH för att främja sin business? Eller är det bara någon allmän känsla av att när något hemskt har hänt måste man ha någon att klandra? Att jaga... När någon hugger får flocken blodsmak och följer efter. Det är ju lite tråkigt och stiltje för närvarande. Då får man skapa lite action.