2015-07-26, 17:35
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chewbaccasuit
Nu har jag ju strikta 8timmarsdagar.
Men av lite nyfikenhen, hur kommer man upp i såna timmar? Vad kör man då? Lastning/lossning som tar tid?
Det är sällan vi har såna dagar, 12-13 h är normalt vid lossning o ev lastning (butiksdistribution i sthlm med utgång från småland/östergötland). NU körde han någon specialsväng istället. Jag hade hellre tagit 9h än att riskera det med kör o vilotider så.
Citera
2015-07-26, 18:11
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Det är sällan vi har såna dagar, 12-13 h är normalt vid lossning o ev lastning (butiksdistribution i sthlm med utgång från småland/östergötland). NU körde han någon specialsväng istället. Jag hade hellre tagit 9h än att riskera det med kör o vilotider så.

Ohfan. Men 12-13 timmar är ju rätt överdrivet ändå. Känns som en riktig chansning att jobba på länge iochmed KoV.
Får väl hoppas för din och dina kollegors skull att det genererar bra pengar!
Citera
2015-07-26, 19:49
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ohfan. Men 12-13 timmar är ju rätt överdrivet ändå. Känns som en riktig chansning att jobba på länge iochmed KoV.
Får väl hoppas för din och dina kollegors skull att det genererar bra pengar!

Ja det blir ju bra med övertid och OB, Men om man vill så räcker det ju med 3-4 svängar i veckan med riktigt lång ledig helg. Ganska sällan man inte hinner hem på körtiden, är på vintern isåfall. Jag brukar dock göra lastningen som tar 8-9 h.
Citera
2015-07-29, 01:52
Medlem
Petflaskas avatar
Kan man avläsa hastighet på förarkortet?
Citera
2015-07-29, 07:46
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Nu har jag ju strikta 8timmarsdagar.
Men av lite nyfikenhen, hur kommer man upp i såna timmar? Vad kör man då? Lastning/lossning som tar tid?

Gottegris, jag har aldrig ett pass kortare än 12 timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av Petflaska

Förarkortet lagrar allt.
Citera
2015-07-29, 10:14
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Gottegris, jag har aldrig ett pass kortare än 12 timmar.

Förarkortet lagrar allt.

Finns en anledning varför mina dagar e så korta, men det kan jag inte ta här men är inte avis på dina pass
Citera
2015-07-29, 17:03
Medlem
Snusovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petflaska

Ja, men du kan inte bli bötfälld för det. Fick själv en tvåminuters moralföreläsning på Håbakken kontrollstation pga att jag släppt en semi nerför Skui någon vecka tidigare (136km/h sa kontrollanten). Men bortsett från en föreläsning om försäkringsregresser och kollisioner med imaginära skolbussar hände inget.
Citera
2015-07-30, 00:47
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusovic
Ja, men du kan inte bli bötfälld för det. Fick själv en tvåminuters moralföreläsning på Håbakken kontrollstation pga att jag släppt en semi nerför Skui någon vecka tidigare (136km/h sa kontrollanten). Men bortsett från en föreläsning om försäkringsregresser och kollisioner med imaginära skolbussar hände inget.

136 km/h Har nog vart uppe i 105 som mest.
Citera
2015-07-30, 08:50
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusovic

Det var ett jävla rull du fick på ekipaget. Hur var det att styra skiten vid den hastigheten? Jag vet inte vad jag har varit uppe i som mest men färdskrivaren började blinka "för hög hastighet".
Citera
2015-07-30, 10:01
Medlem
Snusovics avatar
Styrning gick ok, det var en flonkers ny Actros och jag hade två filer helt för mig själv på natten, men det ska erkännas att jag tyckte att det gick lite väl fort en stund. Jag hade lastat papp och vägde drygt 48-49 ton, så det tryckte på ganska bra i nedförsbackarna.
Citera
2015-07-30, 12:50
Medlem
sushitas avatar
En bekant till mig har kört nästan 200 kilometer i timmen med lastbil.
Citera
2015-07-30, 17:50
Medlem

Wtf........ 96 här på sin höjd.

FAN VAD JAG BLIR TRÖTT PÅ ALLA IDIOTER TILL SOMMARVIKARIE SOM KÖR TRUCK!!!!

De flesta jag mött (inte alla) Kan ju förfan inte lasta för fem öre, osmidiga som fan,långsamma och totalt vårdslösa!!!!

/rant over
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in