2015-07-31, 02:41
Medlem
J.R.s avatar
Vet inte om detta varit uppe tidigare men nu är Skellefteå vicetränare Bert "Stjärt" Robertsson ute och gråter i Aftonbladet igen.
Han klagar så att tårarna sprutar om att andra tränare saknar hans egen glöd, han "vill se mer engagemang hos kollegor" samt att han "Han saknar det känslomässiga engagemanget hos tränare."
Han verkar som en ytterst dum människa men även sådana borde begripa att hålla sig till sitt eget lag, jag säger som dom kloka dvs.
Håll käften Bert
Vad tycker ni andra dåre eller bara Skelleftefierad?
Citera
2015-07-31, 03:04
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Här ligger problemet och jag kan förstå tankegången . "Vafan ska killen gå till Luleå för.. Dom som borde vara sämre än oss så har det ju alltid varit liksom, jäfvla lappjävflar!. Sweatt , Harju suger som sviker oss". Nåja, ni kan släppa det där nu, ganska naturligt att spelare byter klubb även från er skitklubb.
Oväntat att du bladdrar vidare och hittar på citat utan att kunna svara på frågan. Får väl fortsätta tycka att du är en jävla virrpanna. Jag har f.ö inte sagt något om Harju, hans kontrakt gick ut och han bytte liga och har dessutom bakgrund hos er. Kunde inte bry mig mindre var han spelar.

Och nej, ett lagbyte av den här kalibern är inte naturlig, inte för oss. Och Sweatt satt på något märkligt jävla 1+1-kontrakt som han borde fullföljt. Han hade möjligheten att få högre lön men var girig. Han är fortfarande en bra spelare. Fattar du?
Citera
2015-07-31, 03:32
Medlem
Citat:

Skellefterbliven
Citera
2015-07-31, 05:10
Medlem
leddans avatar
Citat:
Du menar alltså han med norrlänsk brytning och storbölande Beirutsonen BertStjärt, ja han har nog inte alla läsk i backen om man säger så, nått jävla generalknas ere!
Citera
2015-07-31, 08:55
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Nej inte så många bara du och 2-3 till Brynäsare, hade ju kunnat tro på er expertis i det härfallet om jag inte sett Sweatt göra kaos i andralagets försvar med mina egna ögon. Dvs .han är en riktigt bra spelare, bättre än den där Johnson som ni köpt för dyra pengar.
Tror inte att Luleå vinner allt bara för att man tar BIFs bästa men rätt ska vara rätt i diskussionen.

Nu överdriver du. Ingen har påstått att Sweatt är kass. Jag tycker det ska bli jätteintressant att se vad han kan åstadkomma i Luleå utan kedjekamrater lika bra som Scott och Rödin. Nu kanske han får chansen att leda kedjan istället och kan därmed ta ytterligare ett kliv. Han är en jättebra spelare med otrolig fart på skridskorna, men hittills har man sett att han uträttat väldigt lite så fort han bytt kedja. Men åter igen. Jag hade absolut velat se honom kvar i Brynäs då han var en grym tillgång i alla spelformer.
Citera
2015-07-31, 09:49
Medlem
Citat:
Vet inte om detta varit uppe tidigare men nu är Skellefteå vicetränare Bert "Stjärt" Robertsson ute och gråter i Aftonbladet igen.
Han klagar så att tårarna sprutar om att andra tränare saknar hans egen glöd, han "vill se mer engagemang hos kollegor" samt att han "Han saknar det känslomässiga engagemanget hos tränare."
Han verkar som en ytterst dum människa men även sådana borde begripa att hålla sig till sitt eget lag, jag säger som dom kloka dvs.
Håll käften Bert
Varför fokusera på vad han säger i massmedia? Fokusera på vad han presterar som tränare istället, idiot.
Ny tråd kan skapas, vad tycker FB-användare att J.R. ska göra? Jag röstar på att han ska klippa av kabeln till routern så vi slipper barnsliga inlägg som Bert "Stjärt", har du mobilt bredband så röstar jag på att du gör dig av med den mobila enheten. Hur gammal är du din fjant? Vad har du själv presterat i ditt liv?
Citera
2015-07-31, 10:47
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Håll käften Bert

Vänta nu. Tror urnorrlänningen Stjärt att hans lipande är något folk vill se mer av? Det räcker väl att han själv skämmer ut sig?
Citera
2015-07-31, 11:22
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Varför fokusera på vad han säger i massmedia? Fokusera på vad han presterar som tränare istället, idiot.
Ny tråd kan skapas, vad tycker FB-användare att J.R. ska göra? Jag röstar på att han ska klippa av kabeln till routern så vi slipper barnsliga inlägg som Bert "Stjärt", har du mobilt bredband så röstar jag på att du gör dig av med den mobila enheten. Hur gammal är du din fjant? Vad har du själv presterat i ditt liv?
Eftersom det redan fanns en Bert-tråd lade jag förvisso inlägget på fel ställe men här på FB får man faktiskt -så vitt jag vet- diskutera annat än vad en tränare har presterat rent sportsligt. Det även om du blir sårad över att er tränare blir förlöjligad, något som han till största delen fixat helt själv.
Vad jag har presterat i mitt liv är däremot helt off-topic.
Citera
2015-07-31, 11:23
Medlem
Bert är tränarversionen av Jimmie Ericsson. Hata på ni, men ni hade älskat att ha honom i ert lag.
Citera
2015-07-31, 11:29
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
hans lipande är något folk vill se mer av?
Folk verkar aldrig bli mätta på det.
Citera
2015-07-31, 13:14
Medlem
Giggsys avatar
Lär väl bli något liknande;

Gordon - Roe - Little
Rakhshani - Pajen - Hardt
Sörensen - Fogström - Lilja
S.Karlsson - F.Andersson - Törnqvist
Blomberg

Rahimi - Junland
Billins - Forsling
Dahlström - A.Karlsson
G.Carlsson

Rautio
Högberg

Någonstans 4-8 skulle jag tippa. Hur ser era lag ut?
Citera
2015-07-31, 13:27
Medlem
Frölunda kör väl något liknande som detta:

Andreas Johnson - Mattias Janmark - Spencer Abbott
Ryan Lasch - Joel Lundqvist - Robin Figren
Patrik Carlsson - Johan Sundström - Artturi Lehkonen
Anton Axelsson - Nicklas Lasu - Mats Rosseli Olsen
Pontus Widerström, Sebastian Stålberg

Oscar Fantenberg - Lukas Bengtsson
Henrik Tömmernes - Oliver Lauridsen
Oliver Bohm - Elias Fälth