Nu har jag ju strikta 8timmarsdagar.
Men av lite nyfikenhen, hur kommer man upp i såna timmar? Vad kör man då? Lastning/lossning som tar tid?
Det är sällan vi har såna dagar, 12-13 h är normalt vid lossning o ev lastning (butiksdistribution i sthlm med utgång från småland/östergötland). NU körde han någon specialsväng istället. Jag hade hellre tagit 9h än att riskera det med kör o vilotider så.
Det är sällan vi har såna dagar, 12-13 h är normalt vid lossning o ev lastning (butiksdistribution i sthlm med utgång från småland/östergötland). NU körde han någon specialsväng istället. Jag hade hellre tagit 9h än att riskera det med kör o vilotider så.
Ohfan. Men 12-13 timmar är ju rätt överdrivet ändå. Känns som en riktig chansning att jobba på länge iochmed KoV.
Får väl hoppas för din och dina kollegors skull att det genererar bra pengar!
Ohfan. Men 12-13 timmar är ju rätt överdrivet ändå. Känns som en riktig chansning att jobba på länge iochmed KoV.
Får väl hoppas för din och dina kollegors skull att det genererar bra pengar!
Ja det blir ju bra med övertid och OB, Men om man vill så räcker det ju med 3-4 svängar i veckan med riktigt lång ledig helg. Ganska sällan man inte hinner hem på körtiden, är på vintern isåfall. Jag brukar dock göra lastningen som tar 8-9 h.
Ja, men du kan inte bli bötfälld för det. Fick själv en tvåminuters moralföreläsning på Håbakken kontrollstation pga att jag släppt en semi nerför Skui någon vecka tidigare (136km/h sa kontrollanten). Men bortsett från en föreläsning om försäkringsregresser och kollisioner med imaginära skolbussar hände inget.
Ja, men du kan inte bli bötfälld för det. Fick själv en tvåminuters moralföreläsning på Håbakken kontrollstation pga att jag släppt en semi nerför Skui någon vecka tidigare (136km/h sa kontrollanten). Men bortsett från en föreläsning om försäkringsregresser och kollisioner med imaginära skolbussar hände inget.
Det var ett jävla rull du fick på ekipaget. Hur var det att styra skiten vid den hastigheten? Jag vet inte vad jag har varit uppe i som mest men färdskrivaren började blinka "för hög hastighet".
Styrning gick ok, det var en flonkers ny Actros och jag hade två filer helt för mig själv på natten, men det ska erkännas att jag tyckte att det gick lite väl fort en stund. Jag hade lastat papp och vägde drygt 48-49 ton, så det tryckte på ganska bra i nedförsbackarna.
Wtf........ 96 här på sin höjd.
FAN VAD JAG BLIR TRÖTT PÅ ALLA IDIOTER TILL SOMMARVIKARIE SOM KÖR TRUCK!!!!
De flesta jag mött (inte alla) Kan ju förfan inte lasta för fem öre, osmidiga som fan,långsamma och totalt vårdslösa!!!!