Citat:
Ursprungligen postat av
IrriterandeApelsin
Kompletterande fråga: Hur snabbt kan man fixa hela skiten? Är det YA's rikttider som gäller omkr 25-30 veckor? Eller går det att göra det fortare?
En normal människa skulle klara det på 1 - 1½ månad, men det är som jag har sagt hela tiden, det är ett vuxendagis i samband med att många ska hinna köra/skriva teori. I början är det full rulle, men ju mer månaderna går, desto mer långdraget blir det. Hela sista månaden när vi hade teori satt jag själv/nära andra i grupprum och kollade på livestreams eller film, alla andra gjorde detsamma eller satt och prata.
Förbered dig mentalt på att du nu ska på vuxendagis, och kör inte på 110% i början, för då hamnar du först och främst före alla andra, men du får sitta och vänta ut tiden. Det är ungefär som att kolla på färg torka. Så bunkra upp med filmer/serier på mobilen eller laptopen ( om du tar med egen ) eller lyckas komma över lösenordet till deras router. Räkna med 5 - 6 månader i alla fall.
Truckveckan kan du försöka få till så mycket körning som möjligt ( gjorde jag ), och kan korta ner fängelsetiden någon vecka eller två i slutet.
Citat:
Ursprungligen postat av
IrriterandeApelsin
Jag menar det. Det låter som att man skulle typ ha 1-2 timmars utbildning per dag.
Skulle jag ge mig in i något sånt där vill man ju hålla på en heldag åt gången annars är det ju fan ovärt.
Frågan är ju vem som bestämmer upplägget på utbildningen? Något i tråden som kanske har koll?
Det blir troligen så att de första veckorna blir heldagar, det kommer varvas mellan teori och körning, men ju mer du betar av teorin, desto mer fritid får du under samma timmar. Därför är det bra att bunkra upp med något att roa dig med, helst något subtilt så det inte skiner igenom att du kollar på annat. Jag hade t.ex mobilen gömd mellan en bok, så det såg ut som jag läste.
Ingen kom på mig, bara de gånger jag somnade, och det var
många gånger ( som sagt, har man inget att göra så är det en bra tillfälle att få lite sömn ) och skiten man fick var inte i proportion till brottet s.a.s.
Citat:
Ursprungligen postat av
Joliet-Jake
Minst 24 veckor, sen hänger det på dig, rgentligen skulle det kunna göras mycket snabbare men det ska mjölkas pengar...
Det är väl pengarna som spelar roll, och inte får man gå tidigare även om man så är ljusår före alla andra. Man ska sitta där, stirra in i samma bok man redan läst 43 gånger, för att lära sig det liiiite till. Som att 2 - 3 månader non-stop i samma bok inte räcker..
Vuxendagis är vad det är.