2015-07-31, 13:37
Medlem
JoshTees avatar
DIF något i den här stilen.

Thoresen-Anderson-Brodin
Sörensen-Sallinen-Fällström
Alvarez-Ljungh-Heinerö
Eriksson-Hage-Ahlén

Holm-Hultström
Falk-Högström
Norell-Englund
Press

Tellan(Armalis)

Bland forwardsen vill jag gärna ha in Vejdemo och Bernhardt. Tror de kommer göra succé bara de får chansen. Men vi har väldigt många forwards så blir tufft.

Skulle hellre ställa upp så här
Thoresen-Ljungh-Anderson
Bernhardt-Vejdemo-brodin
Eriksson -Rundqvist-Heinerö
Senast redigerad av JoshTee 2015-07-31 kl. 13:44.
Citera
2015-07-31, 13:39
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Lär väl bli något liknande;

Gordon - Roe - Little
Rakhshani - Pajen - Hardt
Sörensen - Fogström - Lilja
S.Karlsson - F.Andersson - Törnqvist
Blomberg

Rahimi - Junland
Billins - Forsling
Dahlström - A.Karlsson
G.Carlsson

Rautio
Högberg

Någonstans 4-8 skulle jag tippa. Hur ser era lag ut?
Svårt att placera LHC. Hur bra håller Pajen? Hur bra är Roe? Gordon har aldrig lirat på stor is, hur lång tid tar han innan han är van? Backsidan känns svag men är såklart spännande. Tar alla backarna ett kliv framåt är LHCs backsida riktigt stark.

Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
DIF något i den här stilen.

Thoresen-Anderson-Brodin
Alvarez-Ljungh-Heinerö
Eriksson-Hage-Ahlén

Holm-Hultström
Falk-Högström
Norell-Englund
Press

Tellan(Armalis)

Bland forwardsen vill jag gärna ha in Vejdemo och Bernhardt. Tror de kommer göra succé bara de får chansen. Men vi har väldigt många forwards så blir tufft.
Hur bra är egentligen Thoresen och hur långt kan han bära DIF? Det är typ allt jag undrar. De två toppkedjorna håller hög elitserienivå. Backarna är lite i samma sits som hos LHC. Lovande och med rätt utveckling under sommaren ser det bra ut. Jag saknar dock en rutinerad defensiv pjäs.
Senast redigerad av Illusioner 2015-07-31 kl. 13:43.
Citera
2015-07-31, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Eftersom det redan fanns en Bert-tråd lade jag förvisso inlägget på fel ställe men här på FB får man faktiskt -så vitt jag vet- diskutera annat än vad en tränare har presterat rent sportsligt. Det även om du blir sårad över att er tränare blir förlöjligad, något som han till största delen fixat helt själv.
Vad jag har presterat i mitt liv är däremot helt off-topic.
Han är inte tränare för mitt lag, håller på Rögle, däremot har jag full respekt för honom som tränare och det är väl det han är anställd som?
Men jag förstår att många har mycket negativt att säga om honom eftersom avundsjukan är väl utbredd i detta avlånga land.
Citera
2015-07-31, 14:23
Medlem
SweTechs avatar
Skulle tro att Färjestad kan ställa upp så här inledningsvis om man ser lite på hur träningarna har sett ut hittills.

Citat:
John P - Earl - Gulas
Micke - Ryno - Linus P
Nygård - Joel EE - Aplund/Ejdsell/Gunnarsson/Johan P
Röymark - Wallin - Olofsson

Nygren - Wikstrand
Holøs - Erixon
Tollefsen - Skogs
Gunnarsson - Arell

Haugen
Pogge

Ser inget lag i SHL som slår vår back och målvaktsuppställning och på centerpositionen så ligger vi minst topp 3 i serien. Bristen på uttalade målskyttar är det som gör att jag inte vågar sticka ut hakan och lova serievinst och SM guld men jag tycker nog att Leif Carlsson har sett till att få en bra blandning på kanterna och jag tror att t.ex John P kan överraska och få en del "skitiga" mål som vi knappt fick förra säsongen då han har ett jävla driv på mål i alla lägen. Tror vidare att Earl kommer att visa att hans namn skulle funnits med på alla "bästa nyförvärvet" listor inför säsongen..

Jag tror på topp 4 och minst semifinal.
Citera
2015-07-31, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Svårt att placera LHC. Hur bra håller Pajen? Hur bra är Roe? Gordon har aldrig lirat på stor is, hur lång tid tar han innan han är van? Backsidan känns svag men är såklart spännande. Tar alla backarna ett kliv framåt är LHCs backsida riktigt stark.

Hur bra är egentligen Thoresen och hur långt kan han bära DIF? Det är typ allt jag undrar. De två toppkedjorna håller hög elitserienivå. Backarna är lite i samma sits som hos LHC. Lovande och med rätt utveckling under sommaren ser det bra ut. Jag saknar dock en rutinerad defensiv pjäs.
Modo ställer väl kanske upp såhär.

Butler-Wilson-Haataja
Skröder-Ritchie-Thomas
Olofsson-Petterson-Possler
Nilsson-Öberg-Grundström/

Welch-Whitney
Djuse-Heshka
Hedman-Carlson
Torp/Persson/lindgren/Runesson/Leman.

