2015-07-30, 23:16
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy

Wtf........ 96 här på sin höjd.

FAN VAD JAG BLIR TRÖTT PÅ ALLA IDIOTER TILL SOMMARVIKARIE SOM KÖR TRUCK!!!!

De flesta jag mött (inte alla) Kan ju förfan inte lasta för fem öre, osmidiga som fan,långsamma och totalt vårdslösa!!!!

/rant over

Haha lasta själv

Men kan hålla med, det värsta är folk som plockar upp telefonen o inte verkar ha bråttom alls.
Citera
2015-07-30, 23:16
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sushita
En bekant till mig har kört nästan 200 kilometer i timmen med lastbil.
Ja eller hur... Hur skulle det ens va möjligt?
Citera
2015-07-31, 08:10
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:

Wtf........ 96 här på sin höjd.

FAN VAD JAG BLIR TRÖTT PÅ ALLA IDIOTER TILL SOMMARVIKARIE SOM KÖR TRUCK!!!!

De flesta jag mött (inte alla) Kan ju förfan inte lasta för fem öre, osmidiga som fan,långsamma och totalt vårdslösa!!!!

/rant over

Någonstans inom oss måste vi ha respekt för nybörjare. Det tog mer tid i början för oss alla, och de jobbar åtminstone vilket är positivt. Jag kan inte bli förbannad på nybörjare utan jag hjälper hellre dessa att reda ut problem om de stöter på några.

Var lite ödmjuk förhelvete, vi är alla fast här temporärt i vår värld och ingen vet riktigt hur de kom hit förutom att mamma och pappa samspelade i sänghalmen och sedan minns du nästan ingenting av dina första 4-5 år. Var inte så jävligt mot andra.
Citera
2015-07-31, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Haha lasta själv

Men kan hålla med, det värsta är folk som plockar upp telefonen o inte verkar ha bråttom alls.
Haha exakt! Men ibland hade det nog fan gått snabbare att lasta själv!
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Någonstans inom oss måste vi ha respekt för nybörjare. Det tog mer tid i början för oss alla, och de jobbar åtminstone vilket är positivt. Jag kan inte bli förbannad på nybörjare utan jag hjälper hellre dessa att reda ut problem om de stöter på några.

Var lite ödmjuk förhelvete, vi är alla fast här temporärt i vår värld och ingen vet riktigt hur de kom hit förutom att mamma och pappa samspelade i sänghalmen och sedan minns du nästan ingenting av dina första 4-5 år. Var inte så jävligt mot andra.

Jo det är klart jag har det, men ibland är det bara så träligt när man har sån skitdag och allt strular så kommer någon på truck som aldrig ens suttit i en motviktare.

:-)
Citera
2015-08-01, 08:47
Medlem
Jag har hoppat in och kört buss några gånger på semestern. Har kört en Volvo 9700 boggi som har enorm ratt. Har kört en annan likadan och den har en vanlig ratt. Har frågat de som jobbar där, men ingen vet varför den är så stor, när andra har normal. Absolut inge skön att köra!

Vet ni?
Citera
2015-08-01, 18:22
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Jo det är klart jag har det, men ibland är det bara så träligt när man har sån skitdag och allt strular så kommer någon på truck som aldrig ens suttit i en motviktare.

:-)

Jaha, trodde att du gnällde över andra lastbilschaufförer som lastade/lossade på samma ställe som du, och att dessa var förjävliga på det. Men visst har det hänt att man stört sig under stressen på en novis i trucken men jag är oftast ödmjuka vid dessa och säger till dem att ta den tid de behöver.
Citera
2015-08-03, 17:02
Medlem
Ska tydligen börja köra trailer snart, blir ju spännande då jag bara kört med släp innan.
Citera
2015-08-03, 18:03
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Citat:
Ska tydligen börja köra trailer snart, blir ju spännande då jag bara kört med släp innan.

Ingen som helst konst. Kör bara trailer och pallat gods. Kan ju nästan tro jag är en polack ^^
Akta så du inte golvar nå skyltar ba
Citera
2015-08-04, 01:14
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Trodde knappt det fanns svenska chaufförer som körde trailers längre... Vad är det för körningar? Kan ju knappast vara lönsamt att köra längre sträckor med. Ja om det inte är med link förstås. Har aldrig kört enbart trailer faktiskt, dock en del link+trailer, väldigt oskönt att koppla ekipage.
Citera
2015-08-04, 09:46
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Trodde knappt det fanns svenska chaufförer som körde trailers längre... Vad är det för körningar? Kan ju knappast vara lönsamt att köra längre sträckor med. Ja om det inte är med link förstås. Har aldrig kört enbart trailer faktiskt, dock en del link+trailer, väldigt oskönt att koppla ekipage.

Större omexade partier livsmedel. Gods som är för långt eller tungt för distributionssnubbarna. Link suger kuk, går ju bra framåt och att backa. Men att koppla ihop o isär är ett helvete. Skall kopplas högt upp och det finns inget att klättra på. Slutar alltid med skrubbsår o blåmärken när man blir förbannad. :/
Citera
2015-08-04, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chewbaccasuit
Ingen som helst konst. Kör bara trailer och pallat gods. Kan ju nästan tro jag är en polack ^^
Akta så du inte golvar nå skyltar ba
Är det värre överhäng så att det sticker ut bra mycket mer eller? Hur funkar det när man backar in till portar då? Menar när man vänder upp så att säga, om du förstår hur jag menar haha.
Citera
2015-08-04, 22:24
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Citat:
Är det värre överhäng så att det sticker ut bra mycket mer eller? Hur funkar det när man backar in till portar då? Menar när man vänder upp så att säga, om du förstår hur jag menar haha.

Har aldrig vart med om att överhänget slår i något. Med att golva skyltar menar jag svänga för tidigt så trailer ginar över hela svängen.

Nja, vet inte om jag hänger med, du ser ju vart vagnen tar vägen, finns ju ingen risk att det knyter sig. Är det citytrailer där sista axeln svänger eller "vanlig"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in