Reideborn
Bjurö
Har svårt att placera ut dom unga svenska forwards som Olofsson,Petterson och Possler men tror inte att alla dom tre kommer spela i en och samma formation men lägger dom i tredje nu.Sedan så tror jag att Grundström kan hamna längre upp också.Det blir hård konkurrens på back sidan då vi har många juniorer som krigar om en plats där.
Senast redigerad av mille678 2015-07-31 kl. 14:40.
Citera
2015-07-31, 16:34
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Skulle tro att Färjestad kan ställa upp så här inledningsvis om man ser lite på hur träningarna har sett ut hittills.

Ser inget lag i SHL som slår vår back och målvaktsuppställning och på centerpositionen så ligger vi minst topp 3 i serien. Bristen på uttalade målskyttar är det som gör att jag inte vågar sticka ut hakan och lova serievinst och SM guld men jag tycker nog att Leif Carlsson har sett till att få en bra blandning på kanterna och jag tror att t.ex John P kan överraska och få en del "skitiga" mål som vi knappt fick förra säsongen då han har ett jävla driv på mål i alla lägen. Tror vidare att Earl kommer att visa att hans namn skulle funnits med på alla "bästa nyförvärvet" listor inför säsongen..

På pappret ligans bästa lag, än så länge.

Välkommen tillbaka? Och god hockey i vinter.
Citera
2015-07-31, 16:43
Moderator
vfs avatar
Citat:

FBK ser starka ut, frågetecken för Wikstrand dock, kan hända att han åker över även om jag tvivlar på att morsgrisen klarar det (om han nu flyttade till Karlstad för att vara närmare mamma)

Det bästa med FBK:s silly var väl att dom lyckades bli av med PW till HV71.

Någon spådom i år? (FB) Den stora Silly Season-tråden för ES/HA säsongen 13/14
Citera
2015-07-31, 16:51
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
På pappret ligans bästa lag, än så länge.

Välkommen tillbaka? Och god hockey i vinter.

På pappret ser det mycket bra ut men dom ska få det att stämma i verkligheten också..
Tack, detsamma!

Citat:
Ursprungligen postat av vf
FBK ser starka ut, frågetecken för Wikstrand dock, kan hända att han åker över även om jag tvivlar på att morsgrisen klarar det (om han nu flyttade till Karlstad för att vara närmare mamma)

Det bästa med FBK:s silly var väl att dom lyckades bli av med PW till HV71.

Någon spådom i år? (FB) Den stora Silly Season-tråden för ES/HA säsongen 13/14

Jag tror att Holøs värvningen var med Wikstrand i baktanke men även ifall Wikstrand försvinner så tycker jag nog att vår backbesättning är SHL's bästa. Arell var stundtals vår bästa defensiva back förra säsongen och Gunnarsson kan omöjligtvis göra en mer ojämn säsong i år.

Jag gillade PW.. men gillar Haugen mer. Tror PW drabbades hårt av en något för ung och oerfaren målvaktstränare. Kontrasten mellan Höjd och Grana blev mer än vad PW klarade av.

Hahaha DiDi var en rolig figur. Tror nog mer på vår tilltänkta fjärdekedja i år
Citera
2015-07-31, 17:14
Medlem
J.R.s avatar
Något säger mig att Ryno kommer att fet-floppa i FBK, blir nog skeppad till Örebro en bit in på säsongen.
Kom ihåg att det var jag som förutsåg detta.
Citera
2015-07-31, 17:16
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Något säger mig att Ryno kommer att fet-floppa i FBK, blir nog skeppad till Örebro en bit in på säsongen.
Kom ihåg att det var jag som förutsåg detta.

Kanske det, eller så blir det Luleå.. Ni brukar ju vilja ha spelarna som inte får kontrakt hos oss plus att ni väl inte har någon center alls just nu?
Citera
2015-07-31, 17:25
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Kanske det, eller så blir det Luleå.. Ni brukar ju vilja ha spelarna som inte får kontrakt hos oss plus att ni väl inte har någon center alls just nu?
Just det Rajala vart ju ratad av Färjestad. Men tror nog han kan duga på en lägre nivå i Luleå.
Nej det är ju akut centerbrist i Luleå om nu Wallmark tar en NHL-plats, men Ryno ska inte hit, Osten har ju redan tackat nej 1 gång på honom.
Citera
2015-07-31, 17:30
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Just det Rajala vart ju ratad av Färjestad. Men tror nog han kan duga på en lägre nivå i Luleå.
Nej det är ju akut centerbrist i Luleå om nu Wallmark tar en NHL-plats, men Ryno ska inte hit, Osten har ju redan tackat nej 1 gång på honom.

Tycker nog Rajala är precis vad Färjestad hade behövt men inte till det priset som han ville ha.
Det jag tycker är tveksamt kring Luleås bygge är just bristen på centrar och kanske spelförande backar. Det spelar ju ingen roll hur många bra kantspelare man har ifall ingen kan mata dom med bra puckar.

Ifall osten tackat nej till Ryno eller inte låter jag vara osagt för det känner jag inte till, dock verkar det vara otroligt korkat gjort ifall det är sant när man ser till Luleås centrar med eller utan Wallmark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